• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • kluckis

Ja skönt att må illa för då vet man att det händer ått i kroppen!

Annafredrika skrev 2012-11-16 16:24:45 följande:
    V 11+4 idag tror att det börjar vända nu (knackknack) har bara haft 2 illamåendesessionet idag! Tjohoo :D Vi hoppas få köpa ett nytt hus, har ett gammalt drömhus som vi äntligen tog mod till oss och ringde ägarna om. OM vi får köpa det skall det blåsas och totalrenoveras Inflyttning april/maj....ojoj... Hoppashoppas... Skulle det nu inte bli detta hus blir det nåt annat, vi ska flytta innan Liten föds...vantrivs nåt så fruktansvärt här.

Vi kommer också flytta innan bebis kommer!
    Blir nog 1/2 eller 1/3.
    Känns jobbigt men får be nära och kära om hjälp helet nekelt och hoppas det går rellativt smärtfritt!

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Baby Lei

fivestepsbac och Kluckis
    Stackars er som mår så illa! Hoppas att det lugnar ner sig snart. Det liter sjukt jobbigt. Får ni behålla någonting?

Annafredrika 11+4, då är vi nära varandra i tid. Spännande med huset! Men vilken tajming.. Jobbigt när man är mitt i dammet men fantastiskt när det är klart.
    Var bor ni nu? Varför vantrivs du?     

• Baby Lei
    Acantha skrev 2012-11-16 16:26:09 följande:
    Mådde också bättre ett par dagar, men nu är det sämre (fast bättre för oron). Fast jag tror att jag kom in i småätandet och skötte mig bra ett par dagar, då funkade det. Men med lite mindre söm och mindre mat, så blev jag sämre igen.

Hahah, ja är det inte det ena så är det det andra. Men hellre jobbiga symptom än fruktansvärd oro :)
     (lätt för mig att säga som inte har kräkts kanske..) 
  • Annafredrika
    KäRinGa2 skrev 2012-11-16 09:42:18 följande:
    är det första barnet?? Här e det femte ungen, åttonde graviditeten. Livmodern växer snabbare ju fler barn man burit. När jag väntade ettan syntes knappt magen i nionde månaden, kunde ha mina vanliga byxor hela tiden, tror bara jag knäppte upp knappen i slutet. Andra barnet ville jag så förtvivlat gärna att magen skulle synas fort, så jag kutade me ryggen och fick vansinnigt ont i den som resultat.. tredje barnet kunde jag ha mjukbyxor i min vanl storlek i slutet, men inte jeans.. Fjärde barnet köpte jag mig mina allra första mamakläder, i fjärde månaden tror jag, och var gigantisk i slutet.. Jämfört me tidigare då, men eg var det enl mvc-s mått mätt en normalstor mage.. Så så pass olika kan det vara :)  
    BF130615 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)

Inte nödvändigtvis! Jag är i mycket bättre form nu än vid första, andra och tredje graviditeterna. 4:an var jag inte så stor, med 5:an ännu mindre och tror inte jag blir så stor denna gången heller. Är i v.11+4 och här finns inte tillstymmelse till gravidmage ännu, även om man känner kanten när jag ligger ner. Magen är lika platt som vanligt. Har även en bakåtlutad livmoder, innan v.20 har det aldrig synts på mig. Om, när och hur magen syns beror på många faktorer, framförallt hur mycket man släpper efter den naturliga korsetten
  • Annafredrika
    Baby Lei skrev 2012-11-16 16:29:56 följande:
    fivestepsbac och Kluckis Stackars er som mår så illa! Hoppas att det lugnar ner sig snart. Det liter sjukt jobbigt. Får ni behålla någonting? Annafredrika 11+4, då är vi nära varandra i tid. Spännande med huset! Men vilken tajming.. Jobbigt när man är mitt i dammet men fantastiskt när det är klart. Var bor ni nu? Varför vantrivs du?     

Vi ska inte bo i det, flyttar in när det är renoverat, städat och klart. Själva flytten och ned/upppackning får en flyttfirma sköta, dirigerade av mig...såklart, haha :D Vi bor i centrala Halmstad. Det är för litet, för mycket trafik- både av människor I och omkring huset och av motortrafik, för mycket insyn, för opersonligt, för nära inpå människor vi inte vill ha nära inpå osv...det mesta är fel. Nu blir det avskilt, på alla sätt mer privat. Och framförallt mer personligt!
  • Annafredrika
    kluckis skrev 2012-11-16 16:27:34 följande:
    Ja skönt att må illa för då vet man att det händer ått i kroppen!Vi kommer också flytta innan bebis kommer! Blir nog 1/2 eller 1/3. Känns jobbigt men får be nära och kära om hjälp helet nekelt och hoppas det går rellativt smärtfritt!     
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥

Så roligt med flytt! Vart bor ni och vad flyttar ni till?
  • Lillpluttan

Är i v. 11 i morgon.. Har ju mått hemskt illa, aldrig spytt dock.. Men förra veckan började det bli bättre och denna vecka har jag knappt mått illa alls. Tröttheten har dock inte gått över.. Inte småätandet heller :).. Oops! Vi är nere i Malmö nu och hälsar på mannens sida av familj. Eftersom vi ändå är här nu på plats så ska vi passa på att berätta för dom om den goda nyheten :)..
    Går på lägenhetsvisningar gör vi också här.. Ska flytta hit i januari. Jag har fått jobb här..

• Annafredrika
    Lillpluttan skrev 2012-11-16 16:39:42 följande:
    Är i v. 11 i morgon.. Har ju mått hemskt illa, aldrig spytt dock.. Men förra veckan började det bli bättre och denna vecka har jag knappt mått illa alls. Tröttheten har dock inte gått över.. Inte småätandet heller :).. Oops! Vi är nere i Malmö nu och hälsar på mannens sida av familj. Eftersom vi ändå är här nu på plats så ska vi passa på att berätta för dom om den goda nyheten :).. Går på lägenhetsvisningar gör vi också här.. Ska flytta hit i januari. Jag har fått jobb här..

Grattis! Många flyttar i gruppen med! Vart i Malmö vill ni bo?
  • Acantha
    Baby Lei skrev 2012-11-16 16:30:51 följande:

Hahah, ja är det inte det ena så är det det andra. Men hellre jobbiga symptom än fruktansvärd oro :)
     (lätt för mig att säga som inte har kräkts kanske..) 
    Jag kräks inte heller, gjorde en gbp för många årsen som gör att jag sällan eller aldrig kräks. Men illamåendet kan vara jobbigt nog.

v10+0
  • Annafredrika
    Baby Lei skrev 2012-11-16 15:32:43 följande:
    Jag är inte superförsiktig. jag har inte bytt ut alla mina ansiktskrämer, peeling och masker o.dyl. Men jag använder en bra deo utan parabener och mineraloljor. Just för att det sitter mot körtlarna i armhålorna. Jag hade nog inte ens tänkt på det om det inte var för att min syrra sa åt mig att köpa den. Så jag är en lydig storasyster :) 

Vad bra, man ska ju börja nånstans eller hur?! Maria Åkerbergs Saltdeo är superbra tycker jag.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~