• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • LillStrumpan82

God morgon! Har medvetet hållit mig ifrån tråden då jag har börjat bli lite orolig. Har ju ett MF och ett MA med mig så nu börjar alla dumma tankar spöka. Dock känns det helt annorlunda den här gången även om symtomen försvann lite förra veckan. Nu är de dock tillbaka, illamåendet till och med värre än innan. Går in i v 10 imorgon och har ett bokat VUL på måndag samt inskrivning på tisdag. Håll tummarna för att vi får se en liten sprattlande bebis då!

• kluckis
    AlexandraViberg skrev 2012-11-17 00:11:17 följande:
    10+4. Bf 10 juni
    30 dagars cykel, lutealfas 15 dagar, äl på cykeldag 15. Har flyttats en dag hit och dit på mina tidiga vul men vet exakt när äl var och plussade 9 dagar senare så ägget måste fäst senast 7 dagar efter äl.

Idag hittade jag en bristning mitt på magen vid ks snittet.. Brast i mig då.. Hormoner!
    Fick bara 6 streck förta grav. Tre per höft.. Kändes tidigt med ett redan.. Kände mig som en hormon kossa :P
    Jag har fått bristningar på brösten :(

Försöker komma ihågoch smörja 2gr/dag och hoppas dom lugnar ner sig i tillväxten så huden hinner med!:P 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • ThereseJohansson

V12 (11+4) gravid med första barnet och nu på kvällarna får man knäppa upp byxorna för att de spänner och då ser man att man börjar få en bebismage, helt underbart :)

• Natan

Jag kan inte sitta och när jag går gör det svinont. Har ont i högra skinkan och sen strålar det neråt mot benet och ner i vaden. Misstänker foglossning!

Idag går jag in i vecka 11 :) illamåendet from hell har inte försvunnit men det gör inget så länge bäbisen finns där inne och mår bra!

• LitenOchSkeptisk
    Natan skrev 2012-11-17 11:05:37 följande:
    Jag kan inte sitta och när jag går gör det svinont. Har ont i högra skinkan och sen strålar det neråt mot benet och ner i vaden. Misstänker foglossning!

Idag går jag in i vecka 11 :) illamåendet from hell har inte försvunnit men det gör inget så länge bäbisen finns där inne och mår bra!
    Det där händer mig lite då och då också, att jag knappt kan stödja på ena benet för att det strålar av smärta rakt ner i benet. Det är mycket vi går igenom för att ha en växande människa i magen!
  • Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-11-16 19:46:59 följande:
    Någon annan vars hår lever rövar liv? Tittar man på mitt så tovas det till en enda stor tova... :(
    Mitt annars så mjuka och lena hår har helt plötsligt förvandlas till en risbuske. Trots olja i topparna så ser det ut som jag inte klippt mig på flera år!
    Natan skrev 2012-11-17 11:05:37 följande:

Låter som ichias närven (om det stavas så), är väl en vanlig åkomma när bäcknet rör på sig. Försök att sträcka ryggen, lägg dig på golvet med benen på en stol så du får höften och knäna i 90 grader. Gör f*rbannat ont i början, men hjälper!

• Acantha

Varit hemma från jobb i två dagar och idag är jag ganksa pigg! Så skönt. Illamåendet finns där, men betydligt lättare.
    Så i förmiddag har jag förberätt för den hektiska vecka som kommer. Jag har lagat köttfärsås, korvstroganoff, köttgryta och kasslergratäng, så nu har vi mat varje dag, utan stress och jobb.
    Jag räknar med att komma hem vid 19 tiden mån-ons och fredag, så för maken som ska rodda hämtning, middag och aktiviteter, kommer det nog vara skönt att ha maten klar.
    Men på fredag förväntar jag mig en nylagad middag när jag kommer hem! 

V.10+1 idag, kanske börjar man kvikna till? Eller behöver man sova i två dagar för att vara normal i en??? 

• AlexandraViberg

Kluckis: vad smörjer du med?

Acantha: ja!! Känns helt sjukt? Spelar ingen roll hur mycket jag borstar.. Efter nån timme sitter det ihop igen. Som tuggummi. Ingen mening längre, sätter bara upp i en svans liksom.. :P

• Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-11-17 13:19:03 följande:
    Acantha: ja!! Känns helt sjukt? Spelar ingen roll hur mycket jag borstar.. Efter nån timme sitter det ihop igen. Som tuggummi. Ingen mening längre, sätter bara upp i en svans liksom.. :P
    Ja, det är lika bra att sätta upp det.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~