Jag bodde i övik när vi väntade sonen (dock nästan sex år sedan) men då var de skit, tillhörde då gullänget men bytte till city, lika dåliga där. Gick upp 50 kg och ingen brydde sig eller hjälpte mig, mådde skit dåligt och ingen tog mig på allvar! Jävla skit vård säger jag. En vän gick med dött foster men växande mage, bm tyckte allt var normalt trots att hon inte hittat hjärtljuden de senaste fyra träffarna (då var hon i V 28) en annan kom in med smärtor i buken, till akuten, hon födde en dotter två h senare, en annan vän hade lika och födde tvillingar, ingen av dem var gravid enligt gynläkaren som kollade dem 34 veckor innan födseln. Samma gynläkare sa att mitt magont efter sonens födsel av eftervärkar (tre månader efter förlossningen) jag såg ett hjärta picka när han gjorde vul men han avfärdade det totalt, två veckor senare började jag må as dåligt och vid nyår, fyra månader efter senaste förlossningen gjorde jag abort, jävla cp läkare!? Hur kan man missa ett foster vars hjärta slog, jag åkte med ambulans in då han avfärdade min graviditet. Jag litar varken på Svalls sjukhus eller övik's, blir kul att se hur de är här i Umeå.
kluckis skrev 2012-11-18 19:02:06 följande:
Men jag bor ju också i västernorrland! Övik och jag fick tid hos läkarn! Men det gäller väl att ha tur att få en bra barnmorska också :) Sen kanske det beror på min sjukdom!