• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Cupcake1985

Barn och graviditet innebär stora förändringar. Någon som funderar eller bytt jobb efter att ni fått barn pga att det inte fungerar. Arbetar just nu som lärare. Gillar mitt jobb till större delen men fungerar verkligen med allt hemarbete. Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Pengar måste man tyvärr ha pga familj och hus. Känns svårt att byta yrke pga det.

• bodilb

Jag går in i vecka 9 nu på lördag! Är det fler som mår dåligt ? Jag har varit sjukskriven denna vecka men måste jobba på måndag. Vet inte hur jag ska orka. Jobbar med ett till tre åringar. Inte så lätt när man går på postafen och inte känner sig allert. Men utan postafen mår jag ännu värre för illamående är något jag inte står ut med:( man hoppas att det vänder snart. Har inte mått dåligt med mina tre andra

• Ung Mamma 91

Hejsan allihopa! Börjar nu må mycket bättre! Bara jag kommer ihåg att ta mina tabletter mot illamående ;) Har inte känt så här med pojkarna alls , då mådde jag riktigt bra förutom i slutet av graviditeterna , spring på förlossningen och Citodon. Ich.

Vet inte ens om jag vill kolla kön denna gång , men ser väl endå på UL vad det är ;)  

• Solrosan

Halloj tjejor!

Igår berättade vi för mina föräldrar.... Mamma blev överlycklig, pappa chockad... :)

Jag och sambon har bestämt oss för att inte kolla vad det är för kön. Det får bli en trevlig överraskning! Men förstår verkligen dom som vill veta. Jag brukar vara väldigt otålig (med allt), så trodde faktiskt att när jag väl blev gravid att jag skulle kolla kön, alla ggr! Men nu känns det inte så alls, märkligt

• Madebyday

Valborgs, vart har du köpt den fina toppen du har på dig på den senaste upplagda bilden i bildtråden?
    Mej löv randigt!!! :) 

Son 2010-12
  • Madebyday

Idag är det v 9+2 här (räknat med 39+6 som BF)
    Men jag funderar på, när man räknar på det andra sättet,
    där BF = 40+0, och startar på 0+1...har man 0+7 som sista dagen i vecka 1 då?

BF = 39+6  -  0+0, 0+1, 0+2, 0+3, 0+4, 0+5, 0+6   
    BF = 40+0  -  0+1, 0+2, 0+3, 0+4, 0+5, 0+6, 0+7  ??

Son 2010-12
  • Sandraa L

Jag mår så illa, blääää!!!

Går in i v. 8 idag, känns däremot underbart. Fick ju trots allt reda på det i v. 3, men ändå går tiden för sakta... i morgon är det nytt VUL med tanke på det hemska läkaren vi hade senast, inte nog med det är den inskrivning på måndag och jag har räknat ut att RUL blir någon gång i januari.

Fyller ju 20år den 19e januari och går in i v. 18 fredagen den 18e januari, rätt komiskt om jag får säga det själv :P Vore kul med RUL dagen innan min födelsedag också :) 

Någon med bra tips mot illamående, tabletter har jag läst massor om, fungerar de eller inte? seaband hade jag med dottern 2009 men de var ju bara falsk marknadsföring enligt mig. Hoppas det är bra med er andra? :D 

• Madelen21

sandraa L

illamående säger du... då är  vi två.... jag fick hemska kväljningar av å öppna kylskåpet i morse.. fy fasen... blev inte mer än kväljningar...

men d räckte till....  tabletter finns d.. prova postafen finns receptfritt... finns dock en nackdel: man blir jävligt trött!!
    kan sova i flera dar...

men d hjälper... fast inte kul å bli så satans trött :/

annars prata mä bm finns nåt som heter lergigan som du kan få utskrivet... vet inte hur dom är..

jag har aldrig behövt ta tabletter för illamående i mina andra 2 graviditeter...

känns jobbigt att vara så sjukt trött och ha tusen miljoner saker att göra hemma....

jag tänkte jag skulle leta fram mina gardiner till advent å kolla vad jag ska ha vart osv... jag sätter upp sånt sista helgen i nov :) 

• mysmamman2

Jag är i v 8+2 och har mindre ömma bröst!
    Man blir ju såklart nojjig men sen har jag en bedövande trötthet och mår illa sådär halv illa eller det känns konstigt....

Åååå vad jag vill att denna månad ska gå
    Fortare så man går in i v 12+

• Madelen21

mysmamman2

då är vi precis lika.. .jag mår också sådär halv illa hela tiden å super trött å känner av lågt blodtryck som gör mig alles darrig i kroppen :/

min mamma skulle åka å hämta dottern på dagis.. skönt så slipper jag 2 km promenad idag..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~