• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Nog för att jag visste att jag hade dålig kondis, men va fan, jag flämtar ju som en brunstig ko så fort jag rör mig. Vad är detta? SÅ dålig kondis tror jag inte att jag har.

• LitenOchSkeptisk

Alexandra och mrshope:
    Jag slutade med ppiller 2007 och har inte skyddat mig sen dess. Jag och min dåvarande make försökte aktivt i två år utan att något hände, och då gjorde vi en utredning. De sa att chansen för mig att bli gravid på naturlig väg var nästan obefintlig och att jag skulle behöva äta mediciner och göra IVF för att ens ha en liten chans för att det skulle fungera.
    När vi fick veta det, föll hela vårt äktenskap. Maken hade hört "ät mediciner så blir det bra", medans jag hade hört "förbered dig på att du aldrig kommer att bli gravid". Kommunikationen brast totalt och vi skiljde oss, bl.a. på grund av det, men även andra anledningar.
    På grund av det där så har jag inte varit övernitisk med skydd när jag har haft ny pojkvän, för jag "kunde ju ändå inte bli med barn". Så döm om min förvåning när jag och sambon faktiskt lyckades i år, helt oplanerat..

Jag känner så väl igen mig i era tankar, att man blev avundsjuk och ledsen, trots att man nånstans ändå blev glad när ens vänner berättade att de skulle ha barn. Jag kände mig som världens sämsta människa som aldrig kunde bli genuint lycklig för andras barnlycka.
    En nära vän till mig vände sig till mig när hon var livrädd för att ha blivit gravid med sin nya kille. Den orättvisan man känner då, när man sitter där och hoppas på ett minus tillsammans med någon som kan bli gravid, när man själv tror att ett plus är en utopi som man själv aldrig kommer att få uppleva.. Den är hemsk.

• mysmamman2

Åååå jag köpte en sån caremaxx hjärtljuds doppler på teknikmagasinet och har testat nångång men inte hört nått och nu imorse hörde jag lilla tåget hihii

V 9+1

• Valborgs

Härligt mysmamman! :)
    Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till doppler, har ju hört att man helst inte ska använda det själv, men vet inte vad det skulle påverka?

• mysmamman2

Det är ingen fara har läst massor jag med, det enda som är är att dom avråder för vissa blir mer och mer orolig och så... Jag tycker det är skönt ibland, som tex nu att jag vrt att nån är där överhuvudtaget och ev lyssna efter v 12-13

• LitenOchSkeptisk

Jag har också funderat på att skaffa en doppler, men jag tror att jag skulle noja som tusan om jag inte hörde nåt för att jag använde den fel eller nåt :P

• mysmamman2

Ja jag har oroat mig varje dag sen jag fick missfall i aug och blev gravid igen .. Var så skönt att få det bekräftat istället för att vänta till ul och få hemskt besked .. Nu kan jag slappna av....

• Acantha
    mysmamman2 skrev 2012-11-14 08:37:17 följande:
    Ja jag har oroat mig varje dag sen jag fick missfall i aug och blev gravid igen .. Var så skönt att få det bekräftat istället för att vänta till ul och få hemskt besked .. Nu kan jag slappna av....
    Förstår dig, vad kostande den? Blev otroligt sugen nu! Är i v9+5, hörde sonen hos BM i v.10+, så det är ju inte långt borta.
  • 1000
    Natan skrev 2012-11-13 22:25:01 följande:
    Är det någon mer än jag som har fått ont i tänderna och ilningar?

Jag hade jätteont för nån, två veckor sen! Tack o lov har det lagt sig sig...
    V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • LitenOchSkeptisk
    mysmamman2 skrev 2012-11-14 08:37:17 följande:
    Jag förstår din oro.. Underbart skönt för dig att känna att du kan slappna av! Går också och oroar mig för att få hemskt besked på UL, men så länge alla mina symptom håller i sig nåt sånär så försöker jag vara lugn.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~