• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Annafredrika skrev 2012-11-14 16:32:15 följande:
    Har frågat innan men inte får gehör...hur mycket tar ni hänsyn/oroar ni er för alla rön om kemikalier i mat och hår och hudvårdsprodukter? Danska Miljöstyrelsen har ju gått ut med med svenska mått mätt ganska radikala rekommendationer. klartilstorken.dk/

Jag är inte superförsiktig. jag har inte bytt ut alla mina ansiktskrämer, peeling och masker o.dyl. Men jag använder en bra deo utan parabener och mineraloljor. Just för att det sitter mot körtlarna i armhålorna.

Jag hade nog inte ens tänkt på det om det inte var för att min syrra sa åt mig att köpa den. Så jag är en lydig storasyster :) 
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-11-14 18:39:55 följande:
    Ska vi gå nakna också eftersom det nyligen kommit fram att det finns farliga ämnen i vissa kläder också? Nä någonstans måste jag vaska bort och dra min gräns men det betyder inte att alla andra måste dra den på samma ställe. Så inget är rätt eller fel :)
    Jag tror att är jättebra att det kommer ut att textilfabrikanterna använder farliga kemikalier i tillverkningsprocessen som sen finns kvar i kläder och sängkläder osv.
    Då kan vi ju sätta press på dem och stifta lagar så att de ämnen som är farliga förbjuds.
    Men det är som med brottslighet.. lagstiftarna ligger alltid en bit efter när det kommer nya bekämpningsmedel och färmedel hela tiden som man vet väldigt lite om.

Jag hade faktiskt inte tänkt på det förrän nu när ni tog upp det här.

• Baby Lei

Vecka 12 idag! Oiiiiiiii!
    Jag har fått tid för nästa ultraljud den 26, så om tio dagar exakt. 

Allt känns mycket bättre nu! Hur mår ni?

• fivestepsback

Själv är jag i 9+2 och mår mer och mer illa. Upprepar för mig själv "det är bra att må illa, det är bra att må illa". Men det gör det ändå inte lättare.. Mannen är på väg hem med pizza, och bara tanken på det får mig att vilja spy..så får se hur det går :P Inskrivningssamtal om 2 veckor, hoppas verkligen att jag får höra hjärtljud då! UL har jag 12/12, så det är ju ett tag kvar..

• kluckis

Trodde mitt illamåendet hade försvunnit men nu mår jag mkt sämre och kräks nån gång per dag!
    Måste småäta hela tiden och tugga tuggummi emellanåt för att förhindra illamåendet!

Inte ens lergigan hjälper så mkt som det gjorde till 100% för 2 veckor sen :S

10+5    

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Annafredrika

V 11+4 idag tror att det börjar vända nu (knackknack) har bara haft 2 illamåendesessionet idag! Tjohoo :D Vi hoppas få köpa ett nytt hus, har ett gammalt drömhus som vi äntligen tog mod till oss och ringde ägarna om. OM vi får köpa det skall det blåsas och totalrenoveras Inflyttning april/maj....ojoj... Hoppashoppas... Skulle det nu inte bli detta hus blir det nåt annat, vi ska flytta innan Liten föds...vantrivs nåt så fruktansvärt här.

• Acantha
    kluckis skrev 2012-11-16 16:22:21 följande:
    Trodde mitt illamåendet hade försvunnit men nu mår jag mkt sämre och kräks nån gång per dag!
    Måste småäta hela tiden och tugga tuggummi emellanåt för att förhindra illamåendet!

Inte ens lergigan hjälper så mkt som det gjorde till 100% för 2 veckor sen :S

10+5    
    Mådde också bättre ett par dagar, men nu är det sämre (fast bättre för oron). Fast jag tror att jag kom in i småätandet och skötte mig bra ett par dagar, då funkade det. Men med lite mindre söm och mindre mat, så blev jag sämre igen.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~