KäRinGa2 skrev 2012-11-16 09:42:18 följande:
är det första barnet?? Här e det femte ungen, åttonde graviditeten. Livmodern växer snabbare ju fler barn man burit. När jag väntade ettan syntes knappt magen i nionde månaden, kunde ha mina vanliga byxor hela tiden, tror bara jag knäppte upp knappen i slutet. Andra barnet ville jag så förtvivlat gärna att magen skulle synas fort, så jag kutade me ryggen och fick vansinnigt ont i den som resultat.. tredje barnet kunde jag ha mjukbyxor i min vanl storlek i slutet, men inte jeans.. Fjärde barnet köpte jag mig mina allra första mamakläder, i fjärde månaden tror jag, och var gigantisk i slutet.. Jämfört me tidigare då, men eg var det enl mvc-s mått mätt en normalstor mage.. Så så pass olika kan det vara :)
Inte nödvändigtvis! Jag är i mycket bättre form nu än vid första, andra och tredje graviditeterna. 4:an var jag inte så stor, med 5:an ännu mindre och tror inte jag blir så stor denna gången heller. Är i v.11+4 och här finns inte tillstymmelse till gravidmage ännu, även om man känner kanten när jag ligger ner. Magen är lika platt som vanligt. Har även en bakåtlutad livmoder, innan v.20 har det aldrig synts på mig. Om, när och hur magen syns beror på många faktorer, framförallt hur mycket man släpper efter den naturliga korsetten