• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

baby lei:

ja jag kom inte ihåg riktigt hur d var mä kräksjukan å gravid.. men ja tror jag låg i 1½ dygn å gick mellan sängen å toan... fast man är ju helt slut efteråt.. så d tar tid å återhämta sig... 

• retroaktiv

I morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående på jobbet... Försökte stå ut men till slut kändes det som att jag skulle svimma. Gick på toa och drack massa vatten och såg då att jag var alldeles vit i ansiktet. Åt en smörgås och bad sedan en kollega att ta blodtrycket på mig, då jag jobbar på sjukhus. Mycket riktigt låg jag mycket lägre än normalt. Försökte gå runt lite i korridoren men det blev inte bättre. Är nu hemma och vilar, men mår fortfarande konstigt. Har sovit 2 timmar och ätit lunch, men är fortfarande konstig i huvudet och mår lite halvilla. Någon som har samma problem? Tips att komma med?

• Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-11-19 14:13:52 följande:
    Min fertilitetsläkare hade fullt upp.. En läkare kommer och ska hjälpa till lite nästa måndag, så då fick jag tid. Känns som en EVIGHET!
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07

Ja, visst är det sjukt hur lång en vecka är nu när man är gravid? En hel evighet!! Vi ska göra ultraljud på måndag, längtar och fasar.. Men känner mig något lugnare än innan eftersom vi såg den lilla förra veckan. Har ni bestämt hur ni ska göra med Kub ännu? Minns att du skrev att du inte var säker. Tycker själv att det är sjukt läskigt. Kanske ångrar mig innan det är dax. Vi får se..
  • Acantha

Går hörde vi tvilling 1 med dopplern, tror att vi även hörde 2:an, men svagt och långt borta. Lycka!!!

• 1000
    retroaktiv skrev 2012-11-19 14:54:40 följande:
    I morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående på jobbet... Försökte stå ut men till slut kändes det som att jag skulle svimma. Gick på toa och drack massa vatten och såg då att jag var alldeles vit i ansiktet. Åt en smörgås och bad sedan en kollega att ta blodtrycket på mig, då jag jobbar på sjukhus. Mycket riktigt låg jag mycket lägre än normalt. Försökte gå runt lite i korridoren men det blev inte bättre. Är nu hemma och vilar, men mår fortfarande konstigt. Har sovit 2 timmar och ätit lunch, men är fortfarande konstig i huvudet och mår lite halvilla. Någon som har samma problem? Tips att komma med?

När jag var hos bm i fredags hade jag oxo lågt tryck, vilket förklara min ständiga känsla att ludda runt bland bomull med små sidostepp var hundrade meter. Har tyvärr inga tips. Men hellre lågt än högt sa bm.
    V 8+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Acantha
    1000 skrev 2012-11-19 17:42:05 följande:

När jag var hos bm i fredags hade jag oxo lågt tryck, vilket förklara min ständiga känsla att ludda runt bland bomull med små sidostepp var hundrade meter. Har tyvärr inga tips. Men hellre lågt än högt sa bm.

Bra beskrivning av känslan. Satte mig på huk vid väskan och kollade mobilen på mötet idag. När jag reste mig fick jag ta ett rejät snesteg för att få balans, då knoppen susade till. Otroligt pinsamt!
  • Sagolina

På onsdagen får jag åka till mödrapolikliniken och bli undersökt av läkare vad mina blödningar kan bero på! Känns skönt att snart få svar på vad problemet är! Hoppas på att få se ett friskt foster, trots alla blödningar.

Idag konstaterades också att jag har urinvägsinfektion, så nu är det antibiotika som gäller i 7 dagar. Kan ju förklara alla värk i nedre delen av magen och ryggen som jag känt av senaste tiden! 

• AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2012-11-19 16:23:49 följande:

Ja, visst är det sjukt hur lång en vecka är nu när man är gravid? En hel evighet!! Vi ska göra ultraljud på måndag, längtar och fasar.. Men känner mig något lugnare än innan eftersom vi såg den lilla förra veckan. Har ni bestämt hur ni ska göra med Kub ännu? Minns att du skrev att du inte var säker. Tycker själv att det är sjukt läskigt. Kanske ångrar mig innan det är dax. Vi får se..
    Eftersom vi inte kommit fram till om vi är helt säkra på att vi vill göra det och kan hantera siffrorna osv så kommer vi inte göra det! Jag har alltid sagt att man får dom barn man klarar av, så jag får börja leva efter det också :P

Ja på min fertilitetsklinik finns bara en läkare men nästa måndag skulle en förlossningsläkare från Sundsvall komma så då fick jag en tid, i övrigt var det fullt. Så sköterskan sa att det som luktar jäst kan vara en infektion om man har otur så han skulle kolla det sen så är han ju förlossningsläkare så han kunde nog göra ett vul/ul också, sa hon. Då är jag i 12+0, så känns som att om den lever då och ser bra ut så kan man nog släppa den mesta oron tror jag :)

IDAG är jag mig själv! Känns så häftigt! Har hämtat på dagis, varit och handlat, lagat mat och bakat en kaka! Har inte varit i närheten av köket på två veckor (nej det är sant, jag har legat i soffan och maken har kommit med mat till mig) och har inte ätit någon lergigan comp eller något idag!
    Får se om jag får en släng illamående framåt kvällen, har varit så förut när jag inte mått dåligt på dagen. Så det återstår att se! :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Annafredrika

Vikten ja... Jag ligger på -4 kg än så länge. Invägningsvikt blev således 52 kg. Nästa gång jag väger mig blir i v. 25 då nästa bm-besök är inbokat. Hur ser det ut med kontroller för er del? Vi har framöver- fvp den 19/12 och rul den 28/12. Sen i v25 då och därefter v. 32, sen varannan v. till födseln. Ska träffa bra hembarnmorskor också däremellan

• Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-11-19 18:15:18 följande:
    IDAG är jag mig själv! Känns så häftigt! Har hämtat på dagis, varit och handlat, lagat mat och bakat en kaka! Har inte varit i närheten av köket på två veckor (nej det är sant, jag har legat i soffan och maken har kommit med mat till mig) och har inte ätit någon lergigan comp eller något idag!
    Får se om jag får en släng illamående framåt kvällen, har varit så förut när jag inte mått dåligt på dagen. Så det återstår att se! :)
    Vad skönt att du fått må bra! Har inte alls den där påträngande illamåndet jag haft tidigar, så länge jag äter när jag ska och sover ordentligt. Skönt att man börjar bli lite mer normal. v11+3. På fredag börjar v. 12, sju årsen jag kom så långt sist, känns konstigt och underbart!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~