• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Annafredrika
    AlexandraViberg skrev 2012-11-16 18:18:29 följande:
    Retroaktiv: jag har mest ont på sidan av bröstet/ under armhålan. Har haft bakteriell vaginos några år nu och det var vad som gjorde det svårt att bli med barn. Fick bukt på det och blev gravid. Men nu luktar det konstigt igen.. Dock inte som då utan mer som jäst? Bör man söka vård för detta också eller? Känns olustigt och flytningen är gulaktig..

Svamp?
  • AlexandraViberg

Nä, det hade jag för några veckor sedan.. Annorlunda! Nåväl, ska ringa 1177 och sen gå till gyn på måndag..

Vet att jag fick tillbaka bv men det här luktar också annorlunda. Det löser sig nog :)

• Zora

Varit på KUB-ultraljud idag och allt såg bra ut! Det var en vild krabat där inne som snurrade hit och dit och viftade med armar och ben trots sin ringa storlek (5,6 cm från huvud till rumpa) :) Är enligt barnmorskan i v 12 (11+4) och beräknad födsel 29 maj, men jag kanske kan vara med här ändå för jag misstänker ju att det drar över lite kanske.

• Tessss

Här är en till som ska flytta! Kul att det var så många fler
    Vi flyttar dock redan nu i månadsskiftet så vi har verkligen massor att stå i! Bygger huset vi ska flytta till på egen hand dessutom så mitt i allt packande så ska det sista på huset byggas färdigt också Som om det inte var nog ska dessutom min mamma flytta imorgon och behöver hjälp. Heltidstjänster på både mig och min man ger oss inte heller så värst mycket tid. Men vi SKA klara det Tänk vad skönt att ha kommit i ordning till jul... 

Gravid med första barnet! BF 16 juni 2013 ♥
  • joino
    Zora skrev 2012-11-16 18:35:42 följande:
    Varit på KUB-ultraljud idag och allt såg bra ut! Det var en vild krabat där inne som snurrade hit och dit och viftade med armar och ben trots sin ringa storlek (5,6 cm från huvud till rumpa) :) Är enligt barnmorskan i v 12 (11+4) och beräknad födsel 29 maj, men jag kanske kan vara med här ändå för jag misstänker ju att det drar över lite kanske.

Jag fattar inte riktigt det där med beräknat datum? Var också på ultraljud idag, blev beräknad 11+3 och feräknat BF 3/6. Hur kan det skilja 4 dagar men bara en dag nu? Det stämmer väl inte, eller är det jag som inte fattar? =D
  • Zora

Nä, jag fattar inte heller riktigt det här med BF.. räknar jag på familjeliv får jag 2/6 (tror jag det var) om jag använder mig av 11+4, BM sa 29/5 på KUB.. så jag vet inte alls hur man räknar..

• Zora
    joino skrev 2012-11-16 21:38:30 följande:

Jag fattar inte riktigt det där med beräknat datum? Var också på ultraljud idag, blev beräknad 11+3 och feräknat BF 3/6. Hur kan det skilja 4 dagar men bara en dag nu? Det stämmer väl inte, eller är det jag som inte fattar? =D

Men nu fattar jag! Läste i papprena en gång till och om jag fattat det rätt så är det BF datum jag fått där (29/5) baserat på sista mensens första dag. Enligt den skulle jag vara i v 13 (12+1).

Men enligt ultraljudet så är den beräknade graviditetslängden v 12 (11+4), vilket skulle innebära ett annat BF, nämligen 2/6 och det stämmer väldigt bra med vad jag trott också! Sen sa BM att ett mer exakt datum för BF får vi inte förrän RUL, men jag kör på 2/6 tills dess :)
  • Annafredrika
    joino skrev 2012-11-16 21:38:30 följande:

Jag är i v 11+4 och har bf 2/6. 30 dagars cykel och 5 dagars blödning. Tror bäbis kommer 5/6, samma dag som storebror.
  • AlexandraViberg

10+4. Bf 10 juni
    30 dagars cykel, lutealfas 15 dagar, äl på cykeldag 15. Har flyttats en dag hit och dit på mina tidiga vul men vet exakt när äl var och plussade 9 dagar senare så ägget måste fäst senast 7 dagar efter äl.

Idag hittade jag en bristning mitt på magen vid ks snittet.. Brast i mig då.. Hormoner!
    Fick bara 6 streck förta grav. Tre per höft.. Kändes tidigt med ett redan.. Kände mig som en hormon kossa :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~