• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Jarnia

Hej alla! Här är det inte så roligt just nu. Är i vecka 9+4 och inatt när jag gick på toa fick jag färskt blod på pappret. Likaså morse. Har tidigare i veckan haft bruna flytningar som jag nojat över. Ringde min BM och fick komma in på ultraljud. Då syns nästan ingenting och hon såg ingen tydlig hjärtfrekvens. Först trodde hon att hon såg hjärtat men sen tog hon tillbaks det... Jag är helt bestört! Var på VUL i vecka 6+5 och då syntes hjärtat. Har nu ringt sjukhuset istället och fått en tid för VUL imorgon. Men hur ska jag överleva med denna oro tills imorgon är frågan?? Ledsen för ett negativt inlägg men jag behövde lätta mitt sargade hjärta... snyft...

• Baby Lei
    Valborgs skrev 2012-11-14 12:23:50 följande:
    Någon som testat den där appen i mobilen som någon skrev om, var ju som en doppler väl? Men säkert inte lika lätt att höra med den? :)

Tror att den bara går att använda mycket senare. Typ v. 23 eller något sånt.
  • Valborgs

Achanta: babyscope tror jag den heter, har inte tagit hem den själv ännu.

Sömntutan: håller med dig! Tycker bara det är bra att få läsa andras åsikter och tankar, men man bestämmer ju ändå själv i slutändan vad man gör och inte. Det är ju hela grejen med ett forum här, att få ventilera allt som rör graviditeten.

• vigillarmtb

Tycker det låter jätte bra med en ny tråd, känns som om att alla inte får plats, man verkar inte få en syl i vädret eller svar på frågor dessutom verkar inte alla gå tycka som de vill! Om vissa tycker ämnen som kub / nupp blir för mycket är det väl ok för den personen att tycka det och ni andra gör väl som ni vill, diskutera vidare eller söka till annan tråd. Länka gärna den nya tråden, känner inte riktigt att syftet med denna tråd är glasklart.

• Baby Lei
    Jarnia skrev 2012-11-14 13:10:22 följande:
    Hej alla! Här är det inte så roligt just nu. Är i vecka 9+4 och inatt när jag gick på toa fick jag färskt blod på pappret. Likaså morse. Har tidigare i veckan haft bruna flytningar som jag nojat över. Ringde min BM och fick komma in på ultraljud. Då syns nästan ingenting och hon såg ingen tydlig hjärtfrekvens. Först trodde hon att hon såg hjärtat men sen tog hon tillbaks det... Jag är helt bestört! Var på VUL i vecka 6+5 och då syntes hjärtat. Har nu ringt sjukhuset istället och fått en tid för VUL imorgon. Men hur ska jag överleva med denna oro tills imorgon är frågan?? Ledsen för ett negativt inlägg men jag behövde lätta mitt sargade hjärta... snyft...

Nej så fruktansvärt jobbigt! Hoppas hoppas att det går bra och att den lilla bara gömde sig lite idag. 
    Det är inte alltid barnmorskorna är så bra på att se på ultraljud så här tidigt. I morgon får du säkert träffa en läkare istället. Jag håller tummarna för dig! Många kramar 
  • LitenOchSkeptisk

Jag tycker det börjar bli lite tråkig ton angående att det har startats en ny tråd för de som inte vill prata om KUB osv. Kan vi inte respektera att alla är olika och framförallt olika känsliga, speciellt nu när vi är gravida?
    Jag ser inget fel i att det har startats en ny tråd där det är mer fokus på pepp och det positiva med att vara gravid, mår andra bra av det så är det väl bara bra? Då har alla fått som de vill, dvs, ni som vill kunna prata om precis ALLT med graviditeten kan hänga här och ha högt i tak, medans folk i den andra tråden kan få den pepp de behöver när de har jobbiga dagar med mycket oro.
    Jag är gärna med i båda trådarna, för jag tycker att alla har intressanta saker att skriva..

• Baby Lei
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-11-14 13:40:17 följande:
    Jag tycker det börjar bli lite tråkig ton angående att det har startats en ny tråd för de som inte vill prata om KUB osv. Kan vi inte respektera att alla är olika och framförallt olika känsliga, speciellt nu när vi är gravida?
    Jag ser inget fel i att det har startats en ny tråd där det är mer fokus på pepp och det positiva med att vara gravid, mår andra bra av det så är det väl bara bra? Då har alla fått som de vill, dvs, ni som vill kunna prata om precis ALLT med graviditeten kan hänga här och ha högt i tak, medans folk i den andra tråden kan få den pepp de behöver när de har jobbiga dagar med mycket oro.
    Jag är gärna med i båda trådarna, för jag tycker att alla har intressanta saker att skriva..

Sant. Jag håller med. Blev kanske lite överilad.
  • Baby Lei

.. och jag hoppas också att ni som lämnar sidan nu när det är mycket prat om KUB kommer tillbaks om några veckor när den fasen är förbi!

• Annafredrika
    Jarnia skrev 2012-11-14 13:10:22 följande:

Men åh...vännen. Försök vila, sov bort tiden om du kan. Håller tummar och tänker goda tankar, hoppas allt är bra ändå. Kram
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~