• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Caroliin

Mådde ganska bra med första sonen men med andra sonen måde jag helt annorlunda, spydde konstant till v.23 sen började huvudvärk och måde jätte kasst från v.26 tills han föddes. In och ut på sjukhus massa extra kontroller och tillsist fick jag havandeskapsförgiftning . Fick havandeskapsförgiftning med båda barnen.
    Trodde helt säkert andra barnet va en flicka för jag måde så annorlunda och konstigt men nej en pojke :)

Denna gång mår jag inte heller bra så vi får väl se på rul

• fivestepsback

Senaste grav mådde jag illa under en fjuttig vecka, ut kom en tjej. Nu mår jag illa till och från dagligen och har tappat matlust, undra om min kropp reagerar tvärt om, i så fall är det en liten pojk där inne :)

• 1000

Jag mår inte illa *peppar peppar* men e osugen på att äta, tillome när jag e hungrig.

• wassan
    Acantha skrev 2012-10-24 08:15:13 följande:
    che71: usch, vad hemskt, lider verkligen med dig. Är så rädd att jag kommer att få beskedet om MA idag. Wassan: vid tre tillfällen har jag fått konstiga besked vid tidiga vul, tyvärr har alla tre slutat i skrapning. Förstår att det känns tufft, så otroligt jobbigt att gå och vänta och inte veta. Men om du hade äl så sent, så finns det nog hopp fortfarande. Styrkekramar till er båda! Om 2,5 h är det das för mitt vul, sjukt nervös, och lilla måendet kommer i vågor. Men om det är av oro eller graviditet, vet jag inte...

Åh tack ;) får man fråga vad de sa till dig ? När de gjorde vul ?
  • Acantha
    wassan skrev 2012-10-24 08:54:52 följande:

Åh tack ;) får man fråga vad de sa till dig ? När de gjorde vul ?

För fem årsen så fick jag en blödning i v6, då var jag på gynakuten och de kunde se en gulkropp och en hinnsäck, men inget embryo. De ansåg dåg att det kunde vara så att jag blivit gravid senare än jag trodde och iom det fick jag komma tillbaka två veckor senare för att se hur det såg ut då.
    När jag kom tillbaka då så fanns där ett embryon med ett lite hjärta som pickade, dock var det inte så stort, utan såg ut att vara i v.4 och jag skulle väl varit i v8 om jag inte minns fel. De var inte hoppfulla, men eftersom vi ville ha barnet, så avvaktade det ytterligare. Men läkaren var ganska säker på att det inte var en frisk graviditet.
    Fick åter en ny tid, en vecka senare ungefär och då kunde se att embryot gått tillbaka i utvecklingen och där fanns ingen hjärtaktivitet.

Hoppas att det inte är så för dig!
  • Sandraa L

Är det bara jag som har illaluktande vätska som siprar, alltså vad äckligt det låter nu men har mycket flytningar och nu är det som lite vätska ljus som kommer då och då och inte alls lutkar gott... :/ usch 

• Sömntutan
    Sandraa L skrev 2012-10-24 09:16:24 följande:
    Är det bara jag som har illaluktande vätska som siprar, alltså vad äckligt det låter nu men har mycket flytningar och nu är det som lite vätska ljus som kommer då och då och inte alls lutkar gott... :/ usch 
    Jag har sjukt mycket flytningar och tycker inte heller att de luktar nice precis. Men det beror nog mycket på att luktsinnet är så pass mycket bättre nu. Jag har haft såhär under de förra graviditeterna också.

Min mage fortsätter att krångla big time. I natt vaknade jag av sånna kramper att ja gick runt i huset och grät. Gjorde så fruktansvärt ont. Nästan som att ha värkar. Det strålar ner i benen vilket inte alls är skönt. Börjar bli lite orolig nu faktiskt och ringde till BM nu på morgonen, men de skulle ringa upp mig i eftermiddag. Få se vad de säger. Troligtvis för jag väl gå vi VC.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • 1000

Mm har oxo flytningar, så trosorna är lite fuktiga hela tiden. Glömde trosskydd 2 dar i rad o fått skav mellan benen nu av fuktiga trosor o tighta jobbyxor. Dumt! Nu ere trosskydd på o byta dom ofta!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~