Inlägg från: ThereseJohansson |Visa alla inlägg
  • ThereseJohansson

~* Juni Bebisar 2013 *~

Slutet av v26 och lill killen har kommit på att liksom svepa sig fram i magen...visst sparkar han då och då också men detta är det nya...som jag längtar efter han :)

• ThereseJohansson

Min BM, läkare och sjukgymnast har alla sagt att foglossning ofta misstags för ischias...så kan vara fogarna vid ryggen som gör det..så har jag plus hela vägen fram till blygbenet....

• ThereseJohansson

MissMe: tycker det låter som foglossning...jag blev sjukskriven på 50% för att kunna vila mer och på så sätt bromsa det och tror faktiskt det hjälpt mycket...

Har även gått på akupunktur men tycker inte det har gett så bra effekt tyvärr...

• ThereseJohansson

MissMe: det sa både BM, läkaren och sjukgymnasten till mig så det tror jag...de sa att många får fel diagnos (ischias) men i själva verket är det foglossning....

• ThereseJohansson

Här är en till som inte sover så bra...men sån var jag innan graviditeten också...är jätte trött på kvällen runt 22-23 tiden och går och lägger mig, sover bra i ca 2-3h och sen är jag vaken varje timme men som sagt så var jag innan också så mellan v7-14 var ren lycka då jag kunde sova hur mycket som helst :)

• ThereseJohansson

Jag har nojjat ikväll och tyckt att buffarna vart så svaga i eftermiddag/kväll, gissar att han vänt sig och sparkar bak mot ryggen...han har gjort så innan...men nu har han fått hela magen att vibrera :)

• ThereseJohansson

Imorsse på jobbet kom en familj och lämnade en present till våran lilla kille som vi väntar...är ju sjukskriven 50% nu pga mina skadade diskar och foglossning så de ville ge oss en liten sak nu (i fall jag skulle bli sämre och sjukskriven 100%) pojken som går på min avdelning hade fått välja, en pyjamas med dinosaurier på...super söt! Blir alldeles rörd! :)

• ThereseJohansson

BabyLei: ja, verkligen super gulligt av dem! :) maken blev också rörd och tyckte det var jätte fint av dem...

Älskar mitt jobb inom förskolan och kommer kännas konstigt att inte gå dit varje dag, men givetvis vill jag ju vara hemma med våran lilla Vincent...om jag får graviditetspenningen beviljad så är kvällens personalmöte det sista på väldigt lång tid, känns rätt overkligt!

• ThereseJohansson

Vi köpte baby Björns miracle sele som man kunde ändra vart man vill lägga barnets vikt, tycker den verkar bra på så sätt eftersom jag har problem med skadade diskar..dessutom kan man justera den eftersom barnet växer, sägs kunna ha selen tills barnet är 15månader men så länge har jag inte tänkt använda den, då ska han ju ha full rulle i benen ;) många i min omgivning har vart nöjda med baby Björn men också några som vart missnöjda...så vi får se men tror nog det blir bra :)

• ThereseJohansson

Baby Lei: skönt att veta att du får snitt om du vill...jag ska träffa läkaren den 18/3 och hoppas också få besked att jag får snitt...har som sagt skadade diskar i ryggen och är riktigt rädd att inte klara av en vaginal förlossning och att skada diskarna ännu mer så jag inte orkar ta hand om våran lilla kille då han väl är född...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~