Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jaha, tydligen tycker vår ena katt att matte behöver äta mera! Hon hämtade precis in en mus och lade den fint på golvet bredvid mig.. Snällt och omtänksamt, men lite jobbigt då den fortfarande levde och det var jag som fick ta hand om den saken. Varför är sambon alltid borta när sånthär händer?:P

• Sagolina
    jolith skrev 2013-04-29 09:08:57 följande:
    Var hos bm nu på morgonen, och frågade om just detta. Det var ingen fixering iaf. Hon trodde mer att det beror på bebisens tyngd. Den blir ju tyngre varje dag, så trycket på bäckenet ökar ju då oxå hela tiden. Men det gällde ju mig det, så det bästa är väl att kolla upp det så att det inte är nåt annat..

Hoppas att ni mår bra för övrigt! Känns lite overkligt att det är så nära nu Skrattande 

Okej, har inte känt av så mycket idag ännu, men får se hur dagen fortsätter! Ska till läkare på koll på torsdagen, så efter det vet jag väl också vad som är på gång!
    Känns verkligen overkligt att det närmar sig så snabbt! Idag är troligtvis näst sista arbetsdagen för mig, sjukt!! 
  • Sagolina

Har precis kommit hem från rådgivningskoll + läkarbesök. Allting ser bra ut med mig och babyn. Lill*ns hjärta tickade på runt 145 mitt i allt bökande som han/hon passade på att göra när läkaren sku lyssna:P SF-måttet låg på 32 nu i v34+3, så fint på kurvan. Ännu har huvudet inte sjukit och finns inga tecken på att lill*n sku ha stress att komma ut från magen!
    Själv känner jag mig lite mindre duktig då jag gått upp 1,8kg på 10dagar!! Men förhoppningsvis är det vätska som lagrats någonstans. Fick i alla fall rekommendationen att dricka mycket vatten och promenera i lugn takt, så eventuell vätska kanske kommer ut.

Idag jobbade jag mina sista timmar på förmiddagen, så nu är jag mammaledig! Känns så skönt att få vara hemma och njuta av våren och solen! Och börja förbereda allting inför lill*ns ankomst:)   

• Sagolina

Firar första mammalediga dagen med en riktig slöismorgon! Vaknade nog redan 5.15 och flyttade till soffan en stund efter det, men där har jag fastnat i min sambos mysiga morgonrock:P Kanske jag snart orkar fixa disken och lite småplocka inför helgen i alla fall. Sen tror jag det blir att gå ut på gården en stund, 10grader i skuggan redan, så verkar bli en varm och skön dag:)

• Sagolina

Var också till rådgivningen idag och mitt mått hade sjunkit från 32cm till 31cm på 5 dagar. Hon trodde det berodde på att babyn sjunkit, men är ändå orolig att något ska vara fel? Är det vanligt att måttet sjunker? v35+1 så babyn borde ju växa ganska mycket just nu!

• Sagolina
    lovea01 skrev 2013-05-07 12:44:00 följande:
    Idag va ja till bm, allt såg bra ut :) ända tills jag vägde mig, har gått upp 2 kilo nu på 2 veckor, fastnade lite på det nu känns inte så bra :/ är redan lite överviktig så vill helst stå still nu på vågen men verkar inte funka så bra. Snart ska man ut och hämta dottern på dagis sen ta en långpromenad i fina vädret :) Cindy03- Jobbigt att magen inte växt :/ hoppas att du får bara positivt iallafall nu på ul!

Jag hade vid senaste rådgivningsbesöket (förra torsdagen) gått upp 1,8kg på 10 dagar! Nu hade det på 5dagar kommit till 300g, och då har jag levt lika hela tiden. Troligtvis lagrar jag vätska, även om jag inte har märkt av det i varken händer eller fötter. Är överviktig och vågen stannar nu på tre siffrigt, så vill också helst stå stilla nu!

Försöker i alla fall promenera dagligen och hålla mig igång både inne och ute, så förhoppningsvis stiger inte vikten så otroligt mycket till! 
  • Sagolina

Har också ett riktigt fixa-hemma-ryck just nu! Idag blev det övre våningen som fick sig en omgång: ren tvätt viktes undan, dammsugning och så rena lakan i sängen. Nu står fönstret uppe, så att det blir ordentligt vädrat (står på glänt dygnet runt, men ville få in mera frisk luft nu när det är städat). Imorgon är det nedre våningens tur + att jag måste tvätta lite kläder & babykläder.

Hoppas på att få hem skötbordet nu i veckan, så att jag kan börja ställa i ordning allt som ska i det. Sen fattas ännu vaggan här hemma, så är vi klara för lill*ns ankomst! 27dagar till BF nu, börjar kännas nära! 

• Sagolina

Tvättlappar, salva från apoteket, blöjor (tyg + engångs). Sen kommer en låda vara till andra skötsaker, som hårborste, nagelsax, tandborste tills den behövs, bomull mm. BHinlägg till mig kommer också förvaras i skötbordet!

• Sagolina
    Baby Lei skrev 2013-05-15 06:54:25 följande:

Då har jag lite förberedelser kvar att göra. Skötbord + det ni nämner ovan, + madrass till spjälsängen, täcke till vaggan, och sängkläder till både spjälis och vaggan. En fråga.. Bäddar man med vanliga sängkläder i vagnen? Täcke och kudde?

Första barnet, så är ju inte helt säker på hur man "brukar" göra, men jag har tänkt använda lakan + filt nu under sommaren, så det inte blir för varmt i vagnen. Kan lägga på en extra filt om det är riktigt kylig morgon/kväll. Sen har jag en tunn åkpåse som säkert också kommer användas under sommaren. Täcket åker nog fram först i höst när det börjar bli kallare igen.
    Men som sagt, bara mina tankar, inget jag har erfarenhet av! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~