Baby Lei skrev 2012-10-28 16:38:51 följande:
Nu är jag nygiken på vilka vi är härinne! Ni som har lust kan väl svara på de frågor ni vill, det vore spännande att få lite mer koll på oss alla som hänger här inne! Hur gammal är du? Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans? Har du barn sen innan? Var bor du? Hur bor du? (lägenhet/hus osv) Kommer bebisen få ett eget rum? Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? Hur många vet att du är gravid? Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Favoritfrukost just nu? Godaste middagen?
[/quote] Jag är 32 och min man 36. Vi har känt varandra i 3,5år och varit gifta i drygt 2år. Detta blir vårt andra barn, har en son på 8mån, samt en hund. Vi bor i villa, så bebisen får ett eget rum så småningom. Bil har vi, behöver troligtvis inte byta. Däremot måste vi nog byta upp oss till en syskonvagn. Är just nu mammaledig, men jobbar annars som projektledare på ett stort företag. Trivs jättebra, men det är högt tempo och nu när jag är trött å gravid så är det skönt att slippa jobba. Planerar att vara hemma fram till årsskiftet nästa år, så det blir alltså ca 6mån hemma med barn nr2. Sedan får min man ta över och vara hemma med båda småttingarna. Mina matvanor har inte ändrats sedan jag blev gravid, men tänker på att äta lite extra eftersom jag tränar ganska mycket. Har inga speciella cravings. Favoritfrukost är kesella med frukt och müsli. Gärna flera koppar kaffe, men det har jag dragit ned på nu. Koffein lär ju inte vara så bra för bebisen. Till middag äter jag helst fisk och kyckling i alla former.