• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Jävla telefon!

Och just det! Det blöder vid nr 2, jag har REDAN hemorojder!

Må det för allt i världen vända snart!
    Såhär går det när man i nån av sina böner om barn säger att man klarar alla symtom och tar allas illamående. Suck!

Så nu slipper maken höra det där!

• Madelen21

alexandraviberg: ush de låter ju jättejobbigt!!!!
    Hoppas de vänder snart och att du snart mår bättre. kram till dig 

• retroaktiv
    retroaktiv skrev 2012-11-19 14:54:40 följande:
    I morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående på jobbet... Försökte stå ut men till slut kändes det som att jag skulle svimma. Gick på toa och drack massa vatten och såg då att jag var alldeles vit i ansiktet. Åt en smörgås och bad sedan en kollega att ta blodtrycket på mig, då jag jobbar på sjukhus. Mycket riktigt låg jag mycket lägre än normalt. Försökte gå runt lite i korridoren men det blev inte bättre. Är nu hemma och vilar, men mår fortfarande konstigt. Har sovit 2 timmar och ätit lunch, men är fortfarande konstig i huvudet och mår lite halvilla. Någon som har samma problem? Tips att komma med?
    Har haft ganska kraftig huvudvärk sedan i eftermiddags... Går inte över med huvudvärkstablett, funderar på om jag har fått lågt Hb-värde också?

Svarar på mitt eget inlägg efter att ha gjort ett besök hos BM idag. Tog blodtrycket, Hb och glukos. Blodtrycket var lägre än vanligt (110 i övertryck, brukar ligga på 140 normalt), vilket BM sa var helt normalt i början av graviditeten (v9+0). Glukos låg på 5.2 och Hb-värdet på 116 och jag brukar ha cirka 130 i vanliga fall så det var som jag misstänkte på väg ner. BM rekommenderade en kort promenad varje dag, småäta för att hålla illamåendet i schakt, Alvedon eller liknande om huvudvärken fortsätter samt Niferex (järntabletter). Har även köpt Sea Band (åksjukeband) mot illamåendet och stödstrumpor för att motverka att allt blod åker ner i fötterna, vilket gör mig svimfärdig. Hoppas det funkar nu.
  • Baby Lei

Retroaktiv
    Vad jobbigt det låter! Hjälper Niferexen mot yrsel? Det snurrar till i mitt huvud ibland också och jag hade tydligen lågt järnvärde. Men mitt blodtryck var bra. Ska också försöka ta mig ut en sväng varje dag. Det blir kanske lättare nu när illamåendet har börjat släppa.

Alexandra
    Jag har ju också försökt länge, och gjort IVF för att hamna här. Och visst har man en känsla av att det inte är lika ok att "klaga" för oss. Eftersom vi förväntas vara glada och tacksamma 24/7...
    Och det är klart att vi är det, samtidigt som vi självklart har samma krämpor och orosmoln och hormonstormar som alla andra preggosar. Eller så är det bara jag som tror att folk tycker att jag är otacksam om jag klagar. Haha.. Så stör jag mig på dem helt i onödan..

• SunnaLiv

Det minsta/lägsta man kan få om man tar ut hela dagar och hela veckor runt 4000kr, själv har ja tatt ut halva dagar 5 dagar i v så har till juni mammapeng kvar.

• AlexandraViberg

Baby lei: ja det är så sant så och det är ju ett mirakel.. Men man känner sådär. Jag är dock ärlig även om det känns som att man bara ska tacka och ta emot.

Melikeyou.. Kan inte stämma. Lägsta nivån är 180 om dagen.. Fick jag som 17 åring. Blir 3500-4000 i månaden isåfall.
    Men blir svårt med 9000.. Men har du jobb nu har du nog bara gjort något fel i uträkningen..

• AlexandraViberg

Räkna ut din inkomst minst 6 månader före förlossningen och räkna ut snitt så får du en bättre uppskattning. Men gå och prata med dom så kan de berätta mer.. Jag får lägsta och får leva med det. Jobbade förut men var vik och blev inte gravid tillräckligt snabbt efter det så sgin är förstörd. Har pluggat i ett halvår nu.. Men vi överlever. Hyra och lån på 5000 och övrigt för 1000 cirka. Vi brukar lägga över cirka 5000 var till räkningskontot så räcker det till mat osv också.
    Men känns ju inte kul att gå från studiestöd på 9000 till fp på 4000..

• Madelen21

puh

har hållt igång hela dagen å nu känner jag mig totalt slut.. har noll ork..
    bakat saffransbullar på fm å sen fixat runt massa saker här hemma i morron kommer min syster å bor här i 2 v när våra föräldrar åker till dominikanska republiken i 2 v. sen har jag å barna bakat bananbakelser som vi ska ha till efter maten då min mamma kommer å då blir d fika.

nu ska jag laga middag.. pust... hoppas att jag får sova tidigt ikväll...

jag går typ å lägger mig kl 19 varenda kväll för att ja orkar inte va uppe längre men i morron är d äntligen bonde söker fru :) 

• AlexandraViberg

Melikeyou: du ska se att det löser sig på ett eller annat sätt!

Idag spänner och sticker det i livmodern! Inte känt på jätte länge så känns lite lugnande faktiskt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~