• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    mysmamman2 skrev 2012-11-14 13:47:11 följande:
    Den där babyscope är
    Värdelös!!

Har du provat? Fattar inte riktigt hur den funkar.. Hur ska en Iphone kunna registrera så låga ljud liksom?
  • Baby Lei

Sitter på jobbet och har ett manus som ska vara klart tills i morgon - och jag får bara inte ändan ur!! Men här har jag tydligen tid att skriva i alla fall.. hahaha.
    Men jag är helt tom på idéer! Sjukt jobbigt. Det är svårt att fokusera på såna trivialiteter som en superviktig jobb deadline tydligen. Nu har jag andra prioriteringar Flört

• Annafredrika

Har frågat innan men inte får gehör...hur mycket tar ni hänsyn/oroar ni er för alla rön om kemikalier i mat och hår och hudvårdsprodukter? Danska Miljöstyrelsen har ju gått ut med med svenska mått mätt ganska radikala rekommendationer. klartilstorken.dk/

• LitenOchSkeptisk
    Baby Lei skrev 2012-11-14 15:29:56 följande:

None taken! Och jag tror också att vi snart hamnar i lite lugnare vatten! Längtar ihjäl mig tills jag passerat v 13-14 sisådär.. Glad
    Haha, ja man lugnar väl ner sig lite då! Själv är jag i vecka 12 och börjar bli lite lugnare men jag tror jag är riktigt lugn först när jag har varit på UL i januari och sett att den lilla finns och mår bra Glad Så låååångt dit!
    Låter lagom jobbigt att behöva klämma ur sig ett helt manus till imorgon!! Hur många sidor ska det vara på?
  • Zora

Nån som är hemma på det här med vagnar? Är ju ett tag tills det är dax att köpa, men jag har varit och tjuvkikat lite idag.. he he..

Bor högst upp utan hiss (3:e vån) så vagnen kommer jag nog inte kunna släpa med mig in i lgh. Så på nåt sätt vill jag kunna frakta bebis från vagnen till lägenheten utan att behöva väcka den (om den sover).

Har funderat på diverse sittvagnar med hård eller mjuklift som man kan lyfta ur och bära med sig (Brio el Emmaljunga) Men när jag var och kikade idag så tyckte jag att dom verkar lite klumpiga. Sen tyckte jag att Emmaljungas vagnar var så låga, gillar inte riktigt det tror jag. 

En som inte verkade ett dugg klumpig var en Brio Happy, liggvagn. Men med en sån har man väl inget som man så att säga kan lyfta ur? (om ni förstår hur jag menar) är väl bara en liggdel som "sitter fast" på chassit? Sen måste man väl köpa en sittvagn när liggvagnen inte fungerar längre antar jag, så med en sån blir det väl merkostnader, eller har jag fel?

Barnvagnar verkar vara en djungel...      

• malinhudis
    Annafredrika skrev 2012-11-14 16:32:15 följande:
    Har frågat innan men inte får gehör...hur mycket tar ni hänsyn/oroar ni er för alla rön om kemikalier i mat och hår och hudvårdsprodukter? Danska Miljöstyrelsen har ju gått ut med med svenska mått mätt ganska radikala rekommendationer. klartilstorken.dk/
    Eftersom jag jobbar som hudterapeut kunde jag inte låta bli att kika in på sidan över kosmetika. De som sidan främst rekommenderar är att man undviker parabener, och här får var och en göra sin egen bedömning om vad som är rätt och fel. Jag känner ingen som helst oro för att använda produkter med parabener, men jag anser inte att en produkt till största delen ska innehålla parabener. 

På sidan med solskydd rekommenderar de att man undviker de SPF som innehåller kemiska solfilter, det finns alternativ som tex fysikaliska filter i form titandioxid. Men även här får man göra sin egen bedömning. 

Jag har inte gjort några ändringar i min egen hudvårdsrutin och ser just nu ingen anledning till det heller. Men man måste läsa på och bilda sin egen uppfattning :) 
  • Tessss

Annafredrika: det där skulle jag inte kunna hålla! Intressant att det kommer från ett land som är ganska tillåtande när det gäller alkohol och rökning..

• Sömntutan

Annafredrika: nu har jag inte läst länken. Men vad för kemikalier pratar vi om. Jag är nog ganska oförsiktig av mig faktiskt. Visst följer jag Livsmedelsverkets rekommendationer, men jag är inte sån att jag tänker på varje grej jag stoppar i mig. Kanske dumt, men sån är jag.

• mco

Sen några månader tillbaka så har jag kollat extra mycket på mat så att vi inte köper något som är fullproppat med E-nummer..  Andra kemikalier är vi inte så noga med tyvärr..

• LitenOchSkeptisk

Jag är överlag bra på att inte stoppa i mig grejer med olika tillsatser och e-ämnen, jag gillar när det är så naturligt som möjligt och lagar oftast gärna mat från "scratch". Smink är inget orosmoment eftersom jag sminkar mig väldigt sällan. Tvättmedel väljs med omsorg, både med hänsyn till min hud och till naturen. Det enda jag inte har någon koll på alls är vad mitt schampoo innehåller..
    Shit vad präktig jag låter :) Verkligen inte meningen.. Jag äter godis ibland!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~