• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • tantS

haha usch va de låter. Har varit nära att spy på hembesök några gånger men lyckats hålla mig genom att knapra lakrits. Det får bara inte hända! :S Kollegorna är dock vana vid att jag spyr på kontoret. Brukar jag ändå göra när jag har mens ^^

• sanmal

Haha, usch för att spy! Det är ju inget hit precis ;) jag trodde jag skulle förskonas, känns som att det är lite sent att börja spy i v 9 :P

• Solrosen82

Har klarat mig bra från att spy under alla mina graviditeter, men jag mår mer eller mindre illa hela tiden.

Komiskt att läsa om hur ni får planera var ni ska spy

• Solrosen82

Har klarat mig bra från att spy under alla mina graviditeter, men jag mår mer eller mindre illa hela tiden.

Komiskt att läsa om hur ni får planera var ni ska spy

• LindaMJ

vi tog en shoöppingtripp till linköping igår och på vägen upp var vi tvungna att stanna så ja fick gå ut och spy, har som tur är bara spytt en gång innan men en del har ju ännu mer tur och slipper det helt, är i vecka 11 ( 10+3) känns som tiden går så sakta

• Natan

Någon eller några som har gått över vecka 12 och inte mår illa längre eller tvärtom? Jag är i vecka 11 nu och mår fortfarande illa dygnet runt! Vill kräkas så att det försvinner för stunden men kan inte kräkas eftersom jag har gjort en gbp.

• AlexandraViberg

Jag gick ner 3 kg för en månad sedan när jag mådde som sämst! Nu kan jag äta igen iom medicinerna och har kunnat det i ungefär två veckor. Jag har börjat äta frukost och äter frukt några gånger om dagen, vilket jag var dålig på innan för jag har alltid haft svårt att känna hunger och mättnad.

Men nu när jag VET att jag äter som man ska och det är betydligt mer än vad min kropp brukar få i sig så känner jag att jag borde gå upp det jag gick ner.

Men det är tammefan OMÖJLIGT! Jag är hungrig nästan hela tiden och äter så fort jag känner mig hungrig. Blir MÅNGA mackor på en dag.. Men ändå är jag konstant hungrig och går inte upp något.
    Tar bebisen verkligen ALLT jag stoppar i mig eller vad händer? :P

Har bara gått upp 0.6 på två-tre veckor..

Jag mailade iallafall också min fertilitetsläkare idag om att få komma på vul samt kolla upp min jäst doftande slida. Hoppas de ringer upp snart och kan hjälpa mig! :)

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Baby Lei
    Madelen21 skrev 2012-11-19 09:52:46 följande:
    sanmal: ush va jobbigt.. jag går in i v 11 i morgon å har faktiskt inte spytt nån gång förra v... fast sen kom d igår å i morse :/ gruvar mig för kommande kräksjuka... vet att vi kommr åka på skiten... å jag blir jämt så jävla dålig.... har fått kräksjuka i bägge mina graviditeter å då innan v 12 :/ usha mig...  

Kräksjuka kan inte rekommenderas... Jag mår så dåligt! Spydde hela natten till igår, och halva dagen. Mår fortfarande illa och känner mig helt utslagen. Tar det längre tid att repa sig när man är preggo? Eller är det alltid så här? Jag har aldrig haft vinterkräksjukan förut. Har egentligen en jätteviktig dag på jobbet i morgon med en massa människor inblandade.. Vet inte om jag kommer klara det..
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~