• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • SunnaLiv

Såg ni skrivit lite om vaccinationer :)
    min son föddes för nästan exakt 1 år sedan, alltså vintertid, de ville redan på sjukhuset vaccinera honom emot Tb. Ja har inte och kommer inte vaccinera mig emot nån fågel fisk, ko, gris, eller svin influensa. De vaccinerna är inte prövade, så som inga vacciner är, alltså man vet inte vad konsekvenserna blir, så ja tackar nej till sånt. Min son är inte heller grundvaccinerad eller nån annan vaccination för tillfället, kände att jag absolut inte ville göra det när han va bara 3 månader(ökad plötslig spädbarnsdöd sker just oftast runt 3 månader).Man kan vänta :) Han är så frisk och pigg så man kan knappt tro det!
    så läs på om allt inom vaccinationer innan ni bestämmer er skulle ja vilja råda er :)o när ni väl har bestämt er så VET om att ni kan tacka ja till vissa bara och nej till andra, det behövs alltså inga kuckelimuck vaccinationer utan ni har rätten till att få dem separerade.Det är många som inte vet om dessa eftersom man inte får det berättat för sig.
    Jag vill oxå säga att jag absolut inte dömer eller ser ner på någon som vaccinerar sig,utan alla har sina skäl.Men som sagt skulle jag vilja råda alla att faktiskt läsa runt lite om de själva sjukdomarna och om vaccinationerna.Det tycker jag man har som ansvar som förälder gentemot sina bebisar. Och man kan alltid påbörja vaccinationer, men aldrig få dem ogjorda :)

• SunnaLiv

för övrigt går jag in i v 12 i morgon, tror ja Obestämd, håret är en enda buske, det hann aldrig repa sig från amningen hmmm... men ja hoppas ja får lika vackert hår som sist. Dock har denna graviditet varit helt annorlunda från den första.Nu har ja en riktigt magge redan, förra gången syntes den inte förrens mot slutet.Denna gång har ja inte mått så illa, sist bodde ja på toan i 5 månader,,, väntade en killeKysshar inga cravings alls hittintills.
    Allt känns ganska lugnt faktiskt Glad ska på KuB test om nån vecka,.
    Hoppas på att inte öka för mycket i vikt.Sist ökade ja bara 11kg och det kändes så himla skönt. 

• ThereseJohansson

Känns riktigt bra att ha 2par iaf så har man nått att börja med när jag känner att de vanliga byxor inte längre funkar :)

• Annafredrika

Blir ni inte mer oroliga av att hålla på med dopplarna? Jag för min del avskyr ctg'n man tvingas spännas fast vid om man föder på sjukhus av anledningen att kontakten tappas och hjärtljuden försvinner. Då är ju barnen fullgånget och såhär tidigt måste det ju krävas en del vånda för att hitta nåt? Nån mer än jag som planerar att föda hemma förresten?

• Pellefanten

Jag säger bara en sak tjejer, bli inte sjuka när ni är gravida å redan har illamåeendet. Fyfaan. Måste försöka ta mig till dagis med lilldamen i morgon också. (Hon har smittat mig men hon blev inte lika dålig och är nu frisk)

• AlexandraViberg

Pellefanten: jag var riktigt sjuk i v.8-9.. Aldrig mått sämre i hela mitt liv!! Var ju "bara" så att jag inte kunde svälja eller använda näsan och hade feber men det och illamåendet! KILL ME!! :P

Hoppas vara frisk nu resterande tid men i februari ungefär brukar jag alltid få magsjuka.. :S

• kluckis
    Annafredrika skrev 2012-11-18 21:14:28 följande:
    Blir ni inte mer oroliga av att hålla på med dopplarna? Jag för min del avskyr ctg'n man tvingas spännas fast vid om man föder på sjukhus av anledningen att kontakten tappas och hjärtljuden försvinner. Då är ju barnen fullgånget och såhär tidigt måste det ju krävas en del vånda för att hitta nåt? Nån mer än jag som planerar att föda hemma förresten?

Kul att du fundera på att föda hemma :)
    Jag funderar på at föda vatten men hörde nån som sa att man inte får dte i svreige?
    Ska iallafall ligga i badet när jag har förvärkar alltså under öppningsskedet:)  
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Suey

Jag har vaccinerat mig, gjorde aldrig det mot svininfluensan och har inte funnit några bevis på att jag inte borde göra det. Är mkt försiktig annars med vad jag äter och bakterier osv. Men jag tror att man ska vara försiktig när man söker information och inte läsa på tex FL osv, inlägg som ovan har bara en förmåga att skrämma upp. och ser ingen nytta i att

• Solrosen82

Hej!

Nu tar jag också steget och gör mig synlig här Flört. Har följt tråden ett tag men inte velat skriva nåt eftersom att det har vart hemligt. Berättade för chefen och närmsta kollegorna i veckan så nu spelar det ingen roll.

Jag fyller 30 om en vecka och väntar mitt och mannens tredje barn, har en flicka född -06 och en grabb född -07. Vi var i valet och kvalet om vi skulle skaffa fler barn, men jag kunde inte riktigt släppa tanken på en till och nu e bebis på G. Skrattande

Är beräknad till 8 juni och går då in i vecka 12 imorgon om jag räknat rätt. Jag har varit på inskrivning redan och efter att ha pratat med barnmorskan om fosterdiagnostik så bestämde vi oss för ett fostervattensprov(som är det enda som erbjuds här, ja förutom moderkaksprov då) Och jag bor i NORRLAND som jag ser att ni skrivit om. Väldigt dåligt landsting när det gäller att erbjuda vul, nupp m.m. Skrikandes

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~