AlexandraViberg skrev 2012-11-13 23:14:52 följande:
Ja! Naturlig känsla iallafall. Man är försiktig med att ropa ut det. Minns hur jag kände över alla mag/ul bilder på Facebook och den där "jag är gravid i v.23" appen som alla har där. Så varje vecka blev man påmind 3-4 gånger att man är misslyckas av folk med den appen.
Därför jag bestämt att inte vräka ut sånt. Det finns barnlösa överallt. Visst kommer nog visa någonting någon gång men inte som en konstant påminnelse till de som varit i min/vår sits.
Minns värsta samtalet i barnlösheten. Mamma ringde och sa "jag berättar nu så du inte ska se på Facebook sen" och sa att en släkting vi träffar ofta fick reda på att hon var i v.22.. Hon hade tänkt kolla hur långt gången hon var och boka abort (de planerade absolut inte barn) men det var för sent. Första gången jag bröt ihop över det.
Men nu är hon en toppen mamma och så fort jag fick se bebisen (innan jag blev gravid) så släppte avundsjukan liksom.
Det är ingen lätt väg att traska!
Kul att ni lyckades till slut! Fick ni hjälp eller blev det naturligt? :)
Det är så svårt. En utav mina närmsta vänner blev gravid (oplanerat) och hon visste inte om hon ville behålla det. Och det var mig hon valde att sitta och prata genom det med och gråta. Gråta över ett plus. Det kändes otroligt orättvist just då!
Det gick på naturlig väg till slut för oss, helt otroligt, jag trodde aldrig att det skulle gå. Men det bevisar verkligen hur lite kontroll man egentligen har själv, det spelar ingen roll hur mycket man vill, hur rätt man äter m.m Kroppen bestämmer liksom själv...
Hur länge försökte ni innan det gick om jag får fråga?