• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Meoow

Ni som börjat kolla vagn - hur långt gångna är ni? Börjar också bli lite sugen, men rädd att sambon tror jag blivit knäpp om jag ens nämner det nu (har inte ens gjort ul än)... Beställningstiden brukar väl vara rätt lång har jag för mig?

• 1000

Yessical: jag är 8+0 idag!

V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Sandraa L
    Meoow skrev 2012-11-13 12:09:16 följande:
    Ni som börjat kolla vagn - hur långt gångna är ni? Börjar också bli lite sugen, men rädd att sambon tror jag blivit knäpp om jag ens nämner det nu (har inte ens gjort ul än)... Beställningstiden brukar väl vara rätt lång har jag för mig?
    Jag är i v. 7+4 men har redan bestämt mig. Hade en bugaboo cameleon till dottern 2009, så nu blir det en lika dan - bugaboo cameleon 3, all black. 

Beställningstiden är olika beroende på vad det är för vagn och när man ska ha barn :=  
  • mco
    Meoow skrev 2012-11-13 12:09:16 följande:
    Jag är bara i v.9 men tycker att det är roligt att kolla runt lite. Oron har såklart funnits där hela tiden men jag väntar ett barn, inte missfall :) Hoppas jag åtminstone.
  • 1000
    Meoow skrev 2012-11-13 11:50:02 följande:
    Trodde detta var en tråd där vi kunde diskutera ALLT som rör graviditeten, inte enbart det positiva utan även oro osv. Annars finns det ju även trådar för graviditetskrämpor, oro för missfall, inköp, mammakroppen etc etc och då vore ju denna tråden ganska meningslös. Är man så känslig att man mår DÅLIGT och börjar oroa sig över en annan persons oro så kanske detta inte är helt rätt forum att hänga i....

Jag tycker absolut att man kan diskutera både up's and down's i graviditeten, men sen finns det ju absolut vissa ämnen som med fördel kan tas i specifika trådar. Dels får ju de som diskuterar ämnet större bredd då fler kan medverka än bara "junimammor", och dels kan dom som oroar sig vid mer ingående diskussioner kring orosmoment få vara kvar i tråden och må bra och kunna prata av sig också!
    V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Lillpluttan

En dum fråga, men jag måste bara skingra min oro lite... Är omföderska.. Gravid i v.10. Har aldrig varit med om MF. Har ju inte RUL förrän i januari och ska inte göra KUB/NUPP. Hur vet man att man fortfarande är gravid?? Illamåendet börjar avta.. Är orolig att jag ska komma till RUL och få beskedet att det inte finns något levande där inne. Låter säkert knäppt.. Men hur märker man om fostret dör tex MF och havandeskapsförgiftning??

• sanmal

Hallåååå... Är det nån mer som symtomen liksom försvunnit på? Är i 7+2 och känner inte mycket precis... Det är läskigt! Symtomen såg jag som en bekräftelse på att jag verkligen är gravid. Nu känns det lite som "det var för bra för att vara sant" fast att vi såg ett litet hjärta ticka förra veckan. Men samtidigt, jag har inte haft ont eller blött eller så, så varför skulle det egentligen inte vara ett lite pyre där inne? Aaah, dessa hjärnspöken!! ;) jag blir toookig!

• Pellefanten

Ser att ni pratar vagn. Vi ska inte beställa en ny vi har redan en bugaboo Donkey duo så vi klarar oss :)

• mrshope

Det här med vagn då....

Bor i London så måste ha en liten smidig grej. Det är så trångt överallt här så ingenting annat skulle funka.
    Men en fråga angående Bugaboo....

Vi bor i ett område där *alla* har bugaboo. Nästan alla i alla fall. I vanliga fall brukar jag säga att man aldrig kan se vad som är trendigt i London då det finns så himla många olika stilar, men just när det gäller bugaboo så verkar de flesta där jag bor ha en. Jag tycker dem är dyra, samtidigt är de väl ändå dyrare i Sverige?

Så ni som har erfarenhet av bugaboo. Är den värt pengarna? Vad är det som är så bra med den?  

• Sandraa L
    mrshope skrev 2012-11-13 12:42:57 följande:
    Det här med vagn då....

Bor i London så måste ha en liten smidig grej. Det är så trångt överallt här så ingenting annat skulle funka.
    Men en fråga angående Bugaboo....

Vi bor i ett område där *alla* har bugaboo. Nästan alla i alla fall. I vanliga fall brukar jag säga att man aldrig kan se vad som är trendigt i London då det finns så himla många olika stilar, men just när det gäller bugaboo så verkar de flesta där jag bor ha en. Jag tycker dem är dyra, samtidigt är de väl ändå dyrare i Sverige?

Så ni som har erfarenhet av bugaboo. Är den värt pengarna? Vad är det som är så bra med den?  
    Jag har haft bugaboo camaleon och har även en bee + nu. Jag tycker båda har varit prisvärda, visst 11.000kr / 6.000kr kan många tycka är väldigt mycket pengar men enligt mig så ÄR det värt det, framförallt om du bor i en storstad med bussar/tunnelbana. De är lätthanterliga, smidiga, snygga och tar väldigt lite plats när de viks ihop. Dessutom är de så attraktiva att det är ett bra andrahandsvärde om du tar hand om vagnen och sedan vill sälja den om 1, 2år :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~