• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Tack för tipset Annafredrika! Tyvärr var det som jag trodde, finns ingen här där jag bor. Umeå är närmast, men det är ju inte samma landsting.

• Ung Mamma 91

Jag fick göra Nup/kub test för min kusin har något som jag inte minns vad det heter. Han har ingen mättnads känsla och är på menat nivå som en 10 åring. Han är 27 idag. Nog för att det inte kommer från vår sida men vill vara säker. Fick göra det med dom 2 första också. Fattar inte att dom inte kan göra det på alla. Kan ju hända vem som helst. 

• Solrosen82

Alexandra: Hon kommer nog att bli överlycklig! Va svårt det måste ha varit att inte säga nåt när hon sa sådär

Vi bor i Kalix. 23 e ju ungt, det var jag när jag fick första. Då tänker man inte mycket på ev komplikationer och sjukdomar, det kommer med fler barn och när folk runtomkring går igenom missfall och får barn med sjukdomar.

• Solrosen82

Ung mamma: En kusin till mig fick ett barn med en av sjukdomarna de testar med pku-provet och mannens brorsas ena barn fick en annan sjukdom som nu också finns med på pku-provet. Först var det tal om moderkaksprov för att man med det får veta om barnet har ärftliga sjukdomar, men det var ingen risk att vårt barn bär på de sjukdomarna. Låter som att det är lugnt för er också

• AlexandraViberg

Solrosen: tänkte inte med dottern.. 6 år sedan snart och jag var 17 när hon kom!

Denna kämpade jag och maken (ej hennes bio pappa) för i 16 månader och fick ett utomkveds med operation och förlorad äggledare efter 7 månader så jag tänker på ALLT som kan gå fel till skillnad från då, då man inte fattade att exakt allt kan gå fel och att det är ett mirakel att barnet ens finns i livmodern :P

Bm sa att det är vanligt att ju yngre man är desto mindre tänker man och allt blir enklare och ja det är väl för att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän man är 22 år cirka..

Ja var ganska svårt! Ställde motfråga om jag var tjock och började kittla henne. Vi skrattade lite och konstaterade att jag inte var tjock sen var det inte mer med det. :P

• sanmal

Första spyattacken avklarad! Fy attans! :/
    Jobbar idag (usk på äldreboende) och fick verkligen springa till toaletten! Blek kallsvettig och mår pyton, jippi!! V 8+1 idag!

• Madelen21

sanmal: ush va jobbigt.. jag går in i v 11 i morgon å har faktiskt inte spytt nån gång förra v... fast sen kom d igår å i morse :/ gruvar mig för kommande kräksjuka... vet att vi kommr åka på skiten... å jag blir jämt så jävla dålig....

har fått kräksjuka i bägge mina graviditeter å då innan v 12 :/

usha mig...

• Ung Mamma 91
    Solrosen82 skrev 2012-11-18 23:43:09 följande:
    Ung mamma: En kusin till mig fick ett barn med en av sjukdomarna de testar med pku-provet och mannens brorsas ena barn fick en annan sjukdom som nu också finns med på pku-provet. Först var det tal om moderkaksprov för att man med det får veta om barnet har ärftliga sjukdomar, men det var ingen risk att vårt barn bär på de sjukdomarna. Låter som att det är lugnt för er också
    Yepp , tror nog det jag också :) Men skönt att dom tar proverna endå :)
  • Ung Mamma 91
    sanmal skrev 2012-11-19 09:42:08 följande:
    Första spyattacken avklarad! Fy attans! :/
    Jobbar idag (usk på äldreboende) och fick verkligen springa till toaletten! Blek kallsvettig och mår pyton, jippi!! V 8+1 idag!
    Då jag skulle föra barnet till dagis med buss spydde jag bakom busshållsplatsen :) Lite sådär småfrächt !
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~