• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Jag har för mig att det är viktigast att vaccinera om man ska föda i vinter.

Jag har inga val, brukar inte tåla vacciner :P

• tantS

Kommer inte heller vaccinera mig. Har aldrig gjort och kommer inte göra. Är ju frisk. Annat om man var hjärt eller lungsvag. Försöker ju hålla mig borta från giftiga saker.

• Oreos

Vaccinerade mig mot svinis så jag behöver inte oroa mig, men hade nog inte gjort det ändå.. Vaccinerade mig enbart för att jag har astma och allt sätter sig på lungorna då jag blir sjuk. Sonen var nyfödd då så jag valde att vaccinera mig så jag inte skulle bli jättesjuk..

På tal om något helt annat, har hört att b-vitamin ska hjälpa om man är illamående, någon som provat det?

• vigillarmtb

Jag köpte mig en doppler idag (sambon köpte, för att stilla min ångest o rädsla) och testade såklart på en gång! Först fick jag fram min egen puls på hö och vä sida (trodde först att det var två men det slog mig snabbt att pulsen var alldelesför låg ), men efter ett tags letande hittade jag bebis (jag är i vecka 10+5 idag) lät som galopperande hästar, mannen räknade och pulsen låg på 144slag/minut - skit svårt att hitta dock, så ha tålamod. Min är köpt på teknikmagasinet och är toppen!

• AlexandraViberg

Blir mer övertygad om att min nog är död när nästan alla verkar höra det där jävla hjärtat.. När ska man få sluta ha motgångar? Kan jag aldrig vara liksom som mainstream..

Bli gravid fort och höra hjärtjud i normal tid..
    Ja nu är jag bitter på livet. :(

• Blåbärssaft
    AlexandraViberg skrev 2012-11-18 18:02:11 följande:
    Blir mer övertygad om att min nog är död när nästan alla verkar höra det där jävla hjärtat.. När ska man få sluta ha motgångar? Kan jag aldrig vara liksom som mainstream..

Bli gravid fort och höra hjärtjud i normal tid..
    Ja nu är jag bitter på livet. :(
    Men vilken vecka är du i? Jag hör ingenting men tror det är alldeles för tidigt! Även barnmorskor kan ju ha svårt att höra hjärtljuden till en början så varför skulle det vara superlätt med en doppler från teknikmagasinet? Försök ta det lugnt. Jag ska försöka att inte stressa upp mig i det här skedet. Hur många har INTE en doppler hemma liksom.
  • Kickilina

Förstår verkligen inte alls hur ni vågar er på att köpa doppler och använda när flera studier visar att det inte är bra för fostret. Tidigt är det även svårt att få in bebins hjärtslag och du kan aldrig vara helt säker på att det är barnets hjärtfrekvens du hör eller om dopplern dubblar din egen puls (som då hamnar i en frekvens som bebins...)
    Bara en tanke!

• vigillarmtb

Alexandra, ta det lugnt! Att inte höra nu är väl ändå mer normalt. BM lyssnar ju inte förrän i v. 22 pga det är såååå svårt att hitta. Jag känner dock att efter 15 månaders försök och senast i raden av olycka var ett mf att det känns som om att än fast hjärtat slår idag behöver det inte göra det om två veckor.. Att lyssna på hjärtat såhär tidigt är nog mer dumdristigt än smart då man ofta inte hör något förrän tidigast 12+ men med säkerhet i vecka 16. Att vi kunde höra nu är ju ingen garanti på något.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~