~* Juni Bebisar 2013 *~
Igår fick jag datum för kejsarsnitt och idag besked om beviljad graviditetspenning...bra början på veckan :)
Igår fick jag datum för kejsarsnitt och idag besked om beviljad graviditetspenning...bra början på veckan :)
Mitten av v30 och lilleman har börjat trycka mot lungorna eller nått....kan bli helt tung andad men tar jag det lugnt en stund så går det till sig....
MissMe83: precis så känner jag också...men tar man det bara lugnt och andas så blir det bättre efter en liten stund igen...
Min make är med och shoppar :) han följde till Ullared och följde och kollade vagn och var med och bestämde...en dag då jag kom hem hade han vart och köpt spjälsängen han visste att jag gillar :)
Precis som någon skrev här så känner jag mig nästan oförskämt stolt över min make som följer med och handlar till bebis, har följt ett par gånger till BM, följt på läkarbesök på spec mödra osv....
Kan även känna att jag är så oerhört lyckligt lottad och ibland kan jag liksom tänka vad har just jag gjort för att förtjäna att ha det så bra...varit tillsammans i snart 11år (blev tillsammans som 18 och 19åringar) och gifta i 1år och jag blir bara lyckligare och lyckligare :)
Lillkillen rörde sig som vanligt igår och idag på fm så har han vart så stilla så stilla, brukar röra sig rätt mycket och brukar känna han under natten då jag är uppe och kissar...satte upp en tid och ringa förlossningen och prata med dem om han inte började röra sig...men jag höll mig lugn och han började sprattla och för en stund sedan blev magen helt sned och han höll på att hoppa ut genom magen :) vilken lycka det är att vara gravid och få känna hans rörelser :) imorgon är det exakt 2månader till snitt..helt underbart! :)
Alexandra: har skadade diskar i ryggen L4/L5 med nervpåverkan och sa till min barnmorska att jag funderade på hur min rygg skulle klara en vaginalförlossning så hon bokade in mig på läkarbesök på spec mödra med förlossningsläkaren och han tyckte eftersom jag har nervpåverkan och om jag tar bedövning så kan jag skada diskarna än mer pga jag inte känner hur jag tar i..sen är det även säkerhets aspekt gentemot bebisen eftersom att om ryggen strejkar helt finns det risk att förlossningen tar för lång tid...
Jag litar på dem och tror som dom säger att detta är den bästa lösningen både för bebis och mig...och det är skönt att slippa oroa sig för ryggen...visst snitt är en operation och har sina risker men jag känner mig lugn inför det och vet att mina diskar kommer inte skadas ytterligare...första barnet för oss :)
Alexandra: jag har inte ens kämpat för snitt...men visst sticker inte under stolen med att jag är glad att det blir så :) det var som sagt läkarens bedömning och jag är nöjd med hans beslut :)
Hoppas det löser sig för dig med!
Alexandra: låter inte alls kul att du måste kämpa så för att få dem att lyssna....jag håller med dig om att vissa verkar få det väldigt lätt medan många som har någon fysisk svårighet verkligen får kämpa för att få det..
Hade de sagt att min rygg klarade av vaginalförlossning så skulle jag föda vaginalt...eftersom det är första barnet så har jag ju aldrig vart med om det och kände mig öppen sinnad när jag träffade läkaren även om jag uttryckte min oro och sa att jag var rädd om min rygg...nu bedömde de att min rygg kan bli än mer skadad av vaginalförlossning och jag är jätte glad att de tog min oro på allvar och att jag faktiskt hade anledning till oro....
Sedan tror inte jag att snitt är den "enkla" lösningen som jag tycker många i min närhet antyder, tror man har rätt ont efter det också!
Pernilla74: sätter det igång tidigare så ska jag ringa förlossningen och så börjar de förbereda sig för snitt...