• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Meoow

Hej tjejer! I tisdags var jag på första besöket hos min bm :)
    Börjar kännas en aningen mer "på riktigt" nu men det har fortfarande inte gått in helt att jag har en liten bebis i magen :) Ser fram emot måndag då det är dags för inskrivning :)

Låter jättejobbigt med illamåendet som vissa av er har - hoppas verkligen ni hittar något som hjälper eller att det avtar snart! Själv mår jag lite illa när jag vaknar, men inte mer än så. Kanske är något som kommer :/

Har också redan köpt lite mammakläder, men främst för att det är så lång leveranstid på en hel del saker från nätet och i staden där jag bor finns inga mammakläder att få tag på! Leggingsen är redan mina favoriter iaf.... :)

Köpt en body och ett par byxor till bebis också, men ska försöka hejda mig lite ett tag till med mer..... ;)

Längtar jättemycket efter att få berätta för de närmaste, men vill nog vänta lite till... (v.8+4 idag) Ni som redan berättat - hur har ni gjort det? Vore lite kul med tips på roliga sätt att avslöja nyheten :)

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2012-11-01 17:45:40 följande:
    ja fick i mig nästan en hel portion färdig köpt lasagne (findus) och ett halvt äpple :)

Bravo! Vad gott det lät med lasange!
  • AlexandraViberg

SandraaL: det gjorde jag också kan jag lova. La mig på golvet och grät som ett barn och på denna koll var det första läkaren sa: "men varför är du så rädd?"
    - ja vad fan tror du? Vill ju inte ha samma besked igen..

Var i samma rum och allt som jag var i när de konstaterade att bebisen hade hjärtslag där i äggledaren.

Nä jag förstår att de har mycket att göra men det där ger verkligen psykiska besvär. Är ju ändå förlusten av ett barn som skulle komma.. Nåväl! Bara försöka se framåt nu och hoppas de är bättre på förlossningen :)

• 1000

Mår skräp. Tandvärken ifår har mynnat ut i nån slags inflammation i käkmusklerna typ. Öm på hela vänster ansiktshalva, från hals till öra. O tugga e omöjligt på vänster sida. Dessutom mår jag mer illa än nånsin. Urk....

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • ToTo10
    Meoow skrev 2012-11-01 17:52:59 följande:
    Hej tjejer! I tisdags var jag på första besöket hos min bm :) Börjar kännas en aningen mer "på riktigt" nu men det har fortfarande inte gått in helt att jag har en liten bebis i magen :) Ser fram emot måndag då det är dags för inskrivning :) Låter jättejobbigt med illamåendet som vissa av er har - hoppas verkligen ni hittar något som hjälper eller att det avtar snart! Själv mår jag lite illa när jag vaknar, men inte mer än så. Kanske är något som kommer :/ Har också redan köpt lite mammakläder, men främst för att det är så lång leveranstid på en hel del saker från nätet och i staden där jag bor finns inga mammakläder att få tag på! Leggingsen är redan mina favoriter iaf.... :) Köpt en body och ett par byxor till bebis också, men ska försöka hejda mig lite ett tag till med mer..... ;) Längtar jättemycket efter att få berätta för de närmaste, men vill nog vänta lite till... (v.8+4 idag) Ni som redan berättat - hur har ni gjort det? Vore lite kul med tips på roliga sätt att avslöja nyheten :)

Vi köpte presenter i form av lite olika saker med orden "mormor, morfar, farmor, farfar" på :) till blivande moster sa jag bara "hej moster" till när hon svarade i telefon :) blivande farfar kom just hit, han ska få veta nyheten idag, såååå spännande :) hihi
  • Hjärtat3
    Baby Lei skrev 2012-11-01 17:38:59 följande:

Duktigt jobbat!! Woop woop!
    Man tackar allra ödmjukast! Solig
  • Isa82
    1000 skrev 2012-11-01 18:37:43 följande:
    Mår skräp. Tandvärken ifår har mynnat ut i nån slags inflammation i käkmusklerna typ. Öm på hela vänster ansiktshalva, från hals till öra. O tugga e omöjligt på vänster sida. Dessutom mår jag mer illa än nånsin. Urk....
    Har du ringt och fått tid hos tandläkaren? Känns som att dina besvär inte vill ge med sig.
  • Hjärtat3

Är det nån mer som har konstiga drömmar?

Jag drömde inatt att jag fick en dotter som föddes väldigt mycket för tidigt, men hon var ändå stor som en fullgången och jätteful!!
    Det såg alltså inte ut som en människa utan mer som en blandning mellan ett troll och E.T.  

• Hjärtat3
    Madelen21 skrev 2012-11-01 19:49:55 följande:
    men hu vilken dröm...

kanske för d är halloween? 

Haha, ja kankse det. :) Får hoppas på trevligasre drömmar framöver.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~