• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • vigillarmtb

Jag bodde i övik när vi väntade sonen (dock nästan sex år sedan) men då var de skit, tillhörde då gullänget men bytte till city, lika dåliga där. Gick upp 50 kg och ingen brydde sig eller hjälpte mig, mådde skit dåligt och ingen tog mig på allvar! Jävla skit vård säger jag. En vän gick med dött foster men växande mage, bm tyckte allt var normalt trots att hon inte hittat hjärtljuden de senaste fyra träffarna (då var hon i V 28) en annan kom in med smärtor i buken, till akuten, hon födde en dotter två h senare, en annan vän hade lika och födde tvillingar, ingen av dem var gravid enligt gynläkaren som kollade dem 34 veckor innan födseln. Samma gynläkare sa att mitt magont efter sonens födsel av eftervärkar (tre månader efter förlossningen) jag såg ett hjärta picka när han gjorde vul men han avfärdade det totalt, två veckor senare började jag må as dåligt och vid nyår, fyra månader efter senaste förlossningen gjorde jag abort, jävla cp läkare!? Hur kan man missa ett foster vars hjärta slog, jag åkte med ambulans in då han avfärdade min graviditet. Jag litar varken på Svalls sjukhus eller övik's, blir kul att se hur de är här i Umeå.

kluckis skrev 2012-11-18 19:02:06 följande:
    Men jag bor ju också i västernorrland! Övik och jag fick tid hos läkarn! Men det gäller väl att ha tur att få en bra barnmorska också :) Sen kanske det beror på min sjukdom!   
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥

• AlexandraViberg

Jag tror de enda som trivs med sina jobb och tar mammor på allvar är de på förlossningen när man kommer dit! (Möjligtvis bm också men de har inte så mycket "makt")

• flagnell
    AlexandraViberg skrev 2012-11-18 19:09:11 följande:
    Flagnell: önskar verkligen att det vore så enkelt.. Den enda privata kliniken gör inte ul för fosterkontroll. Sen har inte vårdcentralen någon maskin. Så måste till Sundsvalls kvinnoklinik och det är där det är så jävla svårt att få dom att fatta :P

Kluckis: ja men ni har väl ett sjukhus där eller måste du till svall? Svall sägs ju vara sämsta sjukhuset i landet typ. Alla jag vet som jobbat där vill hellre vara arbetslösa i princip.. Ja jag vet inte. Får försöka igen att få en tid då. Försöker fundera ut vad som låter tillräckligt allvarligt för att de ska vilja ta emot. Blod och oro räcker inte. Funderar på att säga att jag ramlat och har mensvärk.

Låter ju hemskt men så är det här nere/uppe..
    Det är inte riktigt klokt att det skall skilja så mycket på vart i landet en bor. Det går inte att boka in ett besök i ett annat samhälle då?  Det blir jobbigt med resa, men kan kanske vara ett alternativ?
    Vården är en av anledningarna till att Västernorrland inte lockar igen, däremot saknar jag naturen kring höga kusten.
  • ThereseJohansson

Ni som vart gravid innan, när började ni med mammabyxor?

• vigillarmtb

Denna gång började jag i V.7 ha ha, bekvämare så. Och då var det nog V.10 sväller så om magen, tidigt!

ThereseJohansson skrev 2012-11-18 19:18:58 följande:
    Ni som vart gravid innan, när började ni med mammabyxor?

• AlexandraViberg

Flagnell: är samma med fertilitetsvård. Sämst i Sverige här uppe.. Suck!

Umeå sjukhus gillar jag men är 20 mil dit.
    Ska försöka med kk i Sundsvall kan vara värt deras tråkiga bemötande om man lyckas få komma dit.

Läkaren visste inte ens varför jag var där sist utan jag fick berätta att vi skulle kolla att fostret satt rätt denna gång..

Det löser sig nog! Är lite lugnare nu efter att ha fått lite ont i ligamenten när jag ställde mig upp nyss :P

• vigillarmtb

Tänker på dig Alexandra!

Nu blir det film, och lussekatter och p.kakor min nojja! Trevlig kväll på er!

• ThereseJohansson

Jag är v12 å byxorna har börjat sitta åt så har köpt 2par mammabyxor idag så kommer nog snart börja använda dem

• AlexandraViberg

Kan bara ha två par av mina byxor/jeans och det är ett par med lite strech i och ett par som var för stora innan..
    Missbrukar leggings nu, helt vanliga än så länge.

Träffade pappa igår lite snabbt första gången på en månad och han sa att det började synas lite nu. Jag sa att ja bebisen trycker ju fram tarmarna eftersom den börjar ta plats! Kul att det syns lite trots vikt nedgång, även om det är tarmarna som kommit längre fram och inte själva livmodern som tittat fram än :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~