Inlägg från: ThereseJohansson |Visa alla inlägg
  • ThereseJohansson

~* Juni Bebisar 2013 *~

Är ju vårat första barn så nu har jag en fråga till er...hur känns det när bebisen hickar? :) har känt små dunkningar med bara några sekunders mellanrum, funderar om det kan ha vart hicka?

• ThereseJohansson

Våran lilla kille är trött idag...då jag inte känt han på hela dagen så ringde jag förlossningen som sa att jag skulle komma in direkt...sagt och gjort så åkte vi in och jag blev påkopplad en CTG...hjärtljuden hittades på en gång men han ville inte vakna...BM klämde och kände och tillslut rörde han sig äntligen lite... Blev frånkopplad i väntan på att förlossningsläkaren skulle komma och göra ett ul för att kontrollera fostervattnet och det såg också bra ut så det konstaterades att han mår bra men nog är trött idag :) så börjar han inte röra sig mer imorgon eller nästa dag så ska han kontrolleras igen men det fanns som tur var inga tecken på att han skulle må dåligt vilket känns oerhört skönt att veta...vårat lilla hjärta :)

• ThereseJohansson

Jo det kändes bra att de var noga...men lite nojjig är jag ändå då han inte rör sig som han brukar men känner att jag får lita på de som jobbade...de är ju ändå de som är experter på detta...hörde ju hjärtljuden och såg att de slog som de skulle så det är säkert bra som de sa....

Nu ska jag också göra natt och hoppas han är mer livlig imorgon :)

• ThereseJohansson

Har vaknat hur många gånger som helst under natten för att försöka känna han men han har sovit gott fram till på morgonen då han ÄNTLIGEN började visa lite av sitt rätta jag igen :)

• ThereseJohansson

Lantliv11: Grattis!

Jag är idag hemma första dagen med graviditetspenning och 52dagar till planerat snitt...känns bra att kunna vara hemma när man har ont i skadade diskar och fogar!

• ThereseJohansson

Solrosen82: Jag ringde in då jag inte känt honom och då sa dom att det bara var att komma in och kolla...så ja, det var skönt att de sa att det bara var att komma :)

Väl på förlossningen hörde vi några som kämpade med sin förlossning, och jag blev alldeles rörd när det slog mig att de när som helst skulle få hålla sin bebis och idag är det bara 51dagar till vårat planerade snitt...helt fantastiskt ju :)

• ThereseJohansson

Kickilina: jag har bara ätit de i 2v och sedan i helgen får jag kramp i magen så har faktiskt hoppat över några dagar sedan detta satte igång...ska till BM på fredag så då ska jag ta upp det...

Har sedan vi var inne i måndags och kollade våran lillakille blivit mer och mer nojjig...allt var ju bra och han rör sig som innan...men är så sjukt rädd att nått ska hända honom! Har som sagt BM tid på fredag och på tisdag är det dags för andra ultraljudet, som jag längtar!! Fler än jag som nojjar??? Vill bara att tiden ska gå nu så att vi får hålla han i våran famn...50dagar kvar imorgon!

• ThereseJohansson

Etangen: konstigt att de inte säger åt dig att komma in...jag hade ju inte känt våran bebis från söndagskväll till måndag eftermiddag och fick komma på en gång och blev ordentligt kollad, de kollade fostervattnet med ul så jag tänker att det borde de ju kunna kolla på dig!?

• ThereseJohansson

Välkomnar v33 (32+0) och 48dagar till snitt...som jag längtar nu, vill bara hålla våran lilla kille i våra armar :)

På tisdag är det dags för det andra ultraljudet, blir kul att se lilleman och få veta hur han växer...enligt min BM så är han ingen pytte bebis och ingen jätte bebis så helt "normal" i storleken :) har dock ont på vänster sida sedan hon tryckte och klämde

Kan även tillägga att han ligger i säte men eftersom jag har planerat snitt så spelar inte det någon roll..finns plats för han att vända sig men hon trodde inte han skulle det..

• ThereseJohansson

Sagolina: är säkert ingen fara, de ligger ju rätt skyddade...bökar den inte så skulle jag ringa så jag fick komma och kolla...

Barnmorskorna trycker ju rätt hårt när de känner hur bebisen ligger så de verkar tåla mer än man tror :) jag är fortfarande öm av att BM tryckte och kände igår...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~