• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Pellefanten
    Baby Lei skrev 2012-11-21 14:48:33 följande:

Vad härligt!! Jag längtar och fasar inför måndag.. Men det var ju inte så länge sen jag gjorde ett ultarljud så vi har ju sett den lilla, men man blir ju ändå orolig.

Jag längtar ihjäl mig efter att börja känna något! Men man är ju lite extra bubblig i magen nuförtiden så det måste ju vara sjukt svårt att veta vad som är vad!

Vad du är duktig!! 25 kilo!! Har det varit svårt?  Jag är sjukt imponerad måste jag säga!

Jag börjar också bli jättenervös. Vi ska dit på måndag...

Näe faktist inte. Jag kickstartade med pulver i 2 omgångar om 2 veckor med 1 veckas paus emellan, tappade 10 kg och sen ställde jag bara om minskade portionerna och åt inget godis/drack ingen läsk. Sen så började dottern på dagis vilket resulterade i 30 min morgonprommenad varjedag och jobb med spring =)

Bytte för övrigt batteri i vågen nyss då den bara sa error å vägde mig 5(!!) gånger och jag har spräckt 90 strecket! Blev så glad att jag grät en skvätt =P
  • Baby Lei
    Pellefanten skrev 2012-11-21 15:04:27 följande:
    Näe faktist inte. Jag kickstartade med pulver i 2 omgångar om 2 veckor med 1 veckas paus emellan, tappade 10 kg och sen ställde jag bara om minskade portionerna och åt inget godis/drack ingen läsk. Sen så började dottern på dagis vilket resulterade i 30 min morgonprommenad varjedag och jobb med spring =)

Bytte för övrigt batteri i vågen nyss då den bara sa error å vägde mig 5(!!) gånger och jag har spräckt 90 strecket! Blev så glad att jag grät en skvätt =P
    Hahaha! Hurra för nytt batteri Glad
    Fyra veckor med pulver låter inte precis superlätt i mina öron... Starkt jobbat! 
  • Baby Lei

Ok girls, nu var det länge sen vi hade enkät härinne!
    Och jag tror nog att vi är några fler nu än vi var tidigare.
    Så här kommer en för er som har lust!

Ålder på dig och din partner:

Var det en planerad graviditet?

Hur fick du reda på att du var gravid?

Hur reagerade du?

Har du barn sen innan?

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)

Hur bor du?

Var?

Vilken vecka är du i?

Har du några cravings?

Hur mår du?

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?

Har du gjort något ultraljud ännu?

När är bebisen beräknad?

Vilken vecka är du i nu?

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?  

Hur vill du föda?

• Baby Lei
    Ålder på dig och din partner
    Jag är 38 och han är 39 

Ja verkligen! Vi försökte i två år och har gjort IVF.

Gravtest några dagar efter testdagen... vågade knappt kolla!

Hur reagerade du?

Självklart blev både jag och min kille jätteglada, men vi har inte vågat leva ut känslan totalt ännu.. Sist jag var gravid blev det missfall ganska sent så det gör det lite svårare att bara slappna av och njuta och våga lita på att allt kommer gå vägen. Men nu börjar det kännas lättare.

Har du barn sen innan?
    Nej

Ja, jag har en kille och vi bor ihop. Vi har varit tillsammans i snart fyra år.

Hur bor du?
    Lägenhet

Var?
    Stockholm

Vilken vecka är du i?
    11+5 

Har du några cravings?
    Jag är sugen på clementiner och fräsha saker. Ananas, vattenmelon, citron osv.
    Konstigt nog är jag helt osugen på godis och sånt. Jag som är ett riktigt sockermonster i vanliga fall. 

Hur mår du?
    Bra tror jag.. Mår lite illa ibland men det är mycket bättre nu än tidigare. Jag är inte så trött längre heller.
    Det känns som att det går in i en ny fas nu. SÅ skönt!  

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
    Jag är nog lite förvånade över att det känns som att vara lite sjuk hela tiden. Lite allmänt nere och nästan lite deppigt ibland. Men det har också blivit bättre nu. 

Ja, två. Först i v 7 för att se hjärtat (det ingår i IVF'en) och sen i v 10+3, pg av oro, då vi såg att den växt tillsig och rörde på sig! Det var helt fantastiskt att få se!

När är bebisen beräknad?
    6/6 - Nationaldagsbebis Glad 

Vilken vecka är du i nu?
    11+5, så jag går in i v. 13 på fredag.

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
    Ja! Jag skulle aldrig kunna hålla mig! Jag är sjukt nyfiken. Det känns ju helt galet att man kan få veta det redan om typ en och en halv månad! Som tur är har min motvillige pojkvän ändrat sig!   

Hur vill du föda?
    Jag är inte säker ännu. Har gått från 100% säker på snitt till något osäker.. men vi får väl se... Måste nog prata med Aurora eller något sånt.

