• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hjärtat3

Jag har så ont i magen.. Känns typ som mensvärk fast mer inuti och som att allt ska "ramla ut".
    Är det nån mer som har sån värk eller bör jag oroa mig? 

• Sandraa L
    Hjärtat3 skrev 2012-11-08 18:25:18 följande:
    Jag har så ont i magen.. Känns typ som mensvärk fast mer inuti och som att allt ska "ramla ut".
    Vilken vecka är du i? känner inget ännu 
  • AlexandraViberg

Jag får stickningar neråt nån gång om dagen. Hade mycket mensvärk i början.
    Skulle du ha mens typ nu i vanliga fall? Man kan få starkare känsla då. Och det är nog bara växtvärk! Oroa dig inte om du inte blöder massa! :)

• Hjärtat3

Jag är i v 8.
    Nix, inga blödningar eller nåt sånt, bara denna jobbiga värken och "trycket" neråt.
    Jag får ringa bm imorgon så kanske hon kan lugna mig. 

• Meoow
    Jag hade jättemycket mensvärksliknande värk i början, främst precis efter plusset och fram tom v6. Känner fortfarande av samma till och från (v.10 nu), men kanske bara någon gång om dagen just nu. Förhoppningsvis bara växtvärk, men visst blir man nojjig när det gör ont.... Har dock fått höra att det är helt normalt!
  • 1000
    Jag har så ont i magen.. Känns typ som mensvärk fast mer inuti och som att allt ska "ramla ut". Är det nån mer som har sån värk eller bör jag oroa mig? 

Har oxo så + stickningar på vänster sida... Blir värre när jag är toanödig så antar att det är grejjer som växer o bråkar om plats där inne...
    V 7+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Hjärtat3
    1000 skrev 2012-11-08 18:39:40 följande:

Har oxo så + stickningar på vänster sida... Blir värre när jag är toanödig så antar att det är grejjer som växer o bråkar om plats där inne...
    Haha, ja de känns lite bättre när du uttrycker det så. Solig
  • Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2012-11-08 18:45:42 följande:
    Ja man får ju tänka på att i princip alla organ i magområdet ändrar plats/läge :)
    Jo, de klart. Kan inte minnas bara att  jag hade så ont förra gången, men det är ju några år sen så det är ju inte omöjligt att jag bara glömt. Tungan ute
  • AlexandraViberg

Jag minns inget av graviditeten med dottern som fyller 6 i februari! Så inte helt omöjligt! Minns bara att jag inte oroade mig en sekund :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~