• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    mytol skrev 2012-11-13 22:02:33 följande:
    Hmm, vi har en crescent sen sonen. Vet dock inte om den hette Comfort. Måste kanske googla lite. Vår var iaf jättebra å den kommer vi ha nu med då det inte är ngt fel alls på den.

Det är en crescent Classic vi har, som sagt toppennöjd men comforten verkar ju jättebra. Den fanns inte när vi köpte. Dock så vill jag ha en hård liggdel som man lätt kan bära så det var därför vi valde just vår vagn. Bor 2 trappor upp å då får de inte va så klumpigt att få upp.
  • Natan

Är det någon mer än jag som har fått ont i tänderna och ilningar?

• AlexandraViberg

Åh en kompis som likt oss kämpat ett tag började gråta när jag berättade att vi lyckats! Så sjukt hur lycklig man kan bli för andras skull.

Var länge jag blev ledsen när andra plussade men bara en månad innan vi lyckades försvann det och nu kan jag inte tänka mig att jag någonsin kände så. Känns hemskt. Började också gråta och började förstå på riktigt att vi ska ha barn??? SJUKT JU! Någon växer och frodas under mitt hjärta men även i det, känner jag nu.
    Hjärtklappning av lycka på blotta tanken. Tror polletten föll ner för mig nu, att vi verkligen lyckats.. Snyft!

• mrshope
    AlexandraViberg skrev 2012-11-13 23:01:24 följande:
    Åh en kompis som likt oss kämpat ett tag började gråta när jag berättade att vi lyckats! Så sjukt hur lycklig man kan bli för andras skull.

Var länge jag blev ledsen när andra plussade men bara en månad innan vi lyckades försvann det och nu kan jag inte tänka mig att jag någonsin kände så. Känns hemskt. Började också gråta och började förstå på riktigt att vi ska ha barn??? SJUKT JU! Någon växer och frodas under mitt hjärta men även i det, känner jag nu.
    Hjärtklappning av lycka på blotta tanken. Tror polletten föll ner för mig nu, att vi verkligen lyckats.. Snyft!
    Vad kul att din kompis blir så glad! Vi försökte också länge innan det gick, typ 2 år, och nu oroar jag mig för att mina kompisar ska känna som jag gjorde när jag berättar. Alltså glada fast avundsjuka...

Den känslan är hemsk! Man vill ju kunna vara 100% glad för någon annans skull.  
  • AlexandraViberg

Ja! Naturlig känsla iallafall. Man är försiktig med att ropa ut det. Minns hur jag kände över alla mag/ul bilder på Facebook och den där "jag är gravid i v.23" appen som alla har där. Så varje vecka blev man påmind 3-4 gånger att man är misslyckas av folk med den appen.
    Därför jag bestämt att inte vräka ut sånt. Det finns barnlösa överallt. Visst kommer nog visa någonting någon gång men inte som en konstant påminnelse till de som varit i min/vår sits.

Minns värsta samtalet i barnlösheten. Mamma ringde och sa "jag berättar nu så du inte ska se på Facebook sen" och sa att en släkting vi träffar ofta fick reda på att hon var i v.22.. Hon hade tänkt kolla hur långt gången hon var och boka abort (de planerade absolut inte barn) men det var för sent. Första gången jag bröt ihop över det.

Men nu är hon en toppen mamma och så fort jag fick se bebisen (innan jag blev gravid) så släppte avundsjukan liksom.

Det är ingen lätt väg att traska!
    Kul att ni lyckades till slut! Fick ni hjälp eller blev det naturligt? :)

• mrshope
    AlexandraViberg skrev 2012-11-13 23:14:52 följande:
    Ja! Naturlig känsla iallafall. Man är försiktig med att ropa ut det. Minns hur jag kände över alla mag/ul bilder på Facebook och den där "jag är gravid i v.23" appen som alla har där. Så varje vecka blev man påmind 3-4 gånger att man är misslyckas av folk med den appen.
    Därför jag bestämt att inte vräka ut sånt. Det finns barnlösa överallt. Visst kommer nog visa någonting någon gång men inte som en konstant påminnelse till de som varit i min/vår sits.

Minns värsta samtalet i barnlösheten. Mamma ringde och sa "jag berättar nu så du inte ska se på Facebook sen" och sa att en släkting vi träffar ofta fick reda på att hon var i v.22.. Hon hade tänkt kolla hur långt gången hon var och boka abort (de planerade absolut inte barn) men det var för sent. Första gången jag bröt ihop över det.

Men nu är hon en toppen mamma och så fort jag fick se bebisen (innan jag blev gravid) så släppte avundsjukan liksom.

Det är ingen lätt väg att traska!
    Kul att ni lyckades till slut! Fick ni hjälp eller blev det naturligt? :)
    Det är så svårt. En utav mina närmsta vänner blev gravid (oplanerat) och hon visste inte om hon ville behålla det. Och det var mig hon valde att sitta och prata genom det med och gråta. Gråta över ett plus. Det kändes otroligt orättvist just då! 

Det gick på naturlig väg till slut för oss, helt otroligt, jag trodde aldrig att det skulle gå. Men det bevisar verkligen hur lite kontroll man egentligen har själv, det spelar ingen roll hur mycket man vill, hur rätt man äter m.m Kroppen bestämmer liksom själv...
    Hur länge försökte ni innan det gick om jag får fråga? 
  • Natan

Jag är såååå himla uppsvullen och gaserna vägrar komma ut. Det gör ont av alla gaser i magen! 3e kvällen i rad som gaserna gör ont! Någon som har tips?

• AlexandraViberg

Åh jobbig sits! Man kan inte tro att folk inte vill ha plus!! Vad skönt! Vi behövde äggledarspolning och antibiotika mot min kroniskt inflammerade livmodertapp (hade bakterier som en vägg pga bakteriell vaginos). Tog oss 1 1/2 år och ett Utomkvedshavandeskap så med sista 9 månaderna så försökte vi med en äggledare bara! Plusset kom dagar efter vi skulle fött den bebisen. Vill gärna tro att det är samma själ som kom tillbaka om man får tro på sådant! :)

Fick en mens efter spolningen (på min födelsedag) och den månaden åt vi antibiotikan. Så det var nog tack vare det :)

• mrshope
    AlexandraViberg skrev 2012-11-13 23:48:13 följande:
    Åh jobbig sits! Man kan inte tro att folk inte vill ha plus!! Vad skönt! Vi behövde äggledarspolning och antibiotika mot min kroniskt inflammerade livmodertapp (hade bakterier som en vägg pga bakteriell vaginos). Tog oss 1 1/2 år och ett Utomkvedshavandeskap så med sista 9 månaderna så försökte vi med en äggledare bara! Plusset kom dagar efter vi skulle fött den bebisen. Vill gärna tro att det är samma själ som kom tillbaka om man får tro på sådant! :)

Fick en mens efter spolningen (på min födelsedag) och den månaden åt vi antibiotikan. Så det var nog tack vare det :)
    Vad härligt att det gick bra för er till slut. Ofrivillig barnlöshet är hemskt att gå genom, alla känslor - att ständigt pendla mellan hopp och besvikelse. 
  • ThereseJohansson

Vaknade som vanligt i natt för att gå upp på toa..fick ta emot mig i garderoberna för jag blev såå yr! Tog mig iaf till toan och tillbaka till sängen, är pytte lite bättre men fortfarande väldigt yr! Trodde det var mer vanligt första veckorna med yrsel och inte att den kom i v 12 (11+1)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~