~* Juni Bebisar 2013 *~
Hjärtat: Har inte märkt av några sammandragningar eller förvärkar alls... v33+2 idag, så sku ju vara kul att märka att kroppen börjar förbereda sig!
Hjärtat: Har inte märkt av några sammandragningar eller förvärkar alls... v33+2 idag, så sku ju vara kul att märka att kroppen börjar förbereda sig!
Var precis in en kvinna på jobbet som försiktigt frågade om det är länge kvar tills babyn är beräknad. Hon var utbildnad förlossningsbarnmorska och hade gissat på 3veckor max och undrade lite varför jag fortfarande jobbar (man blir mammaledig 30 vardagar före bf i Finland). Hon blev lite förvånad när jag sade att det är 6½vecka kvar. Eftersom magen inte är superstor funderar jag lite vad hon grundade sin gissning på?:P Nog för att jag bara sku vara glad om lill*n tittar ut om 4v :D
Just nu sover jag otroligt bra!
Somnar lite efter 9 och sover 3-4½ timme utan att veta något om omvärlden, inatt hade sambon vaknat av att jag fick ett sms, något jag inte alls visste om och vanligtvis hade vaknat av. Sen vaknar jag av att jag är otroligt kissnödig och får springa (nåja, så snabbt det nu går med stel kropp:P) ner till toa. Efter det brukar jag somna om igen och kanske vakna 1gång innan väckarklockan ringer 5.15.
Sover bättre nu i v34 än innan graviditeten, så tyvärr inga tips på hur du ska sova bättre...
Trött. trött, trött idag... Lill*n har bökat som en tok senaste dygnet, både dag och natt, så gissar på att det är en bidragande orsak till tröttheten! Men nu bara 3h jobb till, sen hem och slappa i soffan hela kvällen. Tyvärr fortsätter helgen med jobb båda dagarna, så blir inte mycket att vila ut sig. Men alla pengar är välkomna, så bara att bita ihop lite till!
Så otroligt söt och fin!
Uppe innan tuppen igen en gång!
Vaknade kring 3 av att babyn bökade på som en liten tok och kunde inte somna om efter det... Låg först i sängen och läste, men vid 5 gav jag upp och började min morgon. Nu har jag ätit frukost och kollat runt på nätet lite. Och nästa projekt är att ta mig iväg till jobbet, så kan jag komma hem tidigare i eftermiddag! Har sagt det tidigare, men säger det igen: flextid är super för gravida med konstiga sovvanor
Nu är det i alla fall bara 2½ arbetsdag kvar för mig, sen blir jag mammaledig!! Känns konstigt att inte behöva fundera på jobb på måååånga månader sedan!
6v kvar till bf nu, så 85% av graviditeten förbi!:)
Har de två senaste dagarna ibland haft en knipande känsla vid livmodertappen. Samtidigt känner jag mig kissnödig (även om jag precis varit på toa) och det kan spänna vid bäckenet. Någon som känner igen detta och vet vad det beror på? Blir orolig för uvi igen...
Ojj hoppas det är fixering och inte uvi! Ska själv till läkare på torsdagen, så då borde jag ju få veta om han/hon är fixerad eller inte.
MissMe: Nä, men har haft uvi två gånger utan några egentliga symtom under graviditeten. Har bara känt av lite spänningar i nedre delen av magen, så har inte alls förstått att det varit uvi. Därför funderar jag på det, vill inte behöva äta ännu en antibiotika kur...
Tror faktist mer och mer på att det är fixering på gång. Känns liksom konstigt när jag går, som något är lite ivägen för att hålla benen ihop. Men ska ändå be att få kollat att det inte är uvi då jag är till läkaren på torsdagen! Bättre att ta det säkra före det osäkra:)
Har varit iväg och storhandlat, fyllt på förråden med konserver, pasta, lök, mjöl mm. Skönt att ha skåpen fyllda och veta att alla ingredienser finns hemma om jag får för mig att baka i veckan:) Nu ska jag vila lite efter lunchen och sen ska jag ut i friska luften. Blir så skönt trött på kvällen och sover så mycket bättre om jag varit ute några timmar:) Och så är det ju aldrig fel med lite sol heller!