Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag sitter på min klinik och inväntar glukosbelastningen men min bm verkar vara lite sen. Om lite mer än en timme, kl nio, är det dags för ul. Kissnödig så in i helskotta!

• mytol
    fivestepsback skrev 2012-11-29 07:56:07 följande:
    Okej! Senast jag var på inskrivningssamtal så använde BM doppler för att höra hjärtljuden, då var jag runt 10+3 nånting och då hördes hjärtljuden lite brusigt i bakgrunden liksom, supermysigt. Som sagt, vill verkligen höra det idag också! Sen tas också blodprov, vikt och så blir det lite allmänt prat. Jag går på en privat klinik i Norrköping och dom är verkligen toppen!

Hihi, jag sitter på den privata kliniken nu . Vem har d, Maggan eller Ing-marie? Jag har Maggan. Jag frågade henne på inskrivningen när man kunde få lyssna på hjärtljuden å hon sa att de börjar vi ju med i v. 25 men att darja, ul bm kan sätta på ljudet på ul så att man hör dom då.
  • mytol
    fivestepsback skrev 2012-11-29 09:19:36 följande:
    Jag har Ing-Marie. Okej, då kanske dom gör olika :P Ska du göra UL där? När? Jag ska den 12/12.

Jag gjorde mitt första ul idag. Aå himla underbart! En liten livlig sak men som ändå var samarbetsvillig och gav oss mkt att titta på., helt underbar!
    SunnaLiv skrev 2012-11-29 08:56:12 följande:
    gör ni glykosbelastningen så pass tidigt? sist gjorde ja min i v 28

Jag kommer göra ett i v. 29 oxå pga högre bmi. Sen blev jag tvungen att göra ett nu tidigt oxå pga mkt diabetes i släkten. Men de var lugna puckar och låg alldeles perfekt så de var himla skönt.
  • mytol

Anledningen till att jag skulle hålla mig på morgonen var ju för att jag inte fick dricka ngt under 10 timmar. Frågade ul bm inför nästa ul hur länge man egentligen ska hålla sig. Hon sa att eftersom jag nästa gång ska komma kl 13 så kan ja kissa en timme innan eftersom blåsan då fylls upp igen iom att man ätit lunch och druckit till lunchen. Sen finns det inget som heter att man inte får kissa, bara att det blir lättare för bm att se och bilderna blir tydligare. Som hon uttryckte sig denna gången när hon såg min blåsa på ul,"du är väldigt kissnödig ser jag, du är snäll mot mig och gör mitt jobb lättare"

• mytol
    Baby Lei skrev 2012-11-30 12:34:29 följande:
    Vecka 14 idag! Tjoho!!

Jag klickade mig glatt in på graviditetskalendern och trodde att jag skulle kliva in i den andra trimestern idag. 

Men icke sa Nicke.. När gör man det egentligen?

Inte förrän vecka 16 tror jag....
  • mytol
    regnskogen skrev 2012-12-03 17:50:27 följande:
    Är det någon här inne som har problem med sköldkötlarna (stavas?) Dom producerar iallafall hormoner ut till kroppen, och jag har fått svar att min kropp troligtvis producerar lite för hög dos av hormoner i kroppen. Alltså det betyder att jag har en liten förhöjd risk att ha Struma... Nu har jag försökt att hitta information ÖVERALLT om struma är skadligt för bebisen?? 

någon här inne som har struma eller känner någon men ändå fått ett friskt barn?  
    Min kompis har struma och deras barn är friskt. Jag kommer dock inte ihåg hur det påverkade hennes graviditet mer än att hon fick gå på ganska täta kontroller och fick öka sin medicinering.
  • mytol
    Yessical skrev 2012-12-04 10:58:53 följande:
    OK, Jag och sambon funderade länge och mycket på KUB och kom fram till att inte göra det.. Kanske var dumt.. Jag vet inte.. När är sista veckan för KUB Och nån som vet hur lång väntetid det är i sthlm??

Vi tackade nej till både kub och nupptestet men fick ändå göra ul:et. Får ni betala ert kub själva isf eller erbjuds ni det? Har för mig att vecka 13 är sista veckan.
  • mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-12-06 13:39:03 följande:
    Tack alla! Jo har druckit lite resorb.. Varför jag kräks på kvällen är förmodligen för att jag ligger i sängen till minst denna tid och sen börjar äta strax, så det kommer upp när det typ landat! Jag åker iaf in imorgon. De hade ingen tid idag, jag ringde försent.

Lycka till! Kommer ihåg min första inläggning. Jag var så uttorkad att dom att inte kunde sticka mig, jag som annars är lättstucken. 3 bm försökte men ingen lyckades. Sen bad dom mig kissa för att ta ett ketostest, hur ska de gå till, jag kissar ju inte liksom. Lyckades klämma ut några droppar å sen kom dom tillbaka å sa att dom aldrig sett ett så starkt ketostest. Fick dropp direkt å sov oavbrutet i 3 dygn. Jag var helt slut efter att kräkts 20 ggr varje dag så de var så skönt å känna hur kroppen började fyllas på samtidigt som jag kunde få sova. Jag är så innerligt tacksam att jag denna graviditet bara kräks några ggr om dan så att jag kan vara hemma med min son. Hoppas du får bra hjälp!
  • mytol

Jag har varit sugen på morotskaka i flera veckor men aldrig fått riktigt tid eller ork att göra en. Men inatt jobbar jag själv på kortis så jag köpte med mig ingredienser å ska baka en när ja börjar bli lite trött. Min sambo när ja sa att ja skulle baka, "vad snällt då får ju dom ngt gott att äta imorn". Ehhhh, nae så snäll är jag inte, den ska med mig hem . Möjligtvis att ja lämnar kvar en varsin bit till min tjena och hennes assistent . Resten e miiiiin!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~