• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    Jarnia skrev 2012-11-16 08:36:52 följande:
    Hej tjejer! Jag lämnar tråden nu. Hade en mindre blödning i förrgår och samma dag fick jag komma till min BM för ett UL. Det var väldigt otydligt att se något och först så hon att hon såg hjärtfrekvens men sen ångrade hon sig. Så igår fick jag komma till sjukhuset och göra VUL istället eftersom det då syns tydligare. Jag skulle ha varit i vecka 9+5 men fostret mättes till 8+0 och man hittade ingen hjärtfrekvens. Världen gick under kan jag säga och vi har gråtit floder. I skrivande stund ligger jag och vilar efter att ha tagit tabletter som ska göra att fostret stöts ut. Ingen rolig läsning för er förstår jag men jag ville ändå berätta min historia. All lycka till er och era junibebisar!
    Men fy så tråkigt! Beklagar verkligen. Ta nu hand om dig och tillåt dig själv att sörja ordentligt.
    Kram <3
    Äntligen! BF ~14 juni
  • LitenOchSkeptisk

Jag går in i vecka 13 imorgon men det syns inget alls på mig, och jag är rätt smal och tränad. Alldeles platt! Jag har dock inte förväntat mig att det ska börja synas än på ett par veckor eftersom det är första barnet. Men ändå.. Liiiite kunde det ju få puta.. Men jag lär tycka annorlunda i tredje trimestern Glad

• LitenOchSkeptisk

Jarnia: Oerhört sorgligt att läsa.. Jag vet inte ens vad jag ska säga, alla ord är otillräckliga. Jag kan bara hoppas att ni tar er igenom sorgen, tillåt er att vara ledsna, ni har all anledning att vara det. Jag önskar er all lycka..

• KäRinGa2
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-11-16 09:11:34 följande:
    Jag går in i vecka 13 imorgon men det syns inget alls på mig, och jag är rätt smal och tränad. Alldeles platt! Jag har dock inte förväntat mig att det ska börja synas än på ett par veckor eftersom det är första barnet. Men ändå.. Liiiite kunde det ju få puta.. Men jag lär tycka annorlunda i tredje trimestern Glad

är det första barnet??

Här e det femte ungen, åttonde graviditeten. Livmodern växer snabbare ju fler barn man burit. När jag väntade ettan syntes knappt magen i nionde månaden, kunde ha mina vanliga byxor hela tiden, tror bara jag knäppte upp knappen i slutet. Andra barnet ville jag så förtvivlat gärna att magen skulle synas fort, så jag kutade me ryggen och fick vansinnigt ont i den som resultat.. tredje barnet kunde jag ha mjukbyxor i min vanl storlek i slutet, men inte jeans.. Fjärde barnet köpte jag mig mina allra första mamakläder, i fjärde månaden tror jag, och var gigantisk i slutet.. Jämfört me tidigare då, men eg var det enl mvc-s mått mätt en normalstor mage..

Så så pass olika kan det vara :)  
    BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • Acantha

1000: BM kunde inte hjälpa mig, inte heller gynakuten eller någon annan i stan. Men igår kom illamåendet tillbaka :), vilket är skönt faktiskt.
    Dessutom syns det en liten bula när jag ligger på rygg och allt extra skin flyttar på sig. Jag går in i v11 idag har ju två där inne, så det är väl helt normalt att det börjar puta lite.
    Med sonen var jag nog i 5-6 månaden innan det syntes. I april när det var dags började folk fråga mig om det skulle bli en sommar bebbe.

Nu ska jag njuta av att må illa Flört, och försöka ta det lugnt, på måndag köder jag doplern och håller tummen för att vi ska kunna höra nått!

Jarnia: beklagar verklligen *kram*    

• Blåbärssaft
    Acantha skrev 2012-11-16 09:50:57 följande:
    1000: BM kunde inte hjälpa mig, inte heller gynakuten eller någon annan i stan. Men igår kom illamåendet tillbaka :), vilket är skönt faktiskt.
    Dessutom syns det en liten bula när jag ligger på rygg och allt extra skin flyttar på sig. Jag går in i v11 idag har ju två där inne, så det är väl helt normalt att det börjar puta lite.
    Med sonen var jag nog i 5-6 månaden innan det syntes. I april när det var dags började folk fråga mig om det skulle bli en sommar bebbe.

Nu ska jag njuta av att må illa Flört, och försöka ta det lugnt, på måndag köder jag doplern och håller tummen för att vi ska kunna höra nått!

Jarnia: beklagar verklligen *kram*    
    Vad skönt Acantha att illamåendet är tillbaka. Sjukt att man vill må illa egentligen men det är ju ändå ett slags bevis på att graviditeten är ett faktum Glad Jag har börjat må riktigt illa (går in i vecka 10 i morgon) tidigare har det varit lite "löjl-illamående" men nu är det riktigt illa. Med sonen mådde jag aldrig illa. Har hört att man ska äta salta kex när illamåendet kickar in men tanken på det får mig att må ännu mer illa... 

Sambon ska idag köpa en doppler på Teknikmagasinet :) Hoppas på att höra något men jag kan tänka att det kanske är i tidigaste laget...

• Blåbärssaft

Jarnia- Massor med kramar till dig! Beklagar Rynkar på näsan

• Pellefanten

Sådär inskrivning avklarad, kub samt Rul bokat :) ska även tillbaka nästa måndag å göra blodprovet :)

• Acantha

Funderar på om jag har foglossning, varje gång jag sätter ner höger fot så gör det ont i blygbenet, värker lite mest hela tiden, men när jag går känns det mer. Någon som känner igen det.

Blåbärssatft: Jag mår bättre av vatten och frukt! 

• AlexandraViberg

Jag hittade inte med doppler igår. Blir inte orolig för det dock, även om jag ville höra. Vet ju att det var aningen tidigt, plus att jag var stressad samt att jag faktiskt har en bakåtlutad livmoder :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~