• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Natan, jag håller med acantha! Min ischias blir hundra gånger mer återkommande under grav. Mitt första riktiga "anfall" var under grav med dottern.

Jag får det även vid temperatur skiftningar. Typ när jag klär av mig och det blir kallt.

Är du hemma när det händer så rekommenderar jag en varm duschstråle mot ryggen. Funkar alltid för mig.
    Min nerv klämmer alltid så det känns som att jag ska kräkas och kissa på mig. Men på pappa gör det bara vanligt ont, så det kan viss sig olika. (Ja minst en i varje generation på pappas sida har detta.. Skit gener man har!!) ;)

• 1000

Fått rekkomendationen att gå 45-60 min per dag av barnmorskan. Va ute nyss och det var så jobbigt. Ljumske o livmoder o rygg protestera. Jag typ sov gåendes o kände hunger som om jag inte ätit på år o dar. Jag var endå inte helt otränad innan, men nu ORKARjag inte. Känner mig som en tjurig unge just nu, ska jag göra den där jävla promenaden varje jävla dag i 7 månader.... Fyyyyy!

V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Lillpluttan

Ischias säger ni.. Stackare! Hade foglossning första grav och den började så smått redan då i v.12. Är i vecka 11 idag och än så länge har jag inte känt nåt sånt. Vi får väl se om det kommer senare.. Idag kunde jag inte hålla mig. Åt Brie (skar bort kanterna).. Kände mig dum efteråt men var så sugen.. Vad har ni hört kring Brie? Skulle ni våga äta det? Undrar just om fransmännen avstår när de e gravida!?

• AlexandraViberg

1000: jag var vältränad topp forward i ett dam innebandylag.. Nu blir jag anfådd av att gå i trappan.. :P

Gå till affären 30 min bort är omöjligt, får svimningskänsla..

• kluckis

Jag smörjer med vanlig parfymfri hudkräm:)
    Canoderm heter den jag har den på recept men tror den finn i mindre tub på apoteket receptfritt:)

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Acantha
    Lillpluttan skrev 2012-11-17 15:28:16 följande:
    Idag kunde jag inte hålla mig. Åt Brie (skar bort kanterna).. Kände mig dum efteråt men var så sugen.. Vad har ni hört kring Brie? Skulle ni våga äta det? Undrar just om fransmännen avstår när de e gravida!?

Det är väl listeria som man ska vara rädd för i så fall. Men det är väl extremt ovanligt, har hört att många "experter" anser att det är ett förlegat råd att man ska undvika det.
    Själv har jag ätit lufttorkadskinka, men i liten mängd och så pass tidigt att jag inte tror att det påverkar, och det tror jag inte din brie bit gör heller. 
  • Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-11-17 15:34:40 följande:
    1000: jag var vältränad topp forward i ett dam innebandylag.. Nu blir jag anfådd av att gå i trappan.. :P

Gå till affären 30 min bort är omöjligt, får svimningskänsla..
    Då kanske det är ok att jag tycker trappan är jobbig!
  • Meoow

Kluckis - canoderm är receptfritt, finns i flera olika stl på Apoteket, allt från små tuber till stora pumpflaskor. :)

• Natan

Tack för tipsen! Nu ska jag ligga på golvet och stretcha :) hoppas jag kommer upp efteråt!

• cindy03
    Hade besök utav min brors tjej och deras barn idag och min hemlighet blev avslöjad hahha .Hon började fråga konstiga frågor och titta konstigt på mig så jag fick bara släppa bomben hahahah.....

Hon berättade att i fredags hade hon frågat min bror om han visste om jag var gravid hahahhahaha.

Jag utstrålat väl gravid hormoner för det syns inget på min mageSkrattande

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~