• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • LindaMJ

Hur gammal är du? -22
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Sambo 22år
    Hur länge har ni varit tillsammans? - 1år
    Har du barn sen innan? - Nej ingen av oss
    Var bor du? - kalmar län
    Hur bor du? - hyresrätt 2a, ska flytta till radhus nästa vecka :)
    Kommer bebisen få ett eget rum? - Ja
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? -Nej vi har en Mercedes kombi     
    Vad jobbar du med? - i affär
    Trivs du med ditt jobb? - Japp jätte kul :) eget företag
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? - Ja  ca ett halvår kanske
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? - Ja, endel han är ändå hemma halva veckorna då han jobbar borta
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? -Nej mn min mamma har :)
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? - ett par mammajeans för 50kr på nytt och bytt butik
    Hur många vet att du är gravid? - Närmaste familjen och vännerna
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? - Nej, äter alltid nyttigt men äter mer citrus det dämpar mitt illamående
    Favoritfrukost just nu? -clementiner
    Godaste middagen? - Bara jag inte mår illa funkar det mesta!

• hurskadetgå

Jag är 35 år och min sambo och kille sedan 2 år snart är 4 år yngre än mig. Detta blir första barnet. Jag har dock en abort och ett MA från i somras med i bagaget. Vi bor i en lägenhet i Sollentuna (norr om Stockholm). Det finns utrymme i sovrummet för bebishörna och även ett litet rum som barnet kan flytta in i så småningom.
    Vi har en Audi A3 2-dörrars så inte optimal men funkar nog, ganska gått om bagageutrymme ändå och sedan är vi inte så bilberoende där vi bor. Jag arbetar som dietist på sjukhus och trivs med det. Jag kommer att vara ledig så länge barnet behöver ammas och minst 8 månader. Därefter kommer sambon ta över men hur länge vet jag inte. Förhoppningsvis kan vi överlappa lite sommartid och vara lediga en del tillsammans. Vi har inte pratat detaljer eftersom vi inte nått dit än utan tar det som det kommer. Jag har inte köpt något till bebisen. Sedan förra graviditeten har jag större och mjukare bh:ar som jag använder redan nu. Sedan fick jag ärva lite mammakläder av en kompis förra graviditeten men dessa har jag inte behövt än. Jag var på en födelsedagsmiddag och berättade därför för alla där eftersom det blev svårt att undgå när jag tackade nej till vinet jag erbjöds redan när jag klev innanför dörren Tungan ute Annars vill vi hålla lite på det denna gång tills vi känner oss trygga med att det verkar gå vägen, säker blir man ju iofs aldrig.

Jag äter som vanligt ungefär men är mer lukt- och smakkänslig och törstigare. Jag äter gamla vanliga frukosten med yoghurt och musli men vill gärna utöver kaffe även ha apelsinjuice. Lite extra förtjust i oliver just nu, gröna fyllda med citron och majs.

Jag är lite nervös men hoppas att detta ska gå vägen denna gång. I min ålder är barnlängtan stor. Alltid velat ha en stor familj så hoppas jag hinner fixa detta nu när jag har mannen i mitt liv!

• wassan

Jag lämnar tjejer jag är 100% säker på att jag har fått mf igen 3 gången nu;( jag önskar er alla all lycka ;) kikar in då och då ;) kram på er

• Vicke

Hur gammal är du? 30 år Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Ja som är 31 år Hur länge har ni varit tillsammans? 10 år Har du barn sen innan? Ja, en dotter på 7 år och en son på 5 år Var bor du? I Dalarna, Falun Hur bor du? (lägenhet/hus osv) I ett hus där vi trivs toppenbra :) Kommer bebisen få ett eget rum? Nej inte på en gång, måste bygga om lite här hemma först! :) Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Har inget körkort men är på g och ska ta ett, vi har dock en Skoda octavia som vi trivs bra med. Få se nu om vi får plats. Sambon min får köra ett tag till ;) Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Jobbar inom hemtjänsten, trivs väl så där. Har tagit uppehåll från studierna som socionom. Kommer du vilja vara mammaledig? Absolut, den bästa tiden, klart jag vill det! Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Ja men hur han lägger upp den får tiden visa! Har du köpt något till bebisen ännu? Nepp Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Nej inte än men byxorna börjar kännas trånga så snart så! Hur många vet att du är gravid? Min närmsta familj och några av mina närmsta vänner! Längtar tills vi får tala om för barnen :) Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) nej, men gillar surt lite extra :), har dålig matlust tyvärr! Favoritfrukost just nu? Dåligt med aptit på morgonen :( Godaste middagen? En sallad, är sugen på det allt som oftast ;) Skriver från min iPad och den och jag kommer INTE överens :(.... Blir lite smått galen på den! Mitt tålamod är i botten ;)

