Baby Lei skrev 2012-11-19 16:23:49 följande:
Ja, visst är det sjukt hur lång en vecka är nu när man är gravid? En hel evighet!! Vi ska göra ultraljud på måndag, längtar och fasar.. Men känner mig något lugnare än innan eftersom vi såg den lilla förra veckan. Har ni bestämt hur ni ska göra med Kub ännu? Minns att du skrev att du inte var säker. Tycker själv att det är sjukt läskigt. Kanske ångrar mig innan det är dax. Vi får se..
Eftersom vi inte kommit fram till om vi är helt säkra på att vi vill göra det och kan hantera siffrorna osv så kommer vi inte göra det! Jag har alltid sagt att man får dom barn man klarar av, så jag får börja leva efter det också :P
Ja på min fertilitetsklinik finns bara en läkare men nästa måndag skulle en förlossningsläkare från Sundsvall komma så då fick jag en tid, i övrigt var det fullt. Så sköterskan sa att det som luktar jäst kan vara en infektion om man har otur så han skulle kolla det sen så är han ju förlossningsläkare så han kunde nog göra ett vul/ul också, sa hon. Då är jag i 12+0, så känns som att om den lever då och ser bra ut så kan man nog släppa den mesta oron tror jag :)
IDAG är jag mig själv! Känns så häftigt! Har hämtat på dagis, varit och handlat, lagat mat och bakat en kaka! Har inte varit i närheten av köket på två veckor (nej det är sant, jag har legat i soffan och maken har kommit med mat till mig) och har inte ätit någon lergigan comp eller något idag!
Får se om jag får en släng illamående framåt kvällen, har varit så förut när jag inte mått dåligt på dagen. Så det återstår att se! :)