Inlägg från: ThereseJohansson |Visa alla inlägg
  • ThereseJohansson

~* Juni Bebisar 2013 *~

Gaaahhh, vad irriterad jag blir! Vad är det med folk som inte säger till sina hundar som flyger mot staketen och helt plötsligt står utanför...gick på en kort prommis med min hund så flyger en hund mot staketet och sen står den helt plötsligt ilsken bakom oss! Blir tokig på sånt, lite extra tokig då jag dessutom har ont i rygg och fogar (varav det bara blir korta rundor, mannen tar de långa)!! Skrek till den att gå hem och då backade den och vi tog oss därifrån....men va fasen! Hade min hund flugit mot staketet och skällt och betett sig illa så hade hon åkt in...här öppnar de inte ens dörren och säger till den eller kallar på den!! Gick iaf på snabbare för att komma oss hem och nu har jag ännu ondare i fogarna, jäkla skit rent ut sagt!!

Ursäkta, var bara tvungen skriva av mig!

• ThereseJohansson

Alexandra: lycka till imorgon :)

• ThereseJohansson

Haha, min mage ser hel konstig ut...lill killen har alltid trivts bäst på min högra sida så nu på kvällarna så kryper han ihop där så magen blir helt sned :)

60dagar kvar till planerat snitt :)

• ThereseJohansson

Rätta mig om jag har fel men är inte det bästa om bebisens huvud står ett tag i öppningen?? På föräldrautbildning sa barnmorskan att ibland håller barnmorskan emot för att det inte ska gå för snabbt och det är för att minska bristningarna...väntar ju vårt första barn och snitt så jag vet ju inte hur det är men barnmorskan borde ju veta vad hon pratar om :)

Jag är inte rädd för vaginalförlossning i sig, utan det beror ju på andra fysiska problem med skadade diskar och nervpåverkan som gör att jag får det...som jag sagt innan, tror absolut inte att snitt är den enkla vägen eftersom det trots allt är en "buk öppning" så tror faktiskt man återhämtar sig snabbare av vaginalförlossning...hade jag inte haft mina problem och läkaren inte rekomenderat snitt så hade jag gärna upplevt vaginalförlossning....

• ThereseJohansson

Jag går in i v32 på lördag och nästa vecka ska jag till BM och sen blir det varannan vecka för mig :)

• ThereseJohansson

Ber om ursäkt men nu gnäller jag lite!! Har så sjukt ont från mina skadade diskar, de bara strålar ut i benet och ner till tårna...så foglossning på det! Tack och lov att jag gör min sista arbetsdag imorgon, sedan är det graviditetspenning som gäller....gråter av smärta!! Njuter av att vara gravid men just nu när jag har sååå jäkla ont så får det gärna bli 24maj snabbt!

• ThereseJohansson

Igår gjorde jag mina sista timmar på jobbet så nu har jag graviditetspenning och idag är det 8v till det planerade snittet...vart tog tiden vägen?? Nu har nedräkningen börjat på riktigt :)

• ThereseJohansson

Å jag har världens huvudvärk...började i natt...är en migränmänniska men har klarat mig undan hela graviditeten fram till idag då vi går in i v32...min migrän medicin ska jag helst inte ta, blir det olidligt har läkaren sagt att det är ok att ta den enstaka gånger men känner jag mig själv så lär jag inte ta dem hur ont jag än får eftersom den inte är bra för lilleman...

• ThereseJohansson

Happymom: har diklofenak i supp form då tabletter man sväljer inte hjälper...de är missbildningsrisk på dem så jag håller mig från dem även fast läkaren sagt att det är ok vid enstaka tillfällen...

Citodon får jag ta för mina skadade diskar vid behov men de har aldrig hjälpt för migrän tyvärr....

Tror jag fick min första riktigt onda kick från lillkillen nyss...på högersida under revbenen gjorde det så sjukt ont så jag började må illa...satte dit handen och strök, var sten hård där men när jag strök där så lättade det :)

• ThereseJohansson

Happymom: när jag har migrän så vaknar jag oftast med det så jag har inte en chans att stoppa det tyvärr...känner mig dock något bättre ikväll och har klarat mig utan medicin :)

MissMe: ja, nu börjar de ha en hel del kraft :) tycker det är sååå mysigt när han rör sig, tur han inte får in sånna fullträffar varje gång ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~