• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000

Illaende, ångestkrypningar, svettas.... VILL inte jobba....

V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • KarinF
    Baby Lei skrev 2012-10-28 16:38:51 följande:
    Nu är jag nygiken på vilka vi är härinne! Ni som har lust kan väl svara på de frågor ni vill, det vore spännande att få lite mer koll på oss alla som hänger här inne! Hur gammal är du? Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans? Har du barn sen innan?   Var bor du? Hur bor du? (lägenhet/hus osv)    Kommer bebisen få ett eget rum? Har du bil - och kommer du behöva byta bil?     Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? Hur många vet att du är gravid? Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Favoritfrukost just nu?  Godaste middagen?                                                 

[/quote] Jag är 32 och min man 36. Vi har känt varandra i 3,5år och varit gifta i drygt 2år. Detta blir vårt andra barn, har en son på 8mån, samt en hund. Vi bor i villa, så bebisen får ett eget rum så småningom. Bil har vi, behöver troligtvis inte byta. Däremot måste vi nog byta upp oss till en syskonvagn. Är just nu mammaledig, men jobbar annars som projektledare på ett stort företag. Trivs jättebra, men det är högt tempo och nu när jag är trött å gravid så är det skönt att slippa jobba. Planerar att vara hemma fram till årsskiftet nästa år, så det blir alltså ca 6mån hemma med barn nr2. Sedan får min man ta över och vara hemma med båda småttingarna. Mina matvanor har inte ändrats sedan jag blev gravid, men tänker på att äta lite extra eftersom jag tränar ganska mycket. Har inga speciella cravings. Favoritfrukost är kesella med frukt och müsli. Gärna flera koppar kaffe, men det har jag dragit ned på nu. Koffein lär ju inte vara så bra för bebisen. Till middag äter jag helst fisk och kyckling i alla former.
  • Tessss
    1000 skrev 2012-10-29 07:23:11 följande:
    Illaende, ångestkrypningar, svettas.... VILL inte jobba....
    Känner mig precis likadan! Hur fan ska man orka gå till jobbet i det här skicket i flera veckor??
    Gravid med första barnet! BF 18 juni 2013 ♥
  • Asivol

Hur gammal är du? -30
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Man 34 
    Hur länge har ni varit tillsammans? - 11 år
    Har du barn sen innan? - Ja. 2 pojkar på 6 år och 3,5 år.
    Var bor du? - Utanför Skövde.
    Hur bor du? - villa 6 rum och kök.
    Kommer bebisen få ett eget rum? - Ja, håller på och ser hur vi ska flytta runt lite så alla blir nöjda!
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Ja och ja. Vi hade tänkt köpa ny bil ändå...    
    Vad jobbar du med? - Lärare Trivs du med ditt jobb? - Ja massor! 
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? - Ja 1 år ungefär.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? - Ja ett halvår ungefär men sen har vi ju alla loven tillsammans också.
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? En vagn... köpte den innna vi vart gravida så den står gömd i garaget
     Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? - Två par mammabyxor bara att konstatera att magen sväller fortare med tredje barnet!!
    Hur många vet att du är gravid? - Svärmor, svärfar, mina två bästa vänner, två kollegor som märkt att jag inte mått som vanligt. Har inte träffat mina föräldrar än så de får vet nästa gång vi möts! 
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? - ja, vill helst inte äta... och när jag äter tar det helt stopp helt plötsligt. Mycket som luktar hemskt... tex jordnötter!!! Citrusfrukter är toppen! 
    Favoritfrukost just nu? helst ingen, men fil med mûslig och linfrö funkar.
    Godaste middagen? - Varierar kraftigt!!!

• Hera

Hur gammal är du? -30
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Sambo 36 år
    Hur länge har ni varit tillsammans? - 8 år
    Har du barn sen innan? - Nej
    Var bor du? - Malmö
    Hur bor du? Vi bor i en 3:a men letar efter större. Minst en 4:a!
    Kommer bebisen få ett eget rum? -Självklart
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Nej
    Vad jobbar du med? - Lärare
    Trivs du med ditt jobb? - Ja
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? – Vi har inte diskuterat det ännu.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? – Självklart men vi har som sagt inte diskuterat det ännu.
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? –Nej det vågar jag inte.
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? – Ett graviditetstest, järntabletter och lite kläder som inte smiter åt.
    Hur många vet att du är gravid? – Familjen, några nära vänner, min chef och några få arbetskamrater.
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? – Ja lite.
    Favoritfrukost just nu? Lågkolhydratbröd med mager leverpastej och gurka.
    Godaste middagen? – Mammasushi!

• Madelen21

för mig hjälper att äta lite och ofta å bara sånt som jag tycker om å är gott...

ska iväg å vecko handla på willys i em.

här har kommit 20 cm snö :) inte kul för plogbilen har int kommit ut än. 

• Natan

Jag har inte skrivit på ett tag men har följt tråden varje dag. Jag har extremt illamående från att jag vaknar tills att jag går och lägger mig. Jag önskar att jag kunde kräkas men jag kan inte det eftersom jag gjorde en GBP operation 2010. Jag äter tabletter som jag har fått utskrivet av min läkare för illamåendet men tycker tyvärr inte att dom hjälper. Svettas ni också på nätterna? Jag vaknar av att det är blöta fläckar i sängen för att jag svettas så mycket + att jag svullnar om händerna så min förlovningsring har jag tagit av mig i sömnen eftersom jag är så svullen. Jag är just nu sjukskriven pga illamående samt foglossning. Jag hade ingen aning om att man kunde få foglossning så tidigt i graviditeten. Någon mer som har det?

• Natan

Jag är 28 år och min blivande man är 36 år. Vi har varit tillsammans i snart 10 år och bor i en lägenhet i Stockholms innerstad. Vi kommer innan det här årets slut flytta till en större lägenhet samt gifta oss :) jag kommer vara mammaledig 1 år och min blivande man kommer va hemma så mycket han kan. Vi har inga barn sen tidigare men en liten hund som är vår prins och enligt han själv är han kung :) vi har en bil och min blivande man har körkort men inte jag. Jag klarar mig utan körkort så länge vi bor i city.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~