• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Lei: är olika från varje dag, just nu VILL jag kräkas, för någonstans känns det bättre för en stund då! Mår bara jätte illa idag och är yr. Maken får hämta barnet på dagis och jag får leva med dåligt samvete!

Rolig fotnot: alla som fått barn med en man i makens pappas släkt (maken har en helbror på pappas sida) mår illa! Hans pappas alla mammor till barn (två stycken), hans brors barns mamma och nu jag. Vi mår alla mycket illa, på gränsen till att bli inlagd.. Är det något med spermierna eller? Haha :D
    (Mådde bra med dottern, med en annan man)

• hurskadetgå
    Baby Lei skrev 2012-11-08 15:19:33 följande:

Vad jobbigt! Men de är ju sjukt svårmätta sådär tidigt. Det kan bero på vinkeln de ligger i och allt möjligt så blir det någon millimeter fel. Det kommer säkert gå bra! Jobbigt att vänta i två veckor bara! Att de inte kunde kolla om en vecka som de brukar göra!
    Tyvärr så var det snabbaste tiden jag fick, bara att försöka distrahera sig med annat. Bad sambon stanna hemma istället för att gå på fotboll idag då jag är så orolig, vill inte vara ensam.

Madelen21 Vissa är så klumpiga i sina reaktioner och skrattar på fel ställen av nervositet för de inte vet vad de ska säga, försök att inte bry dig. Att skratta är ju inget illa ment, det är jag säker på.
  • Madelen21

nej ja vet men själva grejjen å skratta när man säger att man är gravid å mår fruktansvärt illa....

jag får väldigt ofta kväljningar å har en stor klump i halsen.... är sjukt trött å vill bara göra ingenting fast ja har hunda miljoner saker å göra hemma... tvätta städa diska laga mat mm...men tur vi är 2 om saken. 

• Sandraa L
    AlexandraViberg skrev 2012-11-08 15:01:33 följande:
    Bara jag som blir yr av att scrolla ner på sidan? Börjar bli så jävla less på yrseln och illamåendet. Att aldrig veta hur en dag ska bli. Igår mådde jag bra och idag vill jag bara kräkas och svimma.. :/

Känns som att man tappar makten över sitt liv och mående.
    Jag känner exakt lika dant, då ska vi inte ens tala om sex... haha. Jag som annars är väldigt sexuell utav mig och älskar att mysa blir bara ännu illamående så fort sängen rör sig. Det går inte just nu, utan att jag tänker -jag kommer att spyy. Hemskt! :/  
  • Sandraa L
    Madelen21 skrev 2012-11-08 15:32:53 följande:
    nej ja vet men själva grejjen å skratta när man säger att man är gravid å mår fruktansvärt illa....

jag får väldigt ofta kväljningar å har en stor klump i halsen.... är sjukt trött å vill bara göra ingenting fast ja har hunda miljoner saker å göra hemma... tvätta städa diska laga mat mm...men tur vi är 2 om saken. 
    Fy vad respektlöst, säger också MORR! Inte okej. Vi bor i värmland, i lilla torsby och här är det snö ;) 
  • Natan

Madelen21: trist med såna människor :( förstår att du blir förbannad. Kram

• Natan

Nu har jag snart haft extremt illamående i 5 veckor. Postafen hjälper inte och lergigan och lergigan comp hjälper inte heller :( det enda som hjälper lite för stunden är isglass (piggelin). Går in i vecka 10 på lördag så jag får hoppas att det försvinner efter vecka 12.

• Sandraa L
    Natan skrev 2012-11-08 15:45:42 följande:
    Nu har jag snart haft extremt illamående i 5 veckor. Postafen hjälper inte och lergigan och lergigan comp hjälper inte heller :( det enda som hjälper lite för stunden är isglass (piggelin). Går in i vecka 10 på lördag så jag får hoppas att det försvinner efter vecka 12.
    Äter också glass, dock päronsplitt, det är det enda som funkar här med... Hoppas det försvinner snart.
  • Madelen21

natan: ja glass hjälper mig också...

jag har super svårt för mat... är inte sugen på nåt spec... får plötsliga sug efter vissa maträtter ibland... just nu ingeenting... ska strax äta ost schnitzel pomfritt bea sås å vitlökssmör...

lite gott är d iaf...

annars är jag sjukt trött... nej inte OK å skratta åt nån som mår som jag... 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~