• Pellefanten
    Ålder på dig och din partner: Jag är 24 och min make är 27 =)

Var det en planerad graviditet? Ja, väldigt planerad, detta var 16e eller 17e försöket.

Hur fick du reda på att du var gravid? Plusade sa 6 dagar innan bim svagt på sticka å på digitalt ett par dagar senare på jobbet å jag grät en skvätt.

Hur reagerade du? Ja jätte glad och grät som sagt en skvätt.

Har du barn sen innan? Japp en liten tjej född i Juni 2011 hon heter Idun.

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) Jag är gift med Iduns och också lill terroristens pappa sedan Februari i år.

Hur bor du? Vi bor i en ganska stor 2a på 69 kvadrat och har byggt om så att Idun och bebis kommer ha ett litet rum själva samt en hörna i vardagsrummet med leksaker.

Var? Vi bor söder om söder i stockholm närmarebestämt Västerhaninge.

Vilken vecka är du i? Jag är i Vecka 10 (9+4)

Har du några cravings? Nä just nu äter jag det jag får ner för tillfället utan å spy.

Hur mår du? Som en överkörd hamster och spyr minst ett par gånger om dagen.

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? Japp Mådde som en överkörd hamster då också och var sjukskriven hela graviditeten.

Har du gjort något ultraljud ännu? Nej, men jag har kub inbokat den 13 december.

När är bebisen beräknad? 21 Juni

Vi gjorde det med dottern och jag vill inte göra det nu.

Hur vill du föda? Som förra gången, utan smärtlindring =)

• Baby Lei
    Pellefanten skrev 2012-11-21 15:33:22 följande:

Utan smärtlindring! Du är galen säger jag Flört (bara för att jag är så rädd själv.. hahaha)
    Vilket fint namn på din dotter!

• SunnaLiv

jag är 31 och min partner är 38 

inte direkt 

plussade på min beräknade mens första dag 

Hur reagerade du?
    lite chockad 

Har du barn sen innan?
    ja en son på 1 år 

vi är gifta sedan jan 2012 

Hur bor du?
    vi bor i en 2:a mitt i centrala malmö, måste verkligen byta! 

Var?
    malmö 

Vilken vecka är du i?
    v 12 (11+2) 

Har du några cravings?
    nope inga 

Hur mår du?
    relativt bra 

denna är helt annorlunda från förra, som tur är ;) 

gjort ett VUL 

När är bebisen beräknad?
    8-9 juni 2013 

nej!!!! det förstör hela grejen om man vet: Roligare att få gå o gissa och känna efter :) gjorde inte det me nr 1 heller 

Hur vill du föda?
    önskar att ja slapp ha så lågt blodtryck, sist kunde jag inte resa mig ur sängen på 12 h och så hoppas ja att ja får lite mer paus mellan värkarna. men annars stort sett som förra gången :) 

• Lillpluttan

Ålder: jag 32, mannen 34.
    Planerad graviditet.
    Blev superglada. Förvånade över att det tog sig direkt.
    Ett innan barn som är tre år i dec. Samma pappa.
    Gifta sedan snart tre år. Bor i en 2a i Bagis. Har precis köpt en 3a på 83 kvm i Rörsjöstan/Malmö. Flyttar dit i januari.
    Är i v.11. Har RUL i mitten av januari.
    Kommer inte få se Lillen innan dess. Hade gärna velat dock. Mår illa som tusan, småäter, är megatrött. Cravings: ost, lakrits, glass, mineralvatten.
    Mådde inte så här illa förra grav. Förra gången startade foglossning i v.12. Vi får se om det kommer denna gång!??
    Vill inte kolla kön denna gång. Gjorde det förra (pojke)..

• Lillpluttan

Sunnaliv: vi ska flytta till Malmö från sthlm.. Vart i Malmö bor du? I helgen köpte vi en 3:à i Rörsjöstan/Värnhem. Mitt emot Rörsjöparken. Känner du till det området?

• Sagolina
    23år, sambon kommer vara 24 i juni då babyn föds 

Japp 

Testade några dagar efter at mensen borde ha kommit 

Hur reagerade du?
    Blev superglad och kunde knappt tro att det var sant! 

Har du barn sen innan?
    Nix

Sambo sedan 3½år tillbaka, tillsammans sedan lite mer än 4år 

Hur bor du?
    Köpte eget hus i maj, så nu bor vi här i 3r+kök:) 

Vilken vecka är du i?
    12(11+2)

Har du några cravings?
    Nix 

Hur mår du?
    Riktigt bra! Jobbiga blödningar, men annars lugnt. 

Trodde jag skulle vara illamående, men inte. Och så trodde jag inte jag skulle oroa mig så här mycket! 

3st vul + att bm testade lite med vanligt ul idag. Blivit många omgångar till sjukhuset pga. alla blödningar... 

När är bebisen beräknad?
    10.6.2013

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? 
    Har inte bestämt oss ännu! 

Hur vill du föda?
    Har inte funderat på det ännu! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~