• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei

Vecka 10 idag!
    Om om tio dagar ska vi på inskrivning hos barmnorskan och ta blodprov för KUB.
    Ungefär två veckor senare är det dags för ultraljud. Jag längtar och fasar! Vilken känsla om det ser bra ut. Jag kan nästan inte ens föreställa mig lättnaden!   

• LitenOchSkeptisk

Trött tjej säger hej.. Har varit hemma från jobbet i tre dagar nu p.g.a. illamående och ofantlig trötthet. Jag gillar verkligen inte att graviditeten går ut över jobbet, men vad ska man göra?
    Imorgon går jag in i vecka 11, det känns så skönt att den mest kritiska perioden snart är över!! Hoppas verkligen att illamåendet och svampinfektionerna försvinner efter vecka 12, för det här är jobbigt. Jag är normalt en energisk människa som gillar att hänga på gymmet, det är fruktansvärt frustrerande att knappt ens orka gå upp ur soffan utan att bli vimmelkantig Obestämd

I onsdags var jag och en mycket nervös sambo på inskrivning, nu känns det som att allt är ännu mer på riktigt! UL inbokat i januari Glad Åh, vad jag längtar!

Hur är det med er idag tjejer?

• mhpo

Weeii är så glad för idag ska vi iväg på ultraljud! Ska bli så spännande och roligt att se ett hjärta som tickar! Går dessutom in i vecka 9 idag så det är en riktig milstolpe dag idag :) Mådde illa hela dagen igår men idag är det återigen lite bättre.

• Annafredrika

Tja tjejer! Kom hem ifrån semestern i Turkiet igår kväll. Verkligen inte alls min kopp the och kommer inte att åka till Turkiet igen. Men vi bodde på en fin resort, allinclusive som verkligen ar toppen, massa restauranger att välja på, synd att aptiten är lika med noll :D Är i v 10 och illamåendet tycks eskalera för varje dag. Vi ska på stora inskrivningen på måndag, v 10+0. Kräksdags igen...

• vigillarmtb

LitenOS., jobbigt med svamp! Hoppas du slipper det snarast! I morse mådde jag ganska bra så jag och sonen bestämde oss för att cykla till förskolan - fy fan! Det fick jag ångra, började må såå illa men jag tog mig dit o hem, galet andfådd!! (Inte likt mig) känner mig trött men ändå energirik/rastlös..

• DeeDee09

Hemma ifrån BM nu och hon kunde inte göra något eftersom det är en läkare som måste göra VUL, hade jag varit några veckor fram hade hon gjort ett UL på mig. Hon var väldigt gullig och förstående. det enda jag kan göra är att vänta, om jag blöder mer så får jag ringa Gyn akut o få en tid där.. kan man ju hoppas!

• LitenOchSkeptisk

vigillarmtb: Visst är det typiskt?? Så fort man känner sig någorlunda okej och ser till att ta sig ut, så vänder allt lika fort igen och man får bittert ångra att man ens lämnade sitt hem! Men vad gör vi inte för de små liven.. Glad Svampen är under någorlunda kontroll, men jag vågar inte äta vad som helst, av rädsla för att det ska dyka upp igen, men just nu är det faktiskt okej! Men tack för din omtanke Glad
    Hoppas att vi får må bättre snart allihop.. Det här jäkla illamåendet alltså, jisses!

mhpo: Hur dags ska du vara där? Åååh vad kul att få se den lilla räkan!!

• LitenOchSkeptisk

DeeDee09; Om du oroar dig så ring gyn på en gång.. Finns det ingen "vanlig" gyn du kan ringa och boka tid hos, som tar emot oavsett om du blöder mer eller inte? Om du blir lugnare av det, så är det ju värt det menar jag.. Jag hade inga problem att få en tid för VUL när jag ville kolla hur långt gången jag var, de borde ju ha förståelse för att man blir rädd när man har varit med om en blödning tycker man..

• Annafredrika
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-11-01 13:19:16 följande:
    Angående det där med svampinfektion; Jag har kronisk svamp, jag får det alltså väldigt lätt och flera ggr om året. Därför måste JAG undvika receptfria läkemedel eftersom de bara resulterar i att slemhinnorna blir ännu skörare och börjar blöda. Ni andra som förmodligen är mer "normala" kan ju använda de receptfria grejerna, dock står det i förpackningen på canesten att man inte ska använda krämen när man är gravid, utan endast vagitorier. Om barnmorskorna har sagt åt er att krämen är okej, så lyssna på dem. Min sa tvärtom, att det bara var vagitorierna som fick användas och absolut ingen kräm. Dock har jag inte använt något av dem eftersom jag, som sagt, har kronisk svamp och gör allt värre om jag använder det där.. Så för mig är enda alternativet att helt enkelt vänta ut skiten när den slår till, dricka mängder med citronvatten, äta mycket naturell fil och yoghurt, samt undvika socker. It's hell people!!

Jag har också kronisk candida, äter fluconazol annars. Kör samma som du, äter inte bröd heller och inte mycket kött. Har haft 2 vändor hittills denna graviditet och fler lär det bli....
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~