• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000
    vigillarmtb skrev 2012-11-20 18:58:40 följande:
    1000 absolut! Jag luktar, alla luktar, hi hi

He he aa. kände kollegans vitlöksandedräkt i hela kontoret igår.. det är jobbigggt.
    V 9+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • SunnaLiv

Ja luktar med mycket mer än normalt nu :S

• LillStrumpan82

Vet inte om jag själv luktar så annorlunda med jag TÅÅÅL inte sambons andedräkt när han sover och ligger och andas mot mig. Usch!

• AlexandraViberg

Och till och från hela dagen har jag fått en doft i näsan.. Doften av bebis bajs, när de precis börjat äta lite mat.. Väldigt konstigt. Inte haft en bebis på flera år :P

• LillStrumpan82

Smart AlexandraViberg! Får tvinga han tugga tuggummi i tid och otid, vet dock inte riktigt hur jag ska lösa det nattetid Är det fler än jag som drömmer mycket otäcka drömmar? Inatt har jag drömt två olika drömmar om att jag fått missfall och nu kan jag inte somna om :-/

• mytol

Jag har inte direkt otäcka drömmar men däremot så drömmer jag mkt men nästan ingenting som har med bebis å göra.

Jag är så himla trött men om 2 timmar får jag åka hem å sova, zzzzz....  

• LillStrumpan82

mytol: Så du jobbar natt? Det måste ju vara döden nu när du är gravid! Jag börjar bli trött framåt 16 om dagarna när det börjar bli mörkt. Det är som att kroppen säger till att det börjar bli dags att sova Sambon är inte direkt överlycklig över att jag är så trött om kvällarna...

• mytol
    LillStrumpan82 skrev 2012-11-21 05:14:59 följande:
    mytol: Så du jobbar natt? Det måste ju vara döden nu när du är gravid! Jag börjar bli trött framåt 16 om dagarna när det börjar bli mörkt. Det är som att kroppen säger till att det börjar bli dags att sova Sambon är inte direkt överlycklig över att jag är så trött om kvällarna...
    Ja, just nu är de döden, får kämpa mig igenom hela nätterna. Jobbar som personlig assistent å är helt själv så de svåraste e ju faktiskt att hålla sig vaken.

Hoppas denna trötthet ger med sig snart för efter årsskiftet ska jag bara jobba natt pga att jag redan börjat få foglossningen å kommer inte klara av alla arbetsmomenten som är på dagarna. På helgerna går vi ut å går t.ex. med min brukare i vagnen, brukare 35 kg + vagn ca 15kg, brukar gå ca 2 timmar om dan å de e grusvägar å backigt å jävligt. Mitt ute på landet, mitt i ingenstans . Så redan nu så klarar jag inte av promenaderna som förr. Sen har vi inga liftar utan gör alla lyft manuellt. Vi jobbar alltid ensamma, även på dagarna.
    På nätterna är det bara lyft från säng till toastol och tillbaka några ggr per natt.  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~