• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sandraa L
    Madelen21 skrev 2012-11-08 12:07:48 följande:
    sandraa L

illamående säger du... då är  vi två.... jag fick hemska kväljningar av å öppna kylskåpet i morse.. fy fasen... blev inte mer än kväljningar...

men d räckte till....  tabletter finns d.. prova postafen finns receptfritt... finns dock en nackdel: man blir jävligt trött!!
    kan sova i flera dar...

men d hjälper... fast inte kul å bli så satans trött :/

annars prata mä bm finns nåt som heter lergigan som du kan få utskrivet... vet inte hur dom är..

jag har aldrig behövt ta tabletter för illamående i mina andra 2 graviditeter...

känns jobbigt att vara så sjukt trött och ha tusen miljoner saker att göra hemma....

jag tänkte jag skulle leta fram mina gardiner till advent å kolla vad jag ska ha vart osv... jag sätter upp sånt sista helgen i nov :) 
    Ja det är hemskt och trött är jag även HELA tiden... att då bli ännu tröttare, går det ens?
    Vi har också massor att stå i renoverar för fullt här hemma och det känns inte kul att jag itne ens orkar resa migur sängen knappt lämna/ hämta på dagis. Illamåendet är för mig värre än att spy, för då slipper man den här vidirga känslan... Gahh :/
  • Madelen21

sandraa l:

okej, ja vi håller också på renoverar... vår granne har jobbat inom måleri och tapetserings branchen så vi har anlitat honom... just nu har vi gjort om en hall på övervåningen.. målat vitt å så ska det upp en fondvägg å så ska vi in me nytt golv (klickgolv)

min mamma skulle hämta dottern idag.. .skönt för jag orkar intee gå ut å gå 2 km till dagis.. tur man har mamma nära :)

• ToTo10

Usch, idag är en sån dag då jag bara gråter! För absolut ingenting! Även ute på promenaden med hunden, tur att man bor så man kan gå rakt ut i skogen bara ;P Och ska jobba ikväll, men mår som en påse skit och som sagt, tårarna bara trillar :( Så nu sitter jag och funderar på om jag verkligen ska tvinga mig iväg till jobbet.... Jag är ju inte sjuk...:/ usch! Känns ju egentligen urlöjligt att vara hemma för att man sitter och storbölar :'/

• Valborgs

Madebyday: Den är köpt på Gekås :) fanns dock inte mycket mammakläder där annars, men köpt den och två par leggings, det ena paret gick dock sönder direkt så är lite besviken på kvalitén.

Man räknar nog på samma sätt med både 39+6 och 40+0, bara första dagen som blir annorlunda, så man ligger hela tiden en dag före om man räknar enligt 40+0. Tror det är därför jag enligt vissa sidor byter vecka på torsdagar och enligt andra på fredagar :)

• Sandraa L
    Madelen21 skrev 2012-11-08 12:40:29 följande:
    sandraa l:

okej, ja vi håller också på renoverar... vår granne har jobbat inom måleri och tapetserings branchen så vi har anlitat honom... just nu har vi gjort om en hall på övervåningen.. målat vitt å så ska det upp en fondvägg å så ska vi in me nytt golv (klickgolv)

min mamma skulle hämta dottern idag.. .skönt för jag orkar intee gå ut å gå 2 km till dagis.. tur man har mamma nära :)
    Ååh vad kul! Vi har också folk här nu men förhoppningsvis är det klart i morgon bitti, känns dock rätt jobbigt att det springs när man är trött, illamående och vill sova. Vitt är så snyggt. det blir det på dotterns rum också och sedan en tapet från lilleby med ballerinor :)

skönt eller vilken lyx snarare, själv ska jag strax bege mig dit. Som tur är det tar det bara 5minuter men det är inte alls kul nu när det snöar...  
  • Madelen21

sandraa l

var bor du? här är det ingen snö... ja bor i dalarna men första snön har kommit å gått..

lär nog bli mer snart.. är så kallt så d känns att d är snö i luften... 

• Sandraa L
    ToTo10 skrev 2012-11-08 12:47:02 följande:
    Usch, idag är en sån dag då jag bara gråter! För absolut ingenting! Även ute på promenaden med hunden, tur att man bor så man kan gå rakt ut i skogen bara ;P Och ska jobba ikväll, men mår som en påse skit och som sagt, tårarna bara trillar :( Så nu sitter jag och funderar på om jag verkligen ska tvinga mig iväg till jobbet.... Jag är ju inte sjuk...:/ usch! Känns ju egentligen urlöjligt att vara hemma för att man sitter och storbölar :'/
    Känns det inte bra så hade jag stannat hemma. Det går ju i perioder det där, jag grinar också för minsta lilla emellanåt och blir sur för inget alls. Ibland undrar jag även varför jag gråter, men det känns bara tung konstigt nog, men antar att det har att göra med allt som händer i kroppen. Jag tycker du ska stanna hemma! :)

KRAM <3 
  • ToTo10
    Sandraa L skrev 2012-11-08 13:35:50 följande:
    Känns det inte bra så hade jag stannat hemma. Det går ju i perioder det där, jag grinar också för minsta lilla emellanåt och blir sur för inget alls. Ibland undrar jag även varför jag gråter, men det känns bara tung konstigt nog, men antar att det har att göra med allt som händer i kroppen. Jag tycker du ska stanna hemma! :) KRAM <3 

Tack Sandraa! Jag har precis ringt och sjukanmält mig, berättade förra veckan för tjejen som oftast tar emot sjukanmälningarna att jag är gravid, så hon förstår.. Känns skönt! Jag är i vanliga fall rätt känslig och har nära till tårar, så antar det blir tio resor värre med alla hormoner som rusar i kroppen :P och tycker så synd om min sambo som bara vill hjälpa, men inget kan göra mer än finnas där - han är fantastisk!
  • Baby Lei

Hej tjejer!
    Hur mår ni idag?
    Jag går in i v 11 i morgon (9+6 idag), och börjar må mycket bättre.
    Mår inte alls lika illa, ibland kan jag känna av det men det går inte att jämföra med hur det var för ett par veckor sen. Har mindre ont i brösten också. De är ömma men inte sådär svinonda som de var förut.

Är det samma för er eller ska jag oroa mig?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~