• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Yessical
    Yessical skrev 2012-11-13 08:44:09 följande:
    Hej allihopa!
    Nu har jag hittat hit också, har gått igenom era diskutioner och fått massor med tips.
    Själv är jag i v 10 (9+5) idag, beräknad till den 13 juni Skrattande  Nån här som bor Nacka hållet?
    Hur gör ni med kläder nu när magen börjar växa?
    jag tycker att det är svårt att hitta kläder som inte sitter åt i magen.

hur mår ni förresten? I vilken vecka vände det för er?
  • KäRinGa2
    tantS skrev 2012-11-13 08:00:42 följande:

Inte riktat mot mig men jag suger åt mig peppet iaf Kändes lite bättre en sån här sktmorgon när frukost ligger i avloppet, jobbet känns omotiverat och det enda som lockar är sängen. Klok kärringa

Lillpluttan skrev 2012-11-13 08:21:25 följande:
    Håller med! Tack Käringa2! Bra pepp. Betyder så mkt, de flesta av oss mår ju så här ibland under grav. Sliter som tusan med examensarbetet.. Idag är jag lite piggare så det känns skönt! Ska ta ditt råd och gå ut vid lunch och röra på mig.. Morotsstavar är ju mums!! :) Ha en bra dag...

Solig

BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • Sandraa L
    Hjärtat3 skrev 2012-11-13 07:09:30 följande:
    Ni som diskuterar KUB, fostervattensprov och down syndrom, kan ni inte flytta den diskussionen till trådarna som handlar om fosterdiagnostik?

Jag kommer ha fyllt 34 när min bebis kommer och hade inte tänkt göra några prov, men när ni som är 10 år yngre än mig nojjar så smittat det av sig ganska mycket. Så kan ni vara snälla och lägga ner och flytta diskussioenen nån annanstans? 
    Tack, har också varit jätteorolig de senaste dagarna på grund av snacket här trots att jag bara är 19år gammal... och för att jag inte vill göra det. men börjar att vela när man får höra olika budskap, bra att du tog upp det :) 
  • Sandraa L

Har haft en helvetesnatt, enorma kramper och sammandragningar till och från. låg och grinade, sambon hämtade en pet flaska med varmt vatten och tillslut somnade jag. Minns att jag hade det såhär med dottern med, samtidigt kan man ju inte undgå att bli lite orolig, men googlade lite och försökte minnas hur det var sist och då var det på grund av att det händer mycket därinne just nu, saker och ting flyttar på sig..

någon mer som känt såhär i v. 7+4 ? 

• KäRinGa2
    Hej allihopa!
    Nu har jag hittat hit också, har gått igenom era diskutioner och fått massor med tips.
    Själv är jag i v 10 (9+5) idag, beräknad till den 13 juni Skrattande  Nån här som bor Nacka hållet?
    Hur gör ni med kläder nu när magen börjar växa?
    jag tycker att det är svårt attKä hitta kläder som inte sitter åt i magen.
    Känner igen de där me kläderna.. Jag anv mammabyxor som inte sitter åt, men å andra sidan är de i stället lite för villiga att nästan ramla av.. Jättesvårt med vilken storlek som e den rätta just innan magen är mage så att säga..
    Yessical skrev 2012-11-13 08:46:33 följande:

Jag tror (hoppas) mitt mående e på väg åt det mer positiva hållet nu (9+2), andra dagen i rad jag inte har konstant åkskjuka i magen ;) Ff dödstrött kl 18 dock (somnade på soffan i går vid kvart över 7!!). Det är väldigt individuellt det här med när man börjar må bättre igen..

• 1000
    Hej allihopa! Nu har jag hittat hit också, har gått igenom era diskutioner och fått massor med tips. Själv är jag i v 10 (9+5) idag, beräknad till den 13 juni   Nån här som bor Nacka hållet? Hur gör ni med kläder nu när magen börjar växa? jag tycker att det är svårt att hitta kläder som inte sitter åt i magen.

Bor i Farsta strand, inte jättelångt från Nacka ju. 😃
    V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • 1000
    Sandraa L skrev 2012-11-13 08:56:50 följande:
    Har haft en helvetesnatt, enorma kramper och sammandragningar till och från. låg och grinade, sambon hämtade en pet flaska med varmt vatten och tillslut somnade jag. Minns att jag hade det såhär med dottern med, samtidigt kan man ju inte undgå att bli lite orolig, men googlade lite och försökte minnas hur det var sist och då var det på grund av att det händer mycket därinne just nu, saker och ting flyttar på sig.. någon mer som känt såhär i v. 7+4 ? 

Jag hade jätteont förra v, vecka 7+ i linmoder o ut mot ljumskarna. Hugg och mol. E mkt bättre denna v.
    V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Pellefanten
    1000 skrev 2012-11-13 09:20:05 följande:

Bor i Farsta strand, inte jättelångt från Nacka ju. 😃
    Och jag bor i västerhaninge inte heller så långt ifrån Farsta =P
  • Annafredrika

Idag är det dags för stora inskrivningen Vecka 11+1, först barnmorskan i 1,5 timme sen läkaren i 30 min. Vi ska göra ultraljud inför fostervattensprovet också, ska bli mysigt! Känner mig lite nervös inför vägningen, har tappat ca 5 kg och är smalare än jag vill vara. Äter ni järntabletter? Har gjort det i några dagar och fy vad dåliga de är för min kropp. Det blir tvärstopp direkt, tarmarna står helt stilla...mår så kasst av det. Är värdena bra så kommer jag att skippa dem och ytterligare öka intaget av naturligt järnrika livsmedel. Hur tänker ni med läkemedel och kemikalier, gifter och mat annars?

• Annafredrika
    KäRinGa2 skrev 2012-11-13 09:00:02 följande:
    Känner igen de där me kläderna.. Jag anv mammabyxor som inte sitter åt, men å andra sidan är de i stället lite för villiga att nästan ramla av.. Jättesvårt med vilken storlek som e den rätta just innan magen är mage så att säga..
    Yessical skrev 2012-11-13 08:46:33 följande:
    Jag tror (hoppas) mitt mående e på väg åt det mer positiva hållet nu (9+2), andra dagen i rad jag inte har konstant åkskjuka i magen ;) Ff dödstrött kl 18 dock (somnade på soffan i går vid kvart över 7!!). Det är väldigt individuellt det här med när man börjar må bättre igen..   

Jag använder mina vanliga kläder, när det spänner över magen knäpper jag upp, men det lär dröja ett bra tag till. Detta är mitt 6:e barn och jag har inte börjat använda mammabyxor förrän tidigast v. 20. Har dock beställt några par jeans från mamalicious hemsida, superfina kläder där!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~