Ålder på dig och din partner
Jag är 38 och han är 39
Var det en planerad graviditet?
Ja verkligen! Vi försökte i två år och har gjort IVF.
Hur fick du reda på att du var gravid?
Gravtest några dagar efter testdagen... vågade knappt kolla!
Hur reagerade du?
Självklart blev både jag och min kille jätteglada, men vi har inte vågat leva ut känslan totalt ännu.. Sist jag var gravid blev det missfall ganska sent så det gör det lite svårare att bara slappna av och njuta och våga lita på att allt kommer gå vägen. Men nu börjar det kännas lättare.
Har du barn sen innan?
Nej
Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
Ja, jag har en kille och vi bor ihop. Vi har varit tillsammans i snart fyra år.
Hur bor du?
Lägenhet
Var?
Stockholm
Vilken vecka är du i?
11+5
Har du några cravings?
Jag är sugen på clementiner och fräsha saker. Ananas, vattenmelon, citron osv.
Konstigt nog är jag helt osugen på godis och sånt. Jag som är ett riktigt sockermonster i vanliga fall.
Hur mår du?
Bra tror jag.. Mår lite illa ibland men det är mycket bättre nu än tidigare. Jag är inte så trött längre heller.
Det känns som att det går in i en ny fas nu. SÅ skönt!
Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
Jag är nog lite förvånade över att det känns som att vara lite sjuk hela tiden. Lite allmänt nere och nästan lite deppigt ibland. Men det har också blivit bättre nu.
Har du gjort något ultraljud ännu?
Ja, två. Först i v 7 för att se hjärtat (det ingår i IVF'en) och sen i v 10+3, pg av oro, då vi såg att den växt tillsig och rörde på sig! Det var helt fantastiskt att få se!
När är bebisen beräknad?
6/6 - Nationaldagsbebis
Vilken vecka är du i nu?
11+5, så jag går in i v. 13 på fredag.
Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
Ja! Jag skulle aldrig kunna hålla mig! Jag är sjukt nyfiken. Det känns ju helt galet att man kan få veta det redan om typ en och en halv månad! Som tur är har min motvillige pojkvän ändrat sig!
Hur vill du föda?
Jag är inte säker ännu. Har gått från 100% säker på snitt till något osäker.. men vi får väl se... Måste nog prata med Aurora eller något sånt.