Inlägg från: ThereseJohansson |Visa alla inlägg
  • ThereseJohansson

~* Juni Bebisar 2013 *~

Idag fyller våran underbara hund 9år...vi sa till henne att hoppa upp i sängen imorsse (hon ligger typ aldrig då hon har mycket päls och blir snabbt varm, kommer bara då vi säger till henne att hoppa upp) och hon mös och blev kliad av oss...så började lilleman i min mage att sparka så då flyttade hon sig..helt övertygad att hon känner honom :)

• ThereseJohansson

Ni som går föräldrautbildning, går ni båda på alla träffarna?? Vi var båda på första och nu har maken svårt att komma loss från jobbet 2ggr så jag ska gå själv på dem och sen är han med på sista igen och för mig är det helt okej..vet att han kommer göra allt för att hjälpa mig och stötta mig :)

Bara skoj att höra hur ni gör :)

• ThereseJohansson

Om man vill kan man det :) tyckte inte första träffen gav så mycket...hoppas mer på den imorgon som handlar om amning :)

• ThereseJohansson

Sov ca 1h...så kom maken hem från jobb och sen kunde jag typ inte somna om men tillslut lyckades jag...3h total sömn i natt! Tjihoo och nu ska jag åka och öppna förskolan, sen Veterinärbesök ned hunden, sen BM och sen föräldrautbildning...förhoppningsvis blir nästa natt bättre :)

Mina fogar kommer inte vara på topp vid dagens slut men men...ny dag imorgon :)

• ThereseJohansson

LindaMJ: vi beställde den på pyret och snäckan och hämtade ut den i butik då slapp vi frakten...men det går ju bara om man bor i närheten, lite jobbigt annars :)

• ThereseJohansson

Varit hos BM idag, min syster och systerson på 5år följde med för systersonen längtar sååå efter sin första kusin!

Han fick vara med när BM kollade järnvärdet och sen fick han vara med när magen mättes och när vi lyssnade på hjärtljuden...han har ju känt bebisen sparka och han lägger örat mot och lyssnar så nu när han fick höra på riktigt så såg man hur stora ögon han fick, han tyckte det var riktigt roligt :)

Allt var bra, magen växer som den ska, hjärtljuden låg på 134, bra blodtryck...det enda var att jag nu ska börja ta järntabletter för värdet går ner för varje gång...

Bara 80dagar kvar nu :)

• ThereseJohansson

Eftersom jag är gastric bypass opererad så gör inte jag glukosbelastning utan har istället fått en sockermätare och värdet ska ligga mellan 4-8 :)

• ThereseJohansson

Tvåönskarblifler: träffade en diabetessköterska på specmödra i måndags och hon sa mellan 4-8....var hon som gav mig blodsockermätaren för att mäta 7ggr per dag i 3dagar...bara ett stick kvar nu ikväll och sen är jag klar...klarade av 21stick utan att bli helt sönderstucken i fingrarna och värdena har vart bra :)

• ThereseJohansson

Söndag kväll kände jag bara låt mig göra glukosbelastning istället för 21stick men nu när jag bara hat 1stick kvar är jag glad att jag fick blodsockermätaren istället :)

• ThereseJohansson

Är det fler än jag som åker på förkylning efter förkylning som gravid?? Känns som mitt immunförsvar gått i botten...är bra i ca 1-2v och sen kommer den tillbaka igen....

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~