Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hemma från veckans rådgivningsbesök. Blir en gång/vecka nu fram tills lill*n är född, så känns nästan som om man bor där:P
    Alla värden var riktigt bra, förutom att lill*n igen blev stressad då jag låg på rygg när sköterskan sku lyssna på hjärtljudet. När jag vände mig på sida sjönk det nog sen ner till 156, så kanske det skulle ha sjunkit ännu mera om jag legat lite längre. SF måttet var 31 också denna vecka, vilket jag tycke hörs lite litet då jag nu är i v36+4. Men det är ju ännu inom normalkurvan och han/hon sparkar på och tycks må bra, så ska försöka att inte fundera på den saken. 

• Sagolina

Regnskog: Får bara hoppas på att det gått upp lite till nästa gång. För två veckor sen var det 32cm, men så sjönk det till 31cm till förra veckan och har nu då stannat där... Men som sagt, livlig baby och inom normalkurvan, så nog är väl allting bra!

• Sagolina

Hmm, att äta blodgrape till frukost var kanske inte min smartaste idé... Har haft halsbränna sen dess... Nåja, eget dumt val, men nu blir det nog inte mera grape innan lill*n är ute!

Imorgon är det dags för besök på rådgivningen igen. Hoppas på att SF-måttet har ökat lite, annars hamnar det snart under kurvan:S Från att ha varit upp till övre kanten på kurvan känns det som en ganska stor förändring att nu vara nere vid undre kanten...  

• Sagolina
    Hemma från ännu ett rådgivningsbesök och tror min kropp börjar tröttna på att vara gravid.  Mitt blodtryck som hittills har varit jättebra under graviditeten har nu stigit och var först 145/74 och sen 134/87 när jag mätte i morse, hemoglobinet har sjunkit från 124 till 109 på 3veckor, kroppen lagrar mer och mer vätska och vikten ökar... 
    Lill*n var också stressad, men det beror förhoppningsvis på att min kropp inte riktigt tycker om sig. Hjärtljudet låg i alla fall vid 170, vilket ju är för högt, så hoppas det bara var tillfälligt. Bökar på gör ju han/hon hela tiden, så inte verkar han/hon må dåligt. Huvudet är nu i princip helt fixerat, gick inte att få att röras nästan alls. SF-måttet har också ökat från 31cm till 33cm, så nu är jag tillbaka mitt på normalkurvan. Skönt det i alla fall, för det tyder ju på att lill*n växer som han/hon ska!
    Nåja, nu blir det i alla fall en vecka som jag ska fokusera på att få kroppen att må bättre, så ska försöka hålla mig borta från alla större projekt. Fast egentligen hoppas jag på ett "större projekt" och det är att lill*n bestämmer sig för att det är dags att komma ut!
  • Sagolina

mhpo: är också inställd på att gå över.. Därför känns det lite extra kämpigt att kroppen börjar vara trött på graviditeten redan nu... 2½v kvar till BF, så tänk om jag sen ännu går över 2veckor... suck...

• Sagolina

Idag är trycket bättre, 116/82, så hoppas på att det var någon tillfällig stress i kroppen som gjorde trycket så konstigt igår. Däremot mår jag illa idag, kanske beror på att jag börjar känna av lite värkar nu och då? I alla fall tror jag att det börjar vara dags att packa BB-väskan, för säkerhetsskull! Och så borde jag ta mig i kragen och köpa hem det sista, amningsbh, mjölkuppsamlare och amningsnapp har jag ännu oköpt...

• Sagolina

Baby Lei: Har från flera håll fått rådet att tvätta/putsa med olja och papper/bomull, om det inte är mycket bajs att få bort. Blir att köpa hem en stor flaska olivolja tror jag:) Till skötväskan har jag däremot våtservetter. Är ju första barnet, men tycker olja känns som ett bra råd!

• Sagolina
    ThereseJohansson skrev 2013-05-24 13:26:10 följande:
    Våran älskade pojke är här...52cm och 3516gram...världens finaste :)

Grattis!

Så jag börjar längta efter vår baby, när flera och flera i tråden börjar få sina små! 
  • Sagolina

Usch idag känns allt bara tråkigt... Vill inte vara hemma mera, utan ha något program för dagarna! Sambon jobbar extra idag, så har inte bilen så jag kommer iväg någonstans och att gå längre väg känns inte riktigt aktuellt mera... Har varit hemma i tre veckor nu och är så trött på att vara ensam! Alla bekanta studerar/jobbar/både och och har inte tid att träffas, eller så bor de någon timme härifrån. Det enda jag gör på dagarna är fixar här hemma (tvättar, städar, diskar, bakar, lagar mat mm), ser på filmer/serier, läser bloggar och hänger på familjeliv. Ute i trädgården klarar jag inte av några tyngre jobb längre, för då blir kroppen genast sjuk...

Ja, livet känns ganska så tråkigt faktist! Är inte alls trött på själva graviditeten, men just det här att inte träffa människor och ha saker att göra utanför vår egen trädgård gör mig snart tokig!  Att jag sen ännu bor i en liten stad utan särskillt mycket program gör ju inte saken bättre. Och inte känner jag någon annan som är gravid/mammaledig heller, så att jag skulle kunna skapa en ny bekantskapskrets. Blääh..

Jepp, dagens klagostund över, nu måste jag bara försöka motivera mig att hitta på något denna dag också... 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~