• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

blåbärssaft: här har du en barnvagnsälskare:)

jag hade en teutonia spirit s 3 till min dotter född 07 å hade den även till min son ett tag... men den va ett helvete i snö.... jag ville från början inte ha en trehjuling vagn pga ostabil mm..

nog om det.. jag har nu en brio happy å jag är nöjd med den fast min är ifrån 08 09 nåt sånt.
    den är stabil å bra tycker jag. 

• ToTo10

Jag har alltid haft en förkärlek till emmaljungas barnvagnar, men nu efter att ha kollat och klämt och känt så är jag ganska såld på crescent comfort. Någon som har erfarenhet av den? :)

• Baby Lei
    Blåbärssaft skrev 2012-11-13 15:40:55 följande:
    Baby Lei- kommer med största sannolikhet göra det. Skönt att ni slapp betala! Avundas de mammor och pappor som är helt lugna genom hela graviditeten. De som avstår RUL (och andra ultraljud helt) är för mig ett mysterium. 

Jag avundas också de som bara känner sig lugna och trygga genom hela graviditeten. Men jag tror nog det är vanligare att ha åtminstone någon liten oro då och då.

Blir så sjukt sugen på Blåbärssaft varje gång jag ser dina inlägg! Hahahaha!  
  • Ung Mamma 91

Fick idag rolig post! 11.12 KUB och 15.1 Blir de vanliga UL! Spännande :) För övrigt har illamåendet blivit bättre och bättre men nu har jag blivit magsjuk istället :( 

Hoppas det går bra för alla här! Såg att andra också hade fått tider till KUB. Har någon kanske till och med gjort ett redan ? :) 

• Mj1983
    mrshope skrev 2012-11-13 13:30:37 följande:
    Jo dem är ju rätt fina. En debatt som förs här i England är Bugaboo vs iCandy (www.icandyuk.com/) . Ska tydligen vara väldigt lik Bugaboo men lite snällare mot plånboken. Finns den i Sverige?

Mitt problem kommer nog att få maken att fatta att man måste ha en bra barnvagn. Han skulle nog helst vilja köpa second hand, han är sån. Det spelar ingen roll hur mycket pengar vi har på kontot, han är mot konsumption...förutom när det gäller tekniska grejer, nya datorer och mobiltelefoner har vi högar av.  

Så en begangnad barnvagn är dålig enligt dig? Det va det dummaste jag läst på länge....

Vi hade totalt 4 olika vagnar med första barnet.

När dom är små och använder liggdelen tyckte jag brio happy va absolut bäst. Sjukt skön att köra både i stan och i terräng.

När dom blir större tycker jag urban jungel va bäst. Absolut sämst va emmaljunga scooter.

Vi kommer att köpa en happy igen. Begangnad!!
  • Annafredrika
    flagnell skrev 2012-11-13 14:54:28 följande:
    Ang. KUB/FVP tycker jag också att det är saker vi borde kunna diskutera här. Sedan förstår jag den enskilde personens oro. Själv är jag 26 och var på inskrivning idag då BM frågade just om fosterdiagnostik. Jag svarade att jag inte var intresserad p.g.a. att jag ändå inte skulle ta bort ett sjukt barn. Då jag blivit gravid med hjälp av insemination där donatorn kommer att vara en del av barnets liv men utan vårdnad så är det ett barn vi önskar, inte nödvändigtvis ett friskt barn (vilket provet ändå inte garanterar). Därför skulle jag inte gjort KUB/NUPP/FVP oavsett min ålder, även om donatorn (som är dubbelt så gammal som mig, och äldre än mina föräldrar) är angelägen om just ett friskt barn samtidigt som jag hela tiden belyser att vi inte kan veta det. Men jag förstår samtidigt de personer som gör det. Mitt beslut grundar sig främst i att ett friskt barn inte är det viktigaste för mig, och för att jag inte är beredd på att gå igenom dessa veckor av illamående, kräkningar och orkeslöshet igen om det barn jag bär nu har överlevnadsmöjlighet.  Gjorde ett VUL idag enbart p.g.a. att jag hade en gyntid inbokad sedan innan graviditeten och gynekologen ville kolla att allt var väl med fostret, och såg ett tickande hjärta. Är i v. 9+2 idag och kände ett stort orosmoln lätta även om jag vet att risken för misstall inte är över (fick missfall i v. 18 för ca två år sedan, med annan donator). Samtidigt förlängdes min sjukskrivning. Om jag arbetar kräks jag i snitt 6-8 gånger per arbetspass (+3-5 gånger ytterligare per dag) medan jag bara gör det 4-5 gånger per dag om jag är hemma och tar det lungt och försöker äta konstant. Just meddelat min arbetsgivare detta, med lagom glädje hos denne..

Jag håller med dig, det finns så många saker, speciellt under en graviditet, som an göra en upprörd. Klart att man skall kunna diskutera allt som hör en graviditet i en sån här tråd. De disskusioner man inte vill delta i behöver man ju inte. Jag gör fvp för jag vill utnyttja möjligheten att välja bort ett foster som har tex Downs syndrom. Det finns ändå risker, jag har en vän som vid 38 års ålder gjorde fvp och fick klartecken, alla ul var också bra. Ut kommer ett barn där det mesta är "fel", det finns kromosomförändringar som inte syns om man inte specifikt letar efter dem. Min väns barn är inte förlossningsskadat, hen kommer aldrig att kunna gå, äta, prata eller klara något själv. Ska ni göra rul, syftet med det ultraljudet är ju främst att leta efter stora avvikelser?
  • Annafredrika

Jag är lite av en vagngalning Har inget vagnbarn just nu men ett gäng vagnar....3 UJ, 2 i stort sett oanvända Brio Sitty, en Kronan liggvagn och en Babyjogger löpvagn. Ska göra mig av med alla utom Kronan, sen köpa en Bugaboo Bee och en Silvercross Kensington. Självklart begagnade!

• Tessss

Åh är så besviken just nu och måste skriva av mig.
    Var precis på MVC för inskrivning, men möttes av en BM som sa att min bokning trillat ur systemet och det nu inte fanns tid att ta emot mig De ska ringa mig senare och försöka hitta en ny tid men jag har så sjukt mycket de närmaste veckorna att jag egentligen inte ens hade tid ikväll (fick ställa in en massa annat för att gå)... Vet att det är sånt som händer men jag såg ju fram emot mitt besök! 

Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~