• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Lillpluttan

AnnaFredrika:
    Vi tittar just nu på Värnhem, St Knut och Slottsstaden.. Har du tips på fler bra områden centralt i Malmö? Gärna nära till Triangelstationen..

• Lillpluttan

Skrev att illamåendet gått bort typ. Det är ju sant men just nu klarar jag bara av att äta kall mat, typ sallad. Här har dom som tradition att äta pizza på fredagar och blotta tanken på pizza får mig att må illa... Så får se hur det går.. Har ätit sallad både idag och igår o är ganska less på de me... :-S

• Baby Lei
    Annafredrika skrev 2012-11-16 16:44:13 följande:

Vad bra, man ska ju börja nånstans eller hur?! Maria Åkerbergs Saltdeo är superbra tycker jag.

Tack för tipset! Jag har köpt Emma Wiklunds deo "Emma S", den förvisso lite lätt parfymerad.
    Men jag gillar doften - den är i samma stil som Clean parfymerna. 
  • Baby Lei
    Annafredrika skrev 2012-11-16 16:38:13 följande:

Vi ska inte bo i det, flyttar in när det är renoverat, städat och klart. Själva flytten och ned/upppackning får en flyttfirma sköta, dirigerade av mig...såklart, haha :D Vi bor i centrala Halmstad. Det är för litet, för mycket trafik- både av människor I och omkring huset och av motortrafik, för mycket insyn, för opersonligt, för nära inpå människor vi inte vill ha nära inpå osv...det mesta är fel. Nu blir det avskilt, på alla sätt mer privat. Och framförallt mer personligt!

Mysigt med hus! Halmstad är fint! Jag har varit där en gång. Min kille kommer från Falkenberg så det är inte så långt därifrån.
    Vi bor på Södermalm i Stockholm. Jag älskar vår lägenhet, och att bo i stan.  Det enda som saknas är balkong, men det jobbar vi på.

• Baby Lei
    Lillpluttan skrev 2012-11-16 16:55:21 följande:
    Skrev att illamåendet gått bort typ. Det är ju sant men just nu klarar jag bara av att äta kall mat, typ sallad. Här har dom som tradition att äta pizza på fredagar och blotta tanken på pizza får mig att må illa... Så får se hur det går.. Har ätit sallad både idag och igår o är ganska less på de me... :-S
    Jag är också mest sugen på fräsh mat och frukt. Bara tanken på sval vatten melon eller ananas får det att vattnas i munnen på mig!
  • joino

Hej! Nervös tjej som avvaktat lite men nu känner jag mig lite mer redo, kanske kan få hoppa in här? Var på ul idag och är beräknad till den 3/6 :)

• Baby Lei
    Annafredrika skrev 2012-11-16 16:31:26 följande:

Inte nödvändigtvis! Jag är i mycket bättre form nu än vid första, andra och tredje graviditeterna. 4:an var jag inte så stor, med 5:an ännu mindre och tror inte jag blir så stor denna gången heller. Är i v.11+4 och här finns inte tillstymmelse till gravidmage ännu, även om man känner kanten när jag ligger ner. Magen är lika platt som vanligt. Har även en bakåtlutad livmoder, innan v.20 har det aldrig synts på mig. Om, när och hur magen syns beror på många faktorer, framförallt hur mycket man släpper efter den naturliga korsetten

Väntar du ditt sjätte barn! Wow! Vad häftigt!!! Du måste ha börjat supertidigt!
  • retroaktiv

Har idag fått ganska ont runt området under en armhåla och bredvid ena bröstet. Känns ömt när jag nuddar lite lätt bara. Är i vecka 9 (8+3). Nån som känt nåt liknande? Min gissning är att det har att göra med hormonerna, men skulle vara skönt att höra om nån mer med samma krämpor...

• AlexandraViberg

Retroaktiv: jag har mest ont på sidan av bröstet/ under armhålan.

Har haft bakteriell vaginos några år nu och det var vad som gjorde det svårt att bli med barn. Fick bukt på det och blev gravid. Men nu luktar det konstigt igen.. Dock inte som då utan mer som jäst? Bör man söka vård för detta också eller? Känns olustigt och flytningen är gulaktig..

• Annafredrika
    Lillpluttan skrev 2012-11-16 16:53:13 följande:
    AnnaFredrika: Vi tittar just nu på Värnhem, St Knut och Slottsstaden.. Har du tips på fler bra områden centralt i Malmö? Gärna nära till Triangelstationen..

Nej, jag känner väl inte till stan så jätteväl, gillar den dock
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~