• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sandraa L
    Hjärtat3 skrev 2012-11-08 18:32:54 följande:
    Jag är i v 8.
    Nix, inga blödningar eller nåt sånt, bara denna jobbiga värken och "trycket" neråt.
    Jag får ringa bm imorgon så kanske hon kan lugna mig. 
    Har för mig att jag läste om molande värk någonstans att det var vanligt runt just de veckorna, minns att jag hade jätteont med dottern och var orolig hela tiden, idag är hon 3år gammal :) Säkert ingen fara Kram 
  • Natan

Jag har också molande värk från och till. Värst var i vecka 8 :)

• Baby Lei

På mig molar det också. Det känns precis som mensvärk men det är ju inte så konstigt när livmodern är uppsvälld och det händer saker därinne!

• Baby Lei
    Natan skrev 2012-11-08 18:22:22 följande:
    Madelen21: haha, nä jag har faktiskt inte ätit det sen jag bodde hemma hos föräldrarna :) men nu kommer det bli oftare! Hoppas ni får sova efter 19 :)

Inte jag heller! Men Gud vad gott det lät! Pölsa älskade jag när jag var liten. Skulle nog ha svårt för det nu när jag mår lite illa. Men egentligen är det ju löjligt. Varför skulle det vara läbbigare med lunga än med skinka?
  • retroaktiv

Jag har börjat få ganska så ont bak i ryggslutet, ungefär vid svanskotan. Molvärk som aldrig slutar typ. Blev lite bättre när jag fick lite lätt massage av pojkvännen igår, men tillbaks på morgonen igen. Blev lite orolig att det skulle vara början till foglossning. Nån som vet? (jag vet att alla får foglossning, men inte sådan som gör ont/gör en tillfälligt handikappad)

• AlexandraViberg

Retroaktiv: jag får också så! Tänkte att livmodern kanske känns bakåt eftersom min är bakåtlutad. Men kanske inte ändå! Men försöker alltid komma på logiska förklaringar för att lugna mig själv! :P

• retroaktiv
    AlexandraViberg skrev 2012-11-08 21:30:03 följande:
    Retroaktiv: jag får också så! Tänkte att livmodern kanske känns bakåt eftersom min är bakåtlutad. Men kanske inte ändå! Men försöker alltid komma på logiska förklaringar för att lugna mig själv! :P
    Jag googlade lite och det verkar som att foglossning ofta börjar med ont i svanskotan, om det börjar tidigt Rynkar på näsan Men det behöver ju inte bli värre. Man ska tydligen försöka undvika långvariga monotona rörelser, inte sitta med benen i kors, tänka på hållningen osv. Kan vara bra att använda sån där varm vetekudde eller liknande. Jag ska testa det, får se om det blir bättre.
  • Natan

Baby lei: ja, det är verkligen gott med korvstroganoff :) pölsa har jag aldrig ätit men kanske gör jag det en vacker dag :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~