• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Annafredrika
    Annafredrika skrev 2012-11-18 09:13:21 följande:
    Såg det nu! Hade inte en aning... Endast hårdost då alltså. Jag skippar smörgåsar helt, funkar illa med mina paralyserade tårar....så trött på det.

"Paralyserade TARMAR" jädrans ac på paddan.
  • Annafredrika

Ska ni/har ni vaccinerat er mot säsongsinfluensan? Här säger de att det bara behövs om man inte vaccinerade sig mot svinis.

• kluckis
    Annafredrika skrev 2012-11-18 09:17:27 följande:
    Ska ni/har ni vaccinerat er mot säsongsinfluensan? Här säger de att det bara behövs om man inte vaccinerade sig mot svinis.
    Jag hade inte tänkt göra det!!
    Jag vaccinerade mig mot svinis för 3år sen eller när det var :) 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Pellefanten

Jag vaccinerade mig inte förra gången å tänker inte göra det denna heller. Varje gång jag prövat att vaccinera mig har jag fått skiten å varje gång jag låtit bli har jag klarat mig.

• Blåbärssaft
    Annafredrika skrev 2012-11-18 09:09:22 följande:

Nä, jag tänker då inte hamna där igen....vi får peppa varandra Kom in för en stund sen från en löprunda, härligt nu när monsteillamåendet börjar lätta. Max 15 kg tänker jag gå upp.
    Hjälp vad härligt det lät! Snart kommer sonens farbror och hämtar upp honom för lite leklandet-kul. Ska då passa på att ge mig ut och springa jag med. Har en runda som jag brukar springa på 8 km men nu har jag inte sprungit på en MÅNAD på grund av sjukdomar, tandutdragning mm. Vet inte hur det här kommer gå men håll tummarna att jag inte trillar i Fyrisån Skrattande
  • kluckis

Är det vanligt att urinen är mer grumlig och mörkare nu när man är gravid?
    Tycker jag dricker mkt men endå är urinen inte så ljus som den brukar vara :S 

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Sagolina
    Annafredrika skrev 2012-11-18 09:17:27 följande:

Jag kommer inte att vaccinera mig. Hatar sprutor och får panik bara av tanken på att ta en "onödig" spruta. Stelkramp är den enda jag håller ordning på att jag får med 5års mellanrum!
  • Mj1983
    kluckis skrev 2012-11-18 10:08:38 följande:
    Är det vanligt att urinen är mer grumlig och mörkare nu när man är gravid?

Tycker jag dricker mkt men endå är urinen inte så ljus som den brukar vara :S 

Se upp så du inte har urinvägsinfektion!

Jag åker på det jätte lätt, sist blev jag inte tagen på allvar så jag fick njurbäckeninfektion.

Kolla upp det! antibiotika sen är man bra igen om man upptäcker det i tid.
  • Suey

Åh här vill jag vara med! Glad

BF beräknad till 2/6, första barnet och allt känns fortfarande smått overkligt. I morgon går jag in i v 13 och den magiska gränsen är passerad, fastän jag gjorde VUL i v 10 och den lill* sparkade och guppade där inne och hjärtat slog så fint! Ändå slutar man ju aldrig oroa sig Flört

Hormonerna svänger, tycker lite synd om min sambo ibland som får ta mycket tårar och sura miner, men den senaste veckan så har jag känt mig riktigt glad och uppåt, så förhoppningsvis vänder det (inga kastade tallrikar än så länge iaf som man har läst på andra ställen, hoho).

• Hera

Så skönt för alla er som passerat den magiska gränsen (v12)!

Jag är supernojig, som vanligt. Hade bruna flytningar i flera dagar för några veckor sedan så jag bokade ett privat ultraljud. Fick se en liten sprattlande böna i vecka 8+6. Lycka! Men nu är oron tillbaka. Har mått ganska illa till och från (särskilt kvällstid) och inte riktigt känt mig som mig själv i kroppen men i morse kände jag mig ganska pigg och inte så illamående. NOJA! Dessutom luktade och smakade kaffet ganska okej om man jämför med hur det smakat tidigare... Är i vecka 10+3. Har såklart googlat och ser att det tydligen ska vara ganska vanligt och normalt att det händer men så ser man att nästan alla härinne mår illa, spyr och har alla möjliga krämpor. Noja, återigen. :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~