• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pellefanten

Eureka! Första morgonen utan illmåeende =D Till och med fått i mig frukost och gått med den stora terroristen till dagis och mår fortfarande inte illa =D 8+2 idag och inskrivning på fredag =)

• KäRinGa2
    Pellefanten skrev 2012-11-12 08:55:30 följande:
    Eureka! Första morgonen utan illmåeende =D Till och med fått i mig frukost och gått med den stora terroristen till dagis och mår fortfarande inte illa =D 8+2 idag och inskrivning på fredag =)

Gött! Kan bara instämma, tänkte på de när jag gjorde mina mackor t mellanmål nu. Illamåendet borta, men ersatt av en galen hunger :)

Här skiner solen i dag, så efter mitt mellis här nu ska jag snöra på mig joggingskorna o ge mig ut på min efterlängtade PW på 5,5km.

Btw, mitt "bara-måste-ha-sug" denna graviditeten verkar vara OST, MJÖLK och CHOKLAD :) ost o mjölk begriper jag (kalcium) men det sista... Ajah, de e gott me hembakad drömrulltårta och brownies iaf! Tungan ute      
    BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • Pellefanten
    KäRinGa2 skrev 2012-11-12 09:07:31 följande:

Gött! Kan bara instämma, tänkte på de när jag gjorde mina mackor t mellanmål nu. Illamåendet borta, men ersatt av en galen hunger :)

Här skiner solen i dag, så efter mitt mellis här nu ska jag snöra på mig joggingskorna o ge mig ut på min efterlängtade PW på 5,5km.

Btw, mitt "bara-måste-ha-sug" denna graviditeten verkar vara OST, MJÖLK och CHOKLAD :) ost o mjölk begriper jag (kalcium) men det sista... Ajah, de e gott me hembakad drömrulltårta och brownies iaf! Tungan ute      
    Choklad innehåller något ämne som gör att man mår bra, det ämnet frigörs även när man tränar och har sex tex =D Så mer sex och motion = mindre choklad sug, oftast =P
  • KäRinGa2
    Pellefanten skrev 2012-11-12 09:10:15 följande:
    Choklad innehåller något ämne som gör att man mår bra, det ämnet frigörs även när man tränar och har sex tex =D Så mer sex och motion = mindre choklad sug, oftast =P
    Haha, måste vara de uteblivna PW o joggingturerna då som e orsaken t choklasuget :)
    BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • Valborgs

Mytol: nej, det förstår jag, men det är ändå bra att du tar upp det som har jobbat i det. Det får en att fundera lite till. Får prata med gubben igen och se vad han tycker. Tyckte iofs det var ganska skönt med nupp senast då de mätte nackspalten och sa att allt var okej där. Så kanske vi ska satsa på bara det.

Har ingen direkt erfarenhet av DS, men känner väl lite när man har två friska barn, vill vi då utsätta hela familjen för ett barn som är påtagligt sjukt från början. Sen finns det ju aldrig några garantier såklart. Men så går våra tankegångar iaf. Svårt!

• AlexandraViberg

Jag hade ju börjat tveka till nupp eller kub sen fick maken höra att snittet för mig i 20 års åldern var 1 på 1500 och han tyckte det var stor risk? Snacka om att ha olika definitioner av hög risk.

Jag tänker inte 1 på 1500, jag tänker 10 på 15000, 100 på 150.000 och 1000 på 1,5 miljoner liksom :P

Men han verkar vara rädd för kromosom barn (alltså inte rädd för dom utan för att få en och inte räcka till, för han tror inte han gör det och jag vet inte om jag gör det) så jag tror vi har bestämt oss för iallafall nupp just nu, men ska vi ändå åka 20 mil så känns ju kub kanske lika bra.

Men då till nästa, får vi "hög risk" så vill jag ju ändå inte göra ftv, fast det beror ju på hur hög risk, skulle jag få 1/10 skulle jag nog göra det, fast det beslutet kan jag ju lämna till "framtids-alexandra" :P

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Sandraa L

Har varit på inskrivning idag, fick info om KUB men bm ansåg inte att vi behövde det alls, jag kände det samma så det blir inget. Känns skönt.

Hon talade även om att väljer man att göra kub ska man vara beredd på att gå vidare med fostervattenprov osv.  för man gör inte vara kub och får "dåliga resultat" om det visar sig vara så, utan då går man vidare. Och med tanke på att jag inte vill ta de riskerna även med tanke på min låga ålder så känns det här bäst för oss. Sedan kan det vara MISSVISANDE också något man bör ha med i beräkningen. 

Annars gick det jättebra, hon var helt underbar och nu längtar vi ännu mer till RUL i januari :)  

• mysmamman2

Vi håller att flytta idag, bära en massa, en otålig sambo, en tjurig 6åring, jag grinar och mår illa och har ont i huvet. SUCK!! ;-(

• Valborgs

Usch mysmamman, låter jobbigt! Hoppas dagen snart är över så du kan slappna av lite igen. Men brukar ju alltid vara mycket kring flytt och ta tid innan man fått upp alla kartonger.
    Vi ska flytta i början av dec, men har inte ens börjat packa ännu. Måste ta tag i det snart :(

• mytol
    Sandraa L skrev 2012-11-12 11:03:02 följande:
    Har varit på inskrivning idag, fick info om KUB men bm ansåg inte att vi behövde det alls, jag kände det samma så det blir inget. Känns skönt. Hon talade även om att väljer man att göra kub ska man vara beredd på att gå vidare med fostervattenprov osv.  för man gör inte vara kub och får "dåliga resultat" om det visar sig vara så, utan då går man vidare. Och med tanke på att jag inte vill ta de riskerna även med tanke på min låga ålder så känns det här bäst för oss. Sedan kan det vara MISSVISANDE också något man bör ha med i beräkningen.  Annars gick det jättebra, hon var helt underbar och nu längtar vi ännu mer till RUL i januari :)  

Tycker din bm gav dig väldigt bra information.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~