• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • LillStrumpan82

Är så glad! Har varit på VUL nyss där vi fick se en liten böna med pickande hjärta Känns som om jag kan släppa den värsta oron nu när jag fått höra hjärtat slå.

• AlexandraViberg

Och jag ljög och läste fel på min app! Gick ner från 59.9 till 56.6 som minst, gick upp lite til 57 över två dagar men är på 56.6 igen nu.. :P

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Baby Lei
    LillStrumpan82 skrev 2012-11-19 13:47:53 följande:
    Är så glad! Har varit på VUL nyss där vi fick se en liten böna med pickande hjärta Känns som om jag kan släppa den värsta oron nu när jag fått höra hjärtat slå.

Grattis! Vilken lycka!!
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-11-19 13:48:04 följande:
    Och jag ljög och läste fel på min app! Gick ner från 59.9 till 56.6 som minst, gick upp lite til 57 över två dagar men är på 56.6 igen nu.. :P

Kolla med din BM om de ska göra en check-up på din sköldkörtel om du känner dig orolig. Om den överproducerar hormon så går man ner i vikt utan förklaring. Eller så har du bara en avundsvärd ämnesomsättning. Dela gärna med dig till mig i så fall ;)
  • LillStrumpan82

Ja, det känns så skönt! Har varit ett ganska tungt år och jag började fundera på om det var nåt fel på mig eller sambon. Så det känns skönt med ett kvitto på att allt nog är ok

• AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2012-11-19 13:53:33 följande:

Kolla med din BM om de ska göra en check-up på din sköldkörtel om du känner dig orolig. Om den överproducerar hormon så går man ner i vikt utan förklaring. Eller så har du bara en avundsvärd ämnesomsättning. Dela gärna med dig till mig i så fall ;)
    Haha, ja alltså jag vet ju att jag alltid haft bra ämnesomsättning. Har alltid kunnat äta vad jag vill utan att gå upp i vikt. Men så har jag sportat hela mitt liv också vilket nog bidragit.
    De hittade inga fel på min sköldkörtel vid barnlöshetsutredningen, så jag tror den mår bra! :P

Jag gick ju bara upp 6 kg med dottern, så jag är ju beredd på att inte gå upp mycket. Men jag önskar mig 10 kg eftersom jag gick ner så mycket av att amma..

Du kan gärna få lite, bara att komma och hämta!
    Jag hoppas bara att barnet liksom får vad den behöver fast jag inte verkar lägga på mig ett smack!
  • mhpo
    LillStrumpan82 skrev 2012-11-19 13:47:53 följande:
    Grattis vad härligt :) Underbar känsla när man ser att allt är som det ska vara där inne. :) 

Här är vår i vecka 9, 12.6 mm lång :) Gud så glada vi blev. Nu är nästa ultraljud den 29 då vi gör kub testet. Idag är vi i 11+3. Hoppas så klart att allt fortfarande är bra där inne :) 

• AlexandraViberg

Min fertilitetsläkare hade fullt upp.. En läkare kommer och ska hjälpa till lite nästa måndag, så då fick jag tid. Känns som en EVIGHET!

• LillStrumpan82

mhpo: ja, det känns fantastiskt! Tyvärr fick vi inget kort med oss, skrivaren ville inte fungera Trodde jag var i v9+1 idag men läkaren sa 9+0 så jag får väl gå på det 23 mm lång med 174 hjärtslag per minut, det här ska nog bli bra!

• mhpo
    LillStrumpan82 skrev 2012-11-19 14:19:24 följande:
    mhpo: ja, det känns fantastiskt! Tyvärr fick vi inget kort med oss, skrivaren ville inte fungera Trodde jag var i v9+1 idag men läkaren sa 9+0 så jag får väl gå på det 23 mm lång med 174 hjärtslag per minut, det här ska nog bli bra!
    Ja men en dag hit eller dit :) Jag undrar hur petigt det kan vara när de flesta ändå verkar gå lite över tiden :)
    Själv har jag ingen aning om hjärtslag per minut, det sa hon inget om men jag ska defenetivt fråga nästa gång. Det blir bra :) 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~