• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Blåbärssaft
    cindy03 skrev 2012-11-17 19:01:38 följande:
    Hade besök utav min brors tjej och deras barn idag och min hemlighet blev avslöjad hahha .Hon började fråga konstiga frågor och titta konstigt på mig så jag fick bara släppa bomben hahahah.....

Hon berättade att i fredags hade hon frågat min bror om han visste om jag var gravid hahahhahaha.

Jag utstrålat väl gravid hormoner för det syns inget på min mageSkrattande

Vissa människor verkar kunna ana jättetidigt.  De ser verkligen på en hur det ligger till! En barndomsvän till mig frågade direkt om jag var gravid när vi sågs. Hon sa att hon såg det i mitt ansikte Flört. Kunde inte heller neka även om vi fick plus på stickan bara några dagar tidigare. Lite coolt.
  • Kickilina

Nämen - HEJ! - denna tråden hade jag helt missat! Här händer ju massa! Spännande!
    Väntar trean och är nu i v 10. Mår piss för det mesta men idag var en bra dag och det är jag superglad över!!
    Det här med träning och gravid är lika jobbigt varenda gång tycker jag. Är vältränad vanligtvis och träna 5 pass/vecka men så hamnar man i graviditetskoman och vips så är man 20 kg pluss. Men alltså, denna gång...

• 1000
    AlexandraViberg skrev 2012-11-17 15:34:40 följande:
    1000: jag var vältränad topp forward i ett dam innebandylag.. Nu blir jag anfådd av att gå i trappan.. :P Gå till affären 30 min bort är omöjligt, får svimningskänsla..

Aa... Jobbigt bara när killen typ blir sur att jag "maskar". Han kommer va på mig som en hök om bm: s rekommendationer, jag dog lite inombords när hon sa det där me promenaderna. Visste att han skulle snappa upp det. Fan inte kul när spyan sitter i halsen och jag flåsar som en dromedar helt yr.
    V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • AlexandraViberg

Ja min bm sa också att det är bra men inget måste och att man lättare kommer igång i andra trimestern när man oftast mår bättre. Jag vägrar röra mig mer än absolut nödvändigt! :P

• Annafredrika
    Acantha skrev 2012-11-17 15:55:10 följande:
    Det är väl listeria som man ska vara rädd för i så fall. Men det är väl extremt ovanligt, har hört att många "experter" anser att det är ett förlegat råd att man ska undvika det. Själv har jag ätit lufttorkadskinka, men i liten mängd och så pass tidigt att jag inte tror att det påverkar, och det tror jag inte din brie bit gör heller. 

Brie köpt i livsmedesaffär brukar vara pastöriserade. Det är opastöriserade ostar vi bör undvika.
  • Annafredrika
    Kickilina skrev 2012-11-17 20:07:10 följande:
    Nämen - HEJ! - denna tråden hade jag helt missat! Här händer ju massa! Spännande! Väntar trean och är nu i v 10. Mår piss för det mesta men idag var en bra dag och det är jag superglad över!! Det här med träning och gravid är lika jobbigt varenda gång tycker jag. Är vältränad vanligtvis och träna 5 pass/vecka men så hamnar man i graviditetskoman och vips så är man 20 kg pluss. Men alltså, denna gång...

Nä, jag tänker då inte hamna där igen....vi får peppa varandra Kom in för en stund sen från en löprunda, härligt nu när monsteillamåendet börjar lätta. Max 15 kg tänker jag gå upp.
  • Annafredrika
    Pellefanten skrev 2012-11-18 09:07:55 följande:
    Fast man bör undvika all brie även pastöriserad står det... :(

Vart läser du det?
  • Annafredrika

Såg det nu! Hade inte en aning... Endast hårdost då alltså. Jag skippar smörgåsar helt, funkar illa med mina paralyserade tårar....så trött på det.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~