Ida 051005, Noah 070716 & mini bf juni 2013
  • Ung Mamma 91

Hur gammal är du? -21
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Sambo 25år
    Hur länge har ni varit tillsammans? - 3 år
    Har du barn sen innan? - Ja. 2 pojkar på snart 2 år och en på 10 månader.
    Var bor du? - Stockholms län.
    Hur bor du? - hyresrätt 3a. Ska antagligen flytta till radhus bara vi hittar något.
    Kommer bebisen få ett eget rum? - Nej
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Ja och ja. kommer att köpa en stor familjebil.     
    Vad jobbar du med? - Studerar och hemma med den minsta.
    Trivs du med ditt jobb? - Oja ;)
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? - Ja 3 månader sedan tillbax till studerna på distans.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? - Det tror jag. Han brukar ta en vecka i månaden.
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? -Nej men har nog en massa från syskonen men kommer köpa! 
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? - Jag köpte 3 st test och testade men alla var negativa. Gick till gyn för att se vad som var fel och dom konstaterade en graviditet. Kan rekomendera Clear Blue's digitaltest! Har  funkat bra på dom 2 förra!
    Hur många vet att du är gravid? - Närmsta vänner och vissa i familjen.
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? - Ja! Är sugen på mat som jag inte ens tycker om! Och äter lite men ofta. Tyvärr så har jag också haft mycket illamående men det börjar dämpa sig känns det som!
    Favoritfrukost just nu? Frukt. Äppel banan osv.
    Godaste middagen? - Svärmors mat ofc!

• AlexandraViberg

Jag är 23 och gift med 24 åriga maken sedan 21/1-12, vet inte exakt hur länge vi varit tillsammans men cirka 2 år.

Jag har en dotter som jag fick som 17 åring med en annan kille.
    Vi har en bostadsrätt med 4 rum. Nu ska vi göra om helt eftersom dottern ska få välja rum tills bebisen kommer, så hon ska ta vårt, bebisen hennes och vi får det som står tomt nu med bara mina sygrejer i!
    Skaffa denna några månader efter att vi började försöka få barn och fjärde rummet har stått tomt tills för bara någon månad sedan när jag började sy igen och bara väntat på en inneboende :P

Vi har en Audi A6 Quattro, (som vi köpte för min äggledare (försäkringspengar) ironiskt nog..) som just nu är på verkstad! HATAR bilar.. Vi ska byta bil men vi köpte den för att den passade våra ändåmål med en större familj och mina träningar osv.

Jobbar ingenting, för det finns inga jobb i denna lilla stad. Pluggar därför! Maken med. Jag blir mammaledig, han går en längre utbildning och kommer måsta jobba på sin praktikplats i sommar för att få jobb där sedan, men vid födseln får han vara hemma med oss! Blir nog ett år hemma eller tills man får jobb! :D

Har köpt några klädesplagg redan förra grav som slutade med utomkveds (därmed pengarna till bilen för äggledaren, haha) så då tänkte jag att jag lika gärna kan fortsätta köpa eftersom vi redan har kläder här hemma :P

Graviditetsrelaterat? Räknas lergigan comp mot illamående? :P

Eftersom vi försökt så pass länge och varit öppna om vår kamp så skulle det aldrig gå att dölja en graviditet så vi berättade för familjen på en gång, de hade ändå listat ut det. Plus att de har koll på min cykel och alla mediciner man åt :P

Äter helst inte alls eftersom jag mår så dålig men när jag gör det så är det mest nyttigt (har slutat med cola t.o.m) men det är bara för att det är lättare att äta typ morötter utan att vilja kräkas än att äta choklad :P           

Så det var min novell, kind of! :D

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • mco

Hur gammal är du? 20 år
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Sambo 21 år
    Hur länge har ni varit tillsammans? 4 år
    Har du barn sen innan? En son som heter Wilhelm och är 15 månader
    Var bor du? Utanför Vänersborg
    Hur bor du? (lägenhet/hus osv) I en gård ute på landet
    Kommer bebisen få ett eget rum? Ja
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Jag har en pytte huyndai som jag måste byta ut, sambon har en xc70 men den ska bytas ut mot arbetsbil tyvärr.
    Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Vårdbiträde. Trivs sådär.
    Kommer du vilja vara mammaledig? Ja
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Nej
    Har du köpt något till bebisen ännu? Nej
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Nej
    Hur många vet att du är gravid? Min familj, sambons familj och några mer släktingar.
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Är ständigt hungrig.
    Favoritfrukost just nu? Smörgås med skinka och ett glas oboy.
    Godaste middagen? Hemmagjorda pannbiffar med mjölig potatis och gräddsås.

• mco

Här blir det  en Wilton eller Villemo (om jag får bestämma).
    Våran son heter Wilhelm och jag vill att namnen ska gå ihop.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~