• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • KäRinGa2

Sömntutan och Acantha:

Det är jätevanligt att känna som ni gör nu! Dessa tivel, oro, "va har ja gett mig in på" osv. Just runt v 10 är det där som värst, det är hormonerna som spökar! Många tänker också tillbaka på sin egen barndom med olika resultat of course..
    Så det är precis som det ska vara! Kramar t er!  

BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • Sandraa L
    mytol skrev 2012-11-11 21:29:34 följande:

För att jag inte känner att jag kan lita på det. Jag har jobbat på bb och förlossningen och vet och känner några som fått 1/20000 och ändå fått ett Downs barn och andra som fått 1/3 och inte fått det. En jag kände fick en risk på 1/2 och bestämde sig för att gå vidare och ta fostervattenprov som sen visade att det var ett fullt friskt barn, tyvärr så stack läkaren barnet i huvudet vilket sen innebar betydligt större problem och barnet överlevde inte efter födseln. Jag är helt enkelt inte redo för att gå vidare med fortsatta utredningar även om det skulle visa en hög risk och skulle inte utföra ngn åtgärd och då känns resultatet av nupp helt ointressant.
    Min mamma sa det samma, att det inte var riktigt pålitligt och kunde visa olika beroende på när det togs och inte, dessutom spelar min låga ålder in och känner inget behov utav det. FVP skulle vi aldrig gå vidare med och det känns onödigt att då oroliga sig i onödan. 
  • Sömntutan

Tack alla goa som delar med sig och förstår! Jag hoppas att det har med hormoner att göra och att jag snart känner annorlunda.
    Mår ju dåligt fysiskt också vilket såklart också spelar in.
    Kram på er!

• Sandraa L

Jag har läst att fler haft problem med magen, är i v. 7+ 3 och den bubblar något fruktansvärt, är gasig, uppsvälld, har ont... 

• Sandraa L
    Sömntutan skrev 2012-11-12 07:01:50 följande:
    Tack alla goa som delar med sig och förstår! Jag hoppas att det har med hormoner att göra och att jag snart känner annorlunda.
    Mår ju dåligt fysiskt också vilket såklart också spelar in.
    Kram på er!
    Trodde jag hade svarat på ditt inlägg häromdagen men postade aldrig. Det är fullt normalt att känna så, även jag har känt så periodvis, vad gör vi, ska vi verkligen nu. Är det rätt osv. sedan har jag varit fly förbannad, ledsen, nedstämd, tusen tankar men det är normalt, ringde min moster som även hon sa att det var hormoner som spökade. Jag började till och med tveka på min sambo som jag älskar, som jag annars aldrig tvivlar på. Det är nog rädsla, blandat med oro och mår man inte på topp heller, jag mår illamåendet non-stop, magen krånglar allt känns bara blää gör ju inte det saken bättre. 

stor KRAM.  
  • AlexandraViberg

Inskrivning nu, känner mig mystisk med kiss i väskan.. Fast bättre än den gång jag fick lämna bajsprov förvisso :P

• Madelen21

gomorron allihopa

hoppas alla mår bra.. .d gör inte jag :(
    spytt i morse igen å troligen restless legs... är så himla obekvämt...
    ska snart gå till dagis mä dottern 2 km... sen ska jag hem å försöka göra någon nytta och samtidigt vila mig.. v 10 i morgon...

hoppas detta släpper v 12. 

• kluckis

Trodde illamåendet hade försvunnit men icke....
    Så måste till apoteket för att hämta ut en andra burk med lergigan...

fruktansvärt ont i huvudet idag också :S   

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Baby Lei

God morgon tjejer! Tråkigt att så många mår dåligt. Jag kom det närmaste att spy hittills i går när jag glömde att äta lunch. Ett konstant ätande är det enda som funkar mot mitt illamående. Snart ska jag och min kille promenera ner till Gamla Stan för inskrivning hos barnmorskan där.

• mytol
    Valborgs skrev 2012-11-12 06:13:51 följande:
    Mytol: Då förstår jag! Blev osäker själv nu.. Har hört om en del som fått fel resultat här oxå och jag vet inte vad jag skulle göra med ett dåligt :( Här får vi välja att bara göra UL, kub eller nupp. Tål att funderas på igen.

Jag menar inte att proppsa på mitt beslut till er andra men tycker det är bra att ni tänker igenom det och pratar om vart ni står ifall ni får ett mindre bra resultat. Det sägs ju att nupp kombinerat med kub kan upptäcka 92% av Downs syndrom å de e ju bra. Men de finns ju ingen statistik på hur många som gjort abort och tagit bort friska barn pga ett dålig bedömningsvärde. För de är just vad det är, det är en riskbedömning och inte ett konstaterande. Kanske så är det för att jag varit verksam inom yrket som jag oxå är mer medveten om hur kroppen ändå faktiskt är benägen att "ta hand" om sig. Många barn med Downs eller andra kromosomavvikelser har ju ofta hjärtfel och många ggr såstöter ju kroppen därför ifrån sig fostret. Inte alltid givetvis för då skulle ju inte dessa syndrom finnas. Men jag tänker så att jag litar på kroppen och skulle jag få ett barn med ett syndrom så är det så, då finns det nån mening med det och jvet att jag är så pass stark att jag klarar det. ag
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~