• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Då är vi två!! Man blir extra orolig över pengar när man ska få barn. Men det löste sig för mig när jag var 17 så det ska nog lösa sig nu med! Sök bostadsbidrag osv och kom ihåg att du får barnbidrag! :)

• Sömntutan

Ser att det är fler som är lite oroliga över ekonomin. Jag kommer också få minsta FP, men här hemma är vi vana med minimal ekonomi. Har haft eget företag vilket tyvärr inte gav stora löner. Efter det har jag varit arbetslös och levt på i stort sett samma summa som FP kommet att ligga på. De sista tre månaderna har jag inte haft någon inkomst alls då CSN krävde att jag skrapade ihop 9 poäng innan jag fick studiestöd. Tur att jag har en heltidsjobbande man, men det har varit tufft. Nu bör studiestödet börjat rulla in så tänker vi lägga undan pengar varje månad så vi har när bebisen kommer. Sen kommer vi ju få lite extra barnbidrag då detta blir tredje barnet. Det blir tufft, men det går. Man lör sig leva på det man har på något konstigt vis.

• AlexandraViberg

Sömntutan: så tänkte jag med med studiestödet.. Men nu har jag läst alla ekonomi kurser som erbjuds här i stan, även via distans.. Vet inte vad jag ska göra. Vill ju fortsätta men finns inget att läsa! :/

Och det finns liiiite jobb att söka runt min lilla stad och betvivlar att de få vill anställa gravida..

• Annafredrika
    Baby Lei skrev 2012-11-20 12:01:43 följande:
    Om man föder ett barn så tidigt, har föräldrarna då något att säga till om när det gäller vilken vård eller vilka behandlingar läkarna vill ge? Vet att man får bara med och bestämma till en viss gräns och avstå viss vård i livets slutskede för en närstående. Men är det också så då ett barn är för tidigt född. Jag har läst att läkare ibland ifrågasatt hur långt de ska gå för att hålla liv i ett så litet barn med de skador det innebär, och till vilket pris man ska gå "all in" för att rädda livet. Men jag vet inte vad föräldrarna har för makt att bromsa om läkarna anser något annat?

Ja, föräldrarna har att säga till om, men visst kan de bli överkörda åt både det ena och andra hållet...
  • 1000

Idag jobbade min gubbe kväll så han (äntligen) fick se hur jag mår om morgonen. Kräktes som en arg humla inne på toan o kom ut likblek o kallsvettig. Nu fattar han kanske att jag inte bara ligger o myser och drar mig om mornarna som han verkat tro.. Hmpf!

V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • 1000

O trött som en gris e jag.... Ville bara tillägga det. Somnar både här och var. Nästan i luckan när jag tar emot folk, hahaha...

V 9+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • AlexandraViberg

1000: typiskt karlar.. Måste se saker innan de fattar!

Maken gör allt här hemma nu och säger att jag bär ju hans barn och det räcker! Förutom mitt mående så känner jag mig som en prinsessa :P

• 1000

O juste en fråga. Någon annan som känner att den fått en annorlunda kroppslukt? Mitt svett luktar annorlunda mot förr och kommer mkt snabbare efter dusch o deo än tidigare!??

V 9+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • vigillarmtb

1000 absolut! Jag luktar, alla luktar, hi hi

• Acantha
    KarinF skrev 2012-11-19 19:04:27 följande:

Vad har du för doppler? Jag har ett "angelsound" som jag köpte förra graviditeten, men har inte vågat lyssna denna gång. Hur långt ned hörde du hjärtljuden? Antar att man måste leta nästan längst ned? Är bara i v.9+2 så det kanske är lite tidigt att lyssna. Testade i v.11 med sonen men hörde inget då. Nu är det iof tvillingar, kanske att man vågar testa......
    Har den från teknikmagasinet. Fungerar jätte bra!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~