retroaktiv skrev 2012-11-19 14:54:40 följande:
I morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående på jobbet... Försökte stå ut men till slut kändes det som att jag skulle svimma. Gick på toa och drack massa vatten och såg då att jag var alldeles vit i ansiktet. Åt en smörgås och bad sedan en kollega att ta blodtrycket på mig, då jag jobbar på sjukhus. Mycket riktigt låg jag mycket lägre än normalt. Försökte gå runt lite i korridoren men det blev inte bättre. Är nu hemma och vilar, men mår fortfarande konstigt. Har sovit 2 timmar och ätit lunch, men är fortfarande konstig i huvudet och mår lite halvilla. Någon som har samma problem? Tips att komma med?
Har haft ganska kraftig huvudvärk sedan i eftermiddags... Går inte över med huvudvärkstablett, funderar på om jag har fått lågt Hb-värde också?
Svarar på mitt eget inlägg efter att ha gjort ett besök hos BM idag. Tog blodtrycket, Hb och glukos. Blodtrycket var lägre än vanligt (110 i övertryck, brukar ligga på 140 normalt), vilket BM sa var helt normalt i början av graviditeten (v9+0). Glukos låg på 5.2 och Hb-värdet på 116 och jag brukar ha cirka 130 i vanliga fall så det var som jag misstänkte på väg ner. BM rekommenderade en kort promenad varje dag, småäta för att hålla illamåendet i schakt, Alvedon eller liknande om huvudvärken fortsätter samt Niferex (järntabletter). Har även köpt Sea Band (åksjukeband) mot illamåendet och stödstrumpor för att motverka att allt blod åker ner i fötterna, vilket gör mig svimfärdig. Hoppas det funkar nu.