Inlägg från: ThereseJohansson |Visa alla inlägg
  • ThereseJohansson

~* Juni Bebisar 2013 *~

Låter som vi är många som åker på dessa förkylningar...jag jobbar ju på förskola och där cirkulerar ju en hel del baciller och är immunförsvaret lite svagare som gravid så är det ju kanske inte konstigt att jag trillar dit gång på gång....

• ThereseJohansson

Jag använder också TENS...klarar inte nätterna utan den...sätter den på 30min när jag lägger mig och sen när jag vaknar och har ont så startar jag den på nytt i 30min och så håller jag på hela natten :) både läkare och sjukgymnasten sa att jag kan köra den hur ofta som helst för det är inget som är farligt för bebisen, så mitt tips är använd den om den gör nytta :)

• ThereseJohansson

Har fått låna helt gratis av min sjukgymnast :) annars kostar det bara någon hundralapp för 1år...sist betalade jag 150kr för 1år tror jag men denna gång tyckte han inte jag behövde betala utan istället komma och visa upp bebisen sen :)

• ThereseJohansson

V30 nu och jag håller på att tvätta upp det vi köpt till bebisen :) har velat fixa sånt färdigt länge men nu kunde jag inte hålla mig så nu är prislapparna klippta och första maskinen är igång :)

Hur noga är ni med att tvätta allt innan det ska användas??

• ThereseJohansson

Blir så skoj att få till allt, ny tvättat och sedan ihop vikt på bebisens plats :)

Jag tvättar också upp allt...

• ThereseJohansson

Fick en hel kasse kläder av en kollega som inte ville ha nått för det men jag betalade henne ändå en liten summa för uppskattningens skull...sen har vi köpt en hel del nytt då det är vårat första barn och en speciell känsla att shoppa till en bebis :)

• ThereseJohansson

Låg i soffan och kolla tv och lilleman hade full show, både sparkar, slag och kullerbyttor...helt underbart och fantastiskt att ligga och se och känna hans rörelser :)

• ThereseJohansson

Varit på spec mödra och träffat läkaren för att prata förlossning och han var inne på samma spår som mig och med den rygg jag har så är kejsarsnitt bättre...vart så nervös för detta möte men han höll med mig och satte upp mig på en tid så den 24maj blir vi föräldrar...är sååå lycklig just nu :)

• ThereseJohansson

Jo det känns verkligen toppen bra och jag slipper oroa mig för ryggen...det blir 1v före bf :)

• ThereseJohansson

Jag är i v30 (29+2) och är inte heller jätte stor..det syns att det är en bebismage...sf måttet ökar som det ska så oroar mig inte...sen är det ju bara bra för min rygg om jag inte blir allt för stor...

Rätta mig om jag har fel men har hört att har man varit gravid innan så syns magen mer vid nästa graviditet?? Ingen aning om det stämmer men har hört det av flera :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~