• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Någon som testat den där appen i mobilen som någon skrev om, var ju som en doppler väl? Men säkert inte lika lätt att höra med den? :)

• Sandraa L
    Meoow skrev 2012-11-14 11:57:55 följande:
    Lite tråkigt att gruppen splittras ytterligare en gång (fanns ju en Junibebisar-tråd tidigare som ersattes med denna), men bra initiativ för er som vill begränsa tråden för oss andra,

Du behöver inte svara om du inte vill, men blir lite nyfiken på varför du tar så sjukt illa upp över just ämnet KUB?  Du har ju flera gånger skrivit att du är fast besluten om att du inte tänker göra testet, så varför läser du ens och låter dig påverkas av att andra väljer att göra det?

Trodde detta var ett beslut som enbart togs tillsammans med den blivande pappan, lite pinsamt att dra hänvisningar till familjeliv där kan jag tycka.
    Jag tar inte illa vid men jag tycker det blir så mycket negativt kring det hela vilket gör att jag börjar att vela på mitt beslut och förmodligen är jag inte den enda. Så därför, för att slippa allt prat kring kub, nupp osv. 

För det gör mig orolig, jag vill inte ta det, men när alla andra pratar om det så tvekar jag även fast jag är långt ifrån riskzonen och aldrig ens hört talas om det tidigare förrän jag börjar "hänga här". Så det är därför. Sedan får alla andra i min ålder göra hur de vill, men jag tycker att det är onödigt och ger yttligare massa oro som jag helst slipper. Vill fokusera på det bra, njuta :) 
  • LindaMJ
    Meoow skrev 2012-11-14 12:12:25 följande:
    Spännande med UL... :) Har ni berättat för någon än eller väntar ni också på UL?
    ja det ska bli riktigt kul, vi har berättat för de närmaste, föräldrarna och syskon men resten väntar vi med till efter UL :D när har ni tid till UL?
  • Meoow
    LindaMJ skrev 2012-11-14 12:30:37 följande:
    ja det ska bli riktigt kul, vi har berättat för de närmaste, föräldrarna och syskon men resten väntar vi med till efter UL :D när har ni tid till UL?
    Åh vad kul :) Har ni fler barn i familjen sedan tidigare? Eller blir det första barnbarnet eller liknande?

Vi har tid för UL 27/11, är då i vecka 13 :) Ville vänta till v.12 först men nu vill vi vänta tills vi sett bebis, känns som en evighetsväntan dit!!
  • LindaMJ
    Meoow skrev 2012-11-14 12:35:03 följande:
    Åh vad kul :) Har ni fler barn i familjen sedan tidigare? Eller blir det första barnbarnet eller liknande?

Vi har tid för UL 27/11, är då i vecka 13 :) Ville vänta till v.12 först men nu vill vi vänta tills vi sett bebis, känns som en evighetsväntan dit!!
    ja jag har fyra äldre bröder så mina föräldrar är redan farmor och farfar men det är första gången de blir mormor och morfar så de tyckte dom var lite speciellt, speciellt mamma som får prata med mig om hur det är att vara gravid och sånt :D 
    den 27:e va härligt det är ju inte långt kvar :D  men det kommer nog kännas lite mer verkligt när man väl får se barnet :D 
  • Sömntutan

Oj, vilken uppståndelse det blev om detta med KUB. Såklart man börjat tänka lite i andra banor när man läser här inne, men jag har bestämt mig för att inte göra det trots att min ålder kanske är en aning emot mig ( blir 32 i april). Självklart så tycker jag att man ska få prata om vad som helst här i tråden. Det jag inte vill läsa hoppar jag över.
    Skulle aldrig låta mina beslut baseras på hur "folk" här inne gör. Dock kan man ju få andra synvinklar och ifrågasätta sina beslut pga. saker man läser här. Men jag tror nog man ska vara försiktig att vistas i forum om man vet att det påverkar en så negativt att man mår dåligt av att läsa vad andra gör, tycker och tänker.

• Alicantina

Hur mår ni? Har precis gått in i 12:veckan och har inte behövt kräkas någonting men däremot varit extremt trött och lite illamående. Illamåendet har varit bra på ett sätt för jag har inte velat ha nåt godis.

Senaste veckan har jag en lätt molande värk påminner om magsjuka värk eller nåt liknande och jag vet inte vad det är så det känns inte så kul:(  

• Baby Lei
    Meoow skrev 2012-11-14 11:57:55 följande:
    Lite tråkigt att gruppen splittras ytterligare en gång (fanns ju en Junibebisar-tråd tidigare som ersattes med denna), men bra initiativ för er som vill begränsa tråden för oss andra,

Du behöver inte svara om du inte vill, men blir lite nyfiken på varför du tar så sjukt illa upp över just ämnet KUB?  Du har ju flera gånger skrivit att du är fast besluten om att du inte tänker göra testet, så varför läser du ens och låter dig påverkas av att andra väljer att göra det?

Trodde detta var ett beslut som enbart togs tillsammans med den blivande pappan, lite pinsamt att dra hänvisningar till familjeliv där kan jag tycka.

Jag är lite nyfiken på vilka fler ämnen som kommer vara förbjudna på den nya tråden. RUL? (som ju också är en fosterdiagnostik), blödningar (skapar oro för de som inte blöder), förlossningsalternativ (kejsarsnitt eller vaginalt, kan skapa oro i båda läger). Hmmmm.. listan kan ju göras hur lång som helst.
    Det blir nog inte så många kvar om listan ska delas upp vid varje fas i graviditeten när nya tankar dyker upp.